Palaukti tampa norma
Į „Kauno autobusų“ administraciją ateina nemažai laiškų, kuriuose keleiviai dėkoja nustebinti itin paslaugaus vairuotojų elgesio ar pagalbos susiklosčius nestandartinėms situacijoms. Malonus ir pagarbus žodis nieko nekainuoja, tačiau padeda kurti jaukų draugišką foną visame mieste ir jo gatvėse.
Neseniai vienas senjoras nepatingėjo atkeliauti iki bendrovės administracijos Raudondvario plente, norėdamas padėkoti už bendrovės ir vairuotojų rūpestingą požiūrį į senjorus.
„Senolis pasakojo, kad abu su sutuoktine lėtai ir sunkiai ėjo link stovinčio autobuso, pernelyg nesitikėdami į jį spėti, bet vairuotojas jų kantriai palaukė. Keleivis gyrė, kad turime tikrai puikių darbuotojų. Mes tai žinome, dėkojame jiems už atsakingai einamas pareigas ir puoselėjamas bendražmogiškąsias vertybes. Stengiamės visiems darbuotojams sudaryti kuo geresnes darbo sąlygas“, – kalbėjo „Kauno autobusų“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Nuo darbo sąlygų priklauso darbuotojų nuotaika, nusiteikimas darbe. Rūpestingas ir pagarbus vairuotojo tonas, elgesys persiduoda kitiems ir miestas tampa patrauklesnis, didėja bendras eismo saugumas. Nors vairuotojams ir privalu laikytis grafiko, palaukti atskubančių keleivių jau tampa norma.
Dėkingas „zuikis“
Padėkų „Kauno autobusai“ sulaukia ir iš be bilieto važiavusių keleivių. „Kontrolierius išlaipino keleivį. Šis per sumaištį autobuse paliko kompiuterį. Pasigedus paliktas daiktas buvo operatyviai surastas ir grąžintas savininkui. „Zuikis“ buvo labai dėkingas kitiems keleiviams ir mūsų darbuotojams už pagalbą ir sąžiningumą“, – apie kitą atvejį pasakojo M.Grigelis.
Ankstyvą kėlimąsi, laukimą spūstyse centrinėje miesto dalyje vairuotojams atperka patenkinti keleiviai, kitų transporto priemonių vairuotojų supratingumas. Ypač jis reikalingas, kai autobusui ar troleibusui reikia išvažiuoti iš vadinamosios kišenės – įvažos prie stotelės. Pagal Kelių eismo taisykles vairuotojai turi praleisti viešąjį transportą, bet šių vairuotojai iš vietos pajudėti gali tik įsitikinę, kad yra saugu. Tad esant intensyviam eismui autobusų, troleibusų vairuotojai gali pasitikėti tik sėkme ir kitų transporto priemonių vairuotojų geranoriškumu.
Atnaujinamas transporto parkas
Praėjusią savaitę Kauno miesto taryba pritarė siūlymui miestui nupirkti septyniolika naujų troleibusų. Jie bus perkami už ES ekologinių fondų skirtas lėšas, likusią 1,1 mln. sumą skirs savivaldybė.
„Tai tik pradžia. Kitų metų pradžioje atvažiuos dar dešimt mažos talpos autobusų. Juos perkame bendrovės lėšomis“, – vardijo M.Grigelis ir akcentavo, kad tai labai svarbus indėlis gerinant paslaugą keleiviams ir kuriant progresyvaus miesto įvaizdį.
Bendrovės planuose – dar 65 nauji troleibusai ir 85 nauji autobusai. Tam „Kauno autobusai“ ims paskolą.
„2020-uosius tikimės pasitikti be senųjų „Škodų“, t.y. mieste bus eksploatuojami tik šiuolaikiški žemagrindžiai troleibusai, patogūs ir modernūs autobusai. Transporto parką per kelis artimiausius metus planuojama kardinaliai atnaujinti, įsigyjant apie 170 naujų transporto priemonių. Tai leis ne tik keleiviams suteikti kokybišką paslaugą, bet ir akivaizdžiai pagerinti darbo sąlygas vairuotojams“, – samprotavo generalinis direktorius.
