Laisvės alėjoje siūlo naujovę Pereiti į pagrindinį turinį

Laisvės alėjoje siūlo naujovę

2015-12-11 11:28
BNS inf.

Kauno Laisvės alėjoje siūloma įrengti modernią elektrinę transporto priemonę – tikimasi, kad ji ne tik palengvintų keliavimą miesto centre, bet taptų ir nauju miesto simboliu.

„Buvo sukurtas objektas – šiuolaikinė transporto priemonė, skirta Kaunui. (...) reikėjo sukurti miesto transporto priemonę ir pabėgti nuo traukinių, jų įvaizdžio ir surasti miesto transportui, Kaunui būdingą charakterį, kurio forma būtų nauja, moderni ir nebūtų panaši į ką nors kitą“, – penktadienį per spaudos konferencijoje kalbėjo Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto Dizaino katedros profesorius Saulius Juozas Jarašius.

Jis pabrėžė, kad kol kas tai tik konceptualus variantas, jo forma, dydis ir technologija ateityje gali kisti.

Dabar numatytame projekte – iš modulių sudaryta stačiakampio formos transporto priemonė. Elektrinis traukinys judėtų per Laisvės alėją, o jo languose būtų galima rodyti įvairius vaizdus – siūloma, kad taip eksponuojami galėtų būti Mikalojaus Konstantino Čiurlionio paveikslai.

„Ši priemonė susideda iš modulių – galima tai padidinti, tai susiaurinti – gali likti iš trijų modulių, gali pailgėti. Tai priklauso nuo miesto poreikio. Įdomiausia – kad buvo panaudoti interaktyvūs langai, kuriuose vaizdas gali kisti“, – kalbėjo S.Jarašius.

Pasak bendrovės „Elinta“ direktoriaus Vytauto Jokužio, elektrinės transporto priemonės jau važinėja tiek Lietuvoje, tiek užsienyje, todėl tokią transporto priemonę Kaunui būtų įmanoma sukurti.

Pasak miesto tarybos nario, architekto Jono Audėjaičio, Kaunas nuo seno buvo inovatyvus miestas, todėl užuot žvalgęsis į praeitį, jis ir toliau turėtų imtis drąsių, naujų sprendimų.

„XX amžiuje Kaunas tarpukaryje ryžosi įsirengti ir turėjo du funikulierius, ko niekur daugiau Lietuvoje nėra, tik Kaune. Dabar mes atėjome į XXI amžių ir mąstydami, kaip miestas toliau vystysis, sakome kad gal transporto priemonės, kurios anksčiau gyvavo ir mums atrodo nostalgiškos, turėtų būti atgaivintos naujomis priemonėmis“, – kalbėjo J.Audėjaitis.

Pradedant vykdyti Laisvės alėjos rekonstrukciją, norėta mieste atkurti istorinę transporto priemonę – bėgiais judančią konkę. Tačiau šios idėjos nepalaikė kovą vykusiuose savivaldos rinkimuose išrinkta nauja miesto valdžia.

„Pati konkė jau buvo palaidota 1929 metais ir miestas žengė moderniu keliu. Būtent idėja dabar yra sugalvoti modernesnį būdą išlaikant atmintį to, kas būtų Kaune, bet inovatyviai“, – kalbėjo Kauno vicemeras Simonas Kairys.

Jis pabrėžė, kad tokios transporto priemonės įrengimas nereikštų, jog Laisvės alėjoje prasidės aktyvus eismas – čia kursuojantis traukinys nebūtų greitaeigė transporto priemonė.

Šios transporto priemonės koncepciją Nidoje vykusiose kūrybinėse dirbtuvėse sukūrė dizaino studentai iš Lietuvos bei užsienio šalių. Pasak Scuola Italiana Design-PST Galileo mokyklos dizainerio Andrea Busato (Andrėjos Busato), kuriant transporto priemonės dizainą galvota apie Kauno centrą reprezentuojančius objektus, miesto istoriją.

„Tačiau mes nenorime būti nostalgiški – norime žengti žingsnį į priekį ir parodyti, kad miestas keičiasi“, – kalbėjo A.Busato.

Pasak Kauno vicemero Povilo Mačiulio, savivaldybė dar nėra priėmusi sprendimo, kad toks objektas tikrai bus vystomas. Konkretesnius planus rengiamasi parengti vėliau.

„Klausimas yra, kiek pagrįstas mūsų galvojimas apie modernią priemonę Laisvės alėjoje, kai siekiame taupyti. Noriu atkreipti dėmesį, kad kai ėmėme dirbti su Laisvės alėjos projektu, iš karto pasakėme, kad bėgiai Laisvės alėjoje nėra reikalingi ir bėgių atsisakymas leido sutaupyti apie 600 tūkst. eurų. Taigi, yra tam tikra bazė pinigų, leidžiančių kalbėti apie inovatyvios priemonės kūrimas“, – kalbėjo P.Mačiulis.

Pasak V.Jokužio, realu šią transporto priemonę įrengti už šią sutaupytą sumą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų