Pereiti į pagrindinį turinį

Laikinoji geležinkelio stotis ypač vargina senjorus

2019-06-08 08:00

Kol uždarytas geležinkelio tunelis, laikinoji traukinių stotis įrengta Palemone. Iki jos nuo stoties nemokamai veža autobusai. Atrodytų, kad keleiviais pasirūpinta, tačiau iškilo kitų nepatogumų. Vyresnio amžiaus keleiviams sudėtinga patekti iki reikiamo perono, nes reikia stačiais laiptais kabarotis ant viaduko.

Sunkumai dėl laiptų

Atšilus orams dažnas kaunietis lekia į sodus. Vyresnio amžiaus žmonės neretai renkasi iki sodų keliauti traukiniais, tačiau dabar kelionė tapo sudėtinga ir varginanti. Į "Kauno dieną"  kreipęsi senjorai tikino, kad labai sunku stačiais laiptais užlipti ant viaduko, o tiesiai per bėgius pereiti negalima.

Kadangi "Lietuvos geležinkeliai" vykdo europinės vėžės "Rail Baltica" įrengimo darbus, laikinai iš Kauno geležinkelio stoties į Vilnių traukiniai nevažiuoja. Šia kryptimi keliauti ketinantys keleiviai iki Palemono nuvežami autobusais ir tik šioje laikinoje stotyje persėda į traukinius. Tačiau kilo nenumatytų problemų. Traukiniai važiuoja iš tam tikrų takų, o pasiekti juos galima tik pėsčiųjų viaduku. Statūs viaduko laiptai tapo tikru išbandymu garbaus amžiaus kauniečiams.

"Bėda ta, kad Palemono stotyje traukiniai važiuoja iš antro tako ir grįžta į trečią. Peroną pasiekti galima tik pėsčiųjų viaduku, lipant gana stačiais laiptais. Mums, aštuoniasdešimtmečiams, norint pasiekti sodą Kertupyje, dukart per dieną užsirioglinti tais laiptais ir po to nulipti žemyn yra kančios kelias", – pasakojo į redakciją paskambinusi moteris.

Lydi neįgaliuosius

"Lietuvos geležinkeliai" skelbia, jei pranešama likus parai iki kelionės traukiniu, kad vyks neįgalus keleivis, skiriamas darbuotojas, kuris žmogų palydi iki reikiamo perono. Tačiau, anot kauniečių, tokia privilegija senjorams nesuteikiama.

Senas žmogus nėra neįgalus, bet ir pranešti prieš 24 val. nelabai gali, nes galbūt tą dieną prastai jausis ir išvis negalės važiuoti.

"Senas žmogus nėra neįgalus, bet ir pranešti prieš 24 val. nelabai gali, nes galbūt tą dieną prastai jausis ir išvis negalės važiuoti. Nežinia, kaip tuos neįgaliuosius ten perneša. Galbūt juos palydi įrengtu mediniu taku, kuris veda per bėgius į peroną. Šiuo taku ir mums būtų galima sėkmingai bei paprastai pasiekti reikiamą peroną, tačiau stoties teritorija apjuosta tvora ir varteliai prie tos pakylos užrakinti", – dėstė senjorė.

Ji tikino, kad vieną kartą varteliai buvo atrakinti, tad su vyru nusprendė nesikankinti kopdami viaduko laiptais ir tiesiai eiti iki perono, tačiau sulaukė darbuotojų riksmų.

"Pikta teta mus iškoneveikė, užrakino vartelius ir pasakė, kad daugiau čia nevaikščiotume. Suprantu, kad tai yra saugumo klausimas, bet galbūt senolius irgi būtų galima palydėti, nepranešus prieš 24 val., bet tiesiog atėjus į stotį?" – kaip būtų galima palengvinti nuėjimą iki traukinio linijos, svarstė pašnekovė.

Kauniečiai įsitikinę, kad problemos iš viso nebūtų, jei prie viaduko būtų įrengti liftai. Tuomet nei senolių, nei neįgaliųjų iš viso nereikėtų lydėti ir jie be problemų galėtų pasiekti peroną.

Jei reikia, palydės

"Lietuvos geležinkelių" atstovai dienraščiui aiškino, kad palydėti darbuotojai gali ne tik negalią turinčius žmones, bet ir kitus, kuriems sudėtinga naudotis viaduku. Informaciniuose punktuose galima paprašyti, kad darbuotojai saugiai pervestų per bėgius.

Bendrovės Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Valančė aiškino, kad dėl numatomų didelės apimties darbų visą europinės vėžės tiesimo pro tunelį laikotarpį bus sustabdytas traukinių eismas nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties, todėl maršruto Vilnius–Kaunas traukiniai važiuoja iki Palemono ir atgal. Siekiant užtikrinti patogias keliones, populiariausiems traukinių maršrutams "Lietuvos geležinkeliai" organizuoja nemokamus autobusų reisus, kurie abiem kryptimis kursuoja dvylika kartų per dieną. Prie traukinių atvykimo / išvykimo laiko priderinti ir Kauno viešojo transporto tvarkaraščiai.

"Keleiviai, kuriems dėl tam tikrų priežasčių (judumo negalios, keliaujant su dviračiu ar mažamečiais vaikais) nepatogu naudotis pėsčiųjų viaduku, gali kreiptis informaciniuose stenduose nurodytu numeriu ir susisiekti su stotyje dirbančiu budėtoju, kuris atrakina specialius vartelius, pro kuriuos galima pereiti bėgius. Nuolat varteliai negali būti atrakinti, nes Palemono geležinkelio stotyje vyksta intensyvus prekinių traukinių eismas, todėl, siekiant užtikrinti keleivių saugumą, be priežiūros kirsti bėgius yra draudžiama", – kaip saugiai kirsti bėgius, aiškino "Lietuvos geležinkelių’ atstovė.

"Kauno diena" primena, kad gegužės 22 d. geležinkelio ruože nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties prasidėjo europinės vėžės tiesimo darbai. Lietuvą su Vakarų Europos sostinėmis traukiniais sujungsiančio projekto "Rail Baltica" vėžės tiesimas truks visą vasarą.

Kombinuoto vežimo paslauga Palemono geležinkelio stotyje bus teikiama iki šių metų rugsėjo 1 d.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų