Dažniau naudosis viešuoju transportu
Neveronyse gyvenantis Mykolas darbo dienomis nuosavu automobiliu važiuoja į LEZ teritorijoje esančią gamyklą, kur dirba krautuvo operatoriumi. „Atstumas nuo namų iki darbovietės nedidelis, bet tenka naudotis automobiliu, nes iki šiol kito varianto nebuvo. Mielai naudosiuosi viešuoju transportu, kai iš mano gyvenvietės pradės kursuoti autobusai pro LEZ. Tai man kainuos mažiau nei degalai automobiliui“, – džiaugėsi vyriškis. Į Neveronis 69 ir 69B maršruto reisai numatyti per LEZ1 ir LEZ2 teritorijas, Sergeičikų I ir II kaimus.
Panašiai kalbėjo ir Didvyriuose, šalia Raudondvario, gyvenanti ir miesto centre parduotuvėje dirbanti Angelė. „Šeimoje turime vieną automobilį, vyras nuveža mane į miestą, o pats skuba į savo darbą, todėl tenka abiem taikytis, nors nepatogu dėl šiek tiek skirtingo darbo grafiko. Džiaugiuosi, kad iš Didvyrių pradės važinėti autobusas, nes iki Raudondvario, kur kursuoja 48 maršruto autobusas, pėsčiomis ateiti nearti“ – sakė Kauno rajono gyventoja. Šiame krašte, be anksčiau važiavusio 48 maršruto, važiuos ir 48B, ir 48C maršrutų autobusai, kurie pagerins Didvyrių ir Šilelio gyventojų susiekimą su miestu.
Iš viso pradeda darbą penki nauji autobusų maršrutai į Kauno rajoną:
6B (Kauno pilis–Mastaičiai),
48B (Kaniūkai–Raudondvaris / Šilelis),
48C (Kaniūkai–Raudondvaris / Didvyriai),
69 (Kovo 11-osios gatvė–LEZ–Neveronys),
69B (Kovo 11-osios gatvė–Narėpai–Karmėlavos kapinės).
Taip pat pailginti trijų autobusų maršrutai:
18 (Geležinkelio stotis–VDU Žemės ūkio akademija–Ringaudai),
23 (Domeikava–Rokai / Voškoniai),
57G (Urmo turgus–Šilainiai / Kumpiai).
Naujieji ir pailginti maršrutai iš Kauno į priemiesčius ir atgal startavo nuo birželio 19 d. Daugiau informacijos apie viešojo transporto tvarkaraščių pokyčius stops.lt/kaunas.
Svarbu, kad žmonės kelionėms dažniau rinktųsi ne nuosavus automobilius, o viešąjį transportą. Taip išvengsime papildomų spūsčių, sykiu prisidėsime prie švaresnės aplinkos ir oro.
Pasirašyta sutartis
Siekiant gerinti susisiekimą viešuoju transportu, Kauno miesto ir Kauno rajono savivaldybės pavasarį pasirašė sutartį dėl maršrutų plėtros į tolimesnes rajono vietoves.
Pasak Kauno miesto mero Visvaldo Matijošaičio, Kauno miesto ir rajono ryšys kasdien vis stiprėja. „Gyventojai nuolat kursuoja tarp savivaldybių į darbus, mokslus ar tiesiog leisti laisvalaikio, grįžta atgal į namus. Dėl to būtinas kuo patogesnis susisiekimas su priemiesčiu, vien tik sutvarkytų gatvių nepakanka. Svarbu, kad žmonės kelionėms dažniau rinktųsi ne nuosavus automobilius, o viešąjį transportą. Taip išvengsime papildomų spūsčių, sykiu prisidėsime prie švaresnės aplinkos ir oro. Visa tai ypač aktualu rytais ir vakarinio piko metu. Žalias ir darnus Kaunas – mūsų prioritetas. To sieksime toliau investuodami į infrastruktūrą, susisiekimo gerinimą mieste ir kitus tvarius sprendimus“, – kalbėjo V. Matijošaitis.