2020-uosius tikimės pasitikti be senųjų „Škodų“, t.y. mieste bus eksploatuojami tik šiuolaikiški žemagrindžiai troleibusai, patogūs ir modernūs autobusai.
Kviečia vairuotojus
Atsinaujinantys „Kauno autobusai“ šiuo metu ieško apie 70 vairuotojų. Jie papildys esamų 427 autobusų ir 313 troleibusų vairuotojų būrį.
„Kauno autobusų“ transporto eksploatacijos direktorius Rimas Stankaitis skaičiavo, kad šiuo metu autobusus vairuoja dvylika moterų ir 415 vyrų, troleibusus – 165 moterys ir 148 vyrai. Daugiausia dirba vairuotojai, kurių amžius yra 40–59 metai, per 100 vairuotojų yra 20–39 metų.
Tarp jų – ir 30-metis Marius Atkočiūnas, miestiečius vežiojantis trejus metus. Su žmona du vaikus auginantis vyras sakė labai vertinantis darbo grafikų lankstumą – tai labai aktualu turint mažų atžalų. Mėnesio grafiką prireikus galima pasikeisti.
Geras atlyginimas, socialinės garantijos – taip pat didžiulis pranašumas. „Atostoginiai, tėvadienis, nedarbingumo pašalpa – tai dalykai, kurių galėjau sunkiai tikėtis dirbdamas pas privatininką“, – vardijo M.Atkočiūnas.
Naktinis darbas, darbas švenčių dienomis, viršvalandžiai apmokami papildomu solidžiu tarifu. Priklausomai nuo vairuojamos transporto priemonės, darbo laiko, „Kauno autobusų“ vairuotojai vidutiniškai per mėnesį uždirba 700–800 eurų į rankas su galimybe uždirbti ir daugiau.
Visiems vairuotojams mokama kelionės į darbą kompensacija. Ją gauna net ir tie, kurie gyvena visai šalia ir gali ateiti pėstute.
M.Atkočiūnas ir keturių dešimčių vairavimo stažą turintis Rimantas Veberis kaip didelį darbo „Kauno autobusuose“ pranašumą paminėjo ir tai, kad, baigus savo pamainą, pačiam autobuso nereikia nei valyti, nei remontuoti, nei aptarnauti. Vairuotojams suteikiama apranga, darbo, darbo apmokėjimo ir kitus socialinius bei ekonominius santykius reglamentuoja kolektyvinė sutartis, darbuotojų interesus gina UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinė sąjunga, įgijusi Darbo tarybos įgaliojimus.
Troleibusą vairuojanti Laima Subačienė pasakojo, kad šį darbą visų pirma pasirinko todėl, kad labai mėgsta vairuoti. „Tai įdomus, labai atsakingas darbas“, – kalbėjo moteris, savęs neįsivaizduojanti kitokiame amplua. Kaip didelį šio mylimo darbo pranašumą ji taip pat paminėjo stabilią įmonės situaciją, socialines garantijas, gerą atlyginimą.
Didžiausias pranašumas – noras
R.Stankaitis akcentavo, kad pagrindinis pretendentų pranašumas – noras dirbti. Reikalavimai – būti sulaukus 18 metų amžiaus ir turėti bent „B“ vairavimo kategoriją. Norintiesiems ar norinčiosioms vairuoti troleibusą turi būti suėję 21 metai. Vairuoti autobusą reikalingas „D“ kategorijos, o troleibusą – „T“ kategorijos vairuotojo pažymėjimas. Dėl šių kursų finansinės naštos pasirengusi padėti bendrovė.
Norintieji dirbti vairuotojais gyvenimo aprašymus (CV) gali siųsti e.p. [email protected]. Daugiau informacijos – bendrovės interneto svetainėje.
Naujausi komentarai