„Bandydami išvengti spūsčių Birštono bei Gertrūdos gatvėse, automobiliai kerta tas atkarpas per Rotušę. Matome didelius srautus, kurie didina taršą. Jie atlieka tranzitą, jie nėra gyventojai, jie nėra dirbantys Senamiestyje“, – teigė transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Prie įvažiavimų ir išvažiavimų į Rotušę atsirado pirmieji įrenginiai, stebėsiantys automobilius. Visgi atsisakyta idėjos užtverti įvažiavimus užkardais, pasitelktos kitos technologijos.
„Įrengtos kameros, įrenginėjami ženklai, informacinės švieslentės“, – sakė M. Matusevičius.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
Dabar kelis mėnesius vairuotojai bus stebimi – kas įvažiuoja ir išvažiuoja iš Senamiesčio.
„Planuojame, kad sistema bus parengta jau rugpjūčio gale. Įrenginiai įrengti vienuolikoje vietų, kurie nuskaitys įvažiuojančių ir išvažiuojančių automobilių numerius. Sistema leis identifikuoti, ar žmogus važiavo tranzitu“, – kalbėjo M. Matusevičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vėliau bus svarstomas įkainis, kiek kainuotų įvažiavimas. Atsisakyta visiško draudimo įvažiuoti į Rotušės aikštę. Tačiau kaina turėtų būti tokia, kad neapsimokėtų kirsti Rotušę. Bus siekiama apmokestinti labiausiai taršius automobilius.
Valdininkai aiškina, kad automobilių numeriai bus saugūs. Žmones stebės ne kiniškos, o vokiškos kameros. Tačiau gyventojai turi skirtingas nuomones.
„Tas pravažiavimas netrukdo, nėra gatvės taip stipriai užkimštos. Tos mašinos galėtų sau važiuoti“, – teigė vyriškis.
„Labai gerai, nes kieme neatidarau durų nuo mašinų. Vertinu teigiamai“, – kalbėjo vyras.
Turistai, atostogaujantys Kaune, sako, kad nėra labai malonu vaikščioti tarp mašinų Senamiestyje.
Justinos Lasauskaitės nuotr.
„Nėra reikalo čia mašinoms važinėti. Dauguma pasaulio miestų turi panašią praktiką, kad Senamiesčiuose nėra eismo“, – nuomonę išsakė turistas.
„Čia visur paveldas, kaip jis dera su mašinų triukšmu? Juk ir tarša didelė“, – pasisakė turistė.
Rotušėje įsikūrusios maitinimo įstaigos sako, kad žmonės vengia pietauti ten, kur mašinos važiuoja pro pat nosį.
„Nemalonu, kai dulkės prie maisto. Viliuosi, kad sprendimas bus labai geras“, – teigė verslininkas.
Tas pravažiavimas netrukdo, nėra gatvės taip stipriai užkimštos. Tos mašinos galėtų sau važiuoti.
Kurjeriams prasibrauti pro mašinas Senamiestyje ir atlikti savo darbą yra nemažas iššūkis. Kol randa, kaip privažiuoti prie reikiamos vietos, pailgėja darbo diena.
„Visada viskas užstatyta, privažiavimas neįmanomas. Labai daug valandų prisideda prie dienos“, – sakė kurjeris Linas Daumantas.
Senamiesčio draugijos atstovai sako, kad nors Rotušėje mašinų ir per daug, tačiau nevertėtų skubėti su drastiškais sprendimais. Senamiestis su lankomumu ir žmonių srautais turi problemų po pandemijos.
„Kavinės, parduotuvės buvo uždarytos porą metų. Šiuo metu Senamiesčiui ir taip labai sunku, daryti sprendimus, kurie blogintų padėtį, nėra racionalu“, – teigė Kauno senamiesčio draugijos valdybos narys Edmundas Kolevaitis.
Sistemos, kontroliuosiančios mašinų srautus senamiestyje, kainavo apie 200 tūkst. eurų.
Naujausi komentarai