Viešojo transporto plėtrą į Kauno rajoną pabrėžia ir verslo atstovai. „Savivaldybių bendradarbiavimas ir įvykę pokyčiai yra darnaus judumo pamatas. Esame optimistiški, kad viešojo susisiekimo pokyčiai, kurie yra itin kritiškai svarbūs dabartinių Kauno LEZ investuotojų darbuotojams ir potencialiems investuotojams, ilgainiui atvers galimybių darbuotojų mobilumui“, – sakė Kauno LEZ generalinis direktorius Vytautas Petružis.
Bendra atsiskaitymo sistema
Kauno rajono gyventojai su „Kauno autobusų“ transportu važiuos tomis pačiomis sąlygomis kaip ir miesto maršrutų autobusais. Šiuo metu Kauno viešojo transporto standartinio (be lengvatų) bilieto kaina, įsigyjant jį transporto priemonėse, – 1 euras, elektroninio bilieto (su viešojo transporto kortele ir programėle „Žiogas“) – 0,70 euro.
2021 m. atnaujinus „Žiogo“ sistemą, keliauti viešuoju transportu tapo dar patogiau, o kai kurie keleiviai netgi gali sutaupyti. „Kiekvienas keleivis už keliones sumoka tiek, kiek keliauja, o sukaupęs mėnesinio terminuoto bilieto sumą, likusias kalendorinio mėnesio dienas keliauja nemokamai. Pavyzdžiui, jei per pirmas dvi mėnesio savaites už keliones Kauno viešuoju transportu keleivis, kuriam netaikoma lengvata, išleido 28 eurus, likusias kalendorinio mėnesio dienas keliauti viešuoju transportu jis galės nemokamai. Keleiviui, kuris gali pasinaudoti
50 proc. ar 80 proc. lengvatomis, atitinkamai užtenka sukaupti 14 eurų ir 5,6 euro sumą“, – aiškino UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Įsigyti viešojo transporto kortelių ir jas papildyti galima keleivių aptarnavimo centre Laisvės al. 114, taip pat „Maximos“, „Rimi“, „Narvesen“ kasose ar Kauno spaudos kioskuose.
Nauji ne tik maršrutai, bet ir autobusai
Per pastaruosius kelerius metus Kauno miesto viešasis transportas pasiekė modernizacijos piką ir šiuo metu transporto parkas stipriai atjaunėjęs. „Pastaraisiais metais Kauno rekordinės investicijos atnaujino autobusų ir troleibusų parką. Dabar jo vidutinis amžius yra vienas iš jauniausių visoje Europoje“, – sakė V. Matijošaitis.
UAB „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis informavo, kad, prieš dvejus metus sėkmingai įsigijus 100 naujų hibridinių
„MAN Lion’s City“ autobusų, 2022 m. pasirašyta sutartis dėl 64 naujų hibridinių suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų autobusų įsigijimo. Planuojama, kad pirmieji autobusai į gatves išriedės dar šią vasarą. Transporto priemonių parką papildys 39 standartinio ilgio autobusai ir 25 trijų ašių autobusai, kuriuose telpa iki 130 žmonių, – tokių autobusų UAB „Kauno autobusai“ įsigijo pirmą kartą. Skaičiuojama, kad per metus naujieji hibridiniai autobusai sutaupys apie 694,2 t CO2, palyginti su senaisiais autobusais, o degalų sąnaudos sumažės net 15–18 proc.
Gegužę vykusiuose Aplinkos ministerijos 2022 m. Žaliųjų viešųjų pirkimų lyderių apdovanojimuose UAB „Kauno autobusai“ skirtas apdovanojimas už žaliausią pirkimą transporto priemonių ir paslaugų kategorijoje – naujų dujinių hibridinių transporto priemonių įsigijimą.
„Bendrovė ir toliau rengia transporto priemonių atnaujinimo projektus, atsižvelgdama ir į alternatyviaisiais degalais varomų transporto priemonių galimybes. Planuose yra vandeniliu, elektra varomų transporto priemonių bandymai. Taip pat svarstoma atnaujinti troleibusus, mažos talpos autobusus. Plečiantis paslaugų apimčiai, mūsų pagrindinis tikslas – užtikrinti paslaugų kokybę. Todėl sieksime, kad Kauno mieste ir rajone kursuotų naujos ir modernios viešojo transporto priemonės“, – teigė M. Grigelis.
Naujausi komentarai