Jaučiasi nejaukiai
Veganiško restorano „Žalia pupa“ darbuotoja Irma prieš priimdama užsakymą į trečiadienio lankytojų lapą užregistruoja dar vieną klientą. Vardas, pavardė, telefono numeris.
„Lankytojai registracija nelabai patenkinti, jų šią savaitę gerokai mažiau. Žiauriai sumažėjo. Perpus“, – kalbėjo moteris.
Sumažėjo užsukančiųjų ne tik vietoje pavalgyti, bet ir užsisakančių maisto išsinešimui, kurių nereikia registruoti. „Gal dėl to, kad žmonės dirba nuotoliniu būdu“, – svarstė restorano, įsikūrusio miesto centre, atstovė.
Norintys valgyti vietoje neretai sutrinka, paprašyti prisistatyti. „Pasako savo vardą, pavardę, bet prisipažįsta, kad dėl to tokios registracijos jaučiasi nejaukiai“, – teigė „Žalios pupos“ atstovė.
Ji sakė dar nesusidūrusi su bandymais meluoti. „Daugmaž visi žino, kam bus naudojami surinkti duomenys. Kas nežino, tam pasakau, viskas gerai“, – teigė Irma, pridūrusi, kad jeigu būtų toks pats lankytojų srautas kaip anksčiau, registravimas labai trukdytų, bet dabar jų tiek sumažėjo, kad laiko užtenka ir viską spėja.
Prašo asmens dokumento
Bendrovės „Delano“, valdančios picerijų tinklą, o taip pat kavinių tinklą „Caif cafe“, kokybės vadovė Akvilė Lekavičiūtė teigė, kad dėl privalomos registracijos sulaukia įvairios reakcijos. „Žmonių yra įvairių, ir reakcijos įvairios. Vieni tai priima kaip normą, duomenis pateikia geranoriškai. Yra dalis pasipiktinusiųjų, kurie nesutinka, galvoja, kad viso šito nereikia. Aišku, yra ir tokių, kurie tiesiog iš karto išeina“, – nurodė atstovė.
Laimučio Brundzos nuotr.
Ji kalbėjo, kad Vyriausybės nutarimu turi prievolę tikrinti, ar nurodomas tikras vardas, pavardė, tad darbuotojai klientų prašo pateikti asmens dokumentą, kad įsitikintų, jog žmogus neišsigalvoja.
Pašnekovė pridūrė, kad tikriausiai labiausiai žmonės ir piktinasi dėl to, kad yra prašomi parodyti asmens tapatybę įrodantį dokumentą.
Yra dalis pasipiktinusiųjų, kurie nesutinka, galvoja, kad viso šito nereikia. Aišku, yra ir tokių, kurie tiesiog iš karto išeina.
„Darbo tikrai nepalengvina, – komentavo A. Lekavičiūtė. – Bet mes tą priimame, žinome, kad tai daroma profilaktikos ir kontrolės tikslais. Viliamės, kad pandeminė situacija pradės gerėti. Ir savo klientams komunikuojame, kad reikia galvoti pozityviai“.
Ji sakė iš kolegų negirdėjusi apie atvejus, kad būtų bandyta prisistatyti išgalvotu vardu, pavarde.
Vieni pildo ranka, kiti – telefonu
„Višta puode“ direktorė Viltė Žuromskaitė „Kauno dienai“ teigė, kad nuo pirmadienio jaučiasi labai sumažėjęs lankytojų srautas. Anot jos, nežinia, kas svečius labiau gąsdina: privaloma lankytojų registracija ar padidėję sergamumo rodikliai ir tai, kad Kaunas irgi pateko į raudonąją zoną.
„Kalbėdama apie registracijos eigą, labai noriu pasidžiaugti restorano svečiais, jie labai sąmoningi, supranta situacijos rimtumą ir be didesnių komentarų registruojasi. Tikėjomės blogesnio varianto“, – V. Žuromskaitė.
Lankytojai gali registruotis pildydami popierinę anketą arba elektroninę telefonu nuskenavę QR kodą. „Prioritetas yra QR kodui, bet ateina žmonių su įvairiomis galimybėmis ir technologiniu raštingumu. Kai kuriems yra patogiau savo duomenis tiesiog surašyti ranka. Atsižvelgdami į tai siūlome abu variantus“, – sakė vadovė.
Ji sakė nežinanti, kiek duomenų reikės pateikti NVSC – konkretų pusdienį apsilankiusių žmonių ar visą tą dieną. Nebuvo tokio instruktažo.
„Palaikome glaudų ryšį su kitais restoranais. Dalijamės naujausiomis žiniomis, patirtimi, bendradarbiaujame. Paslaugų sektorius vieningai žiūri į šią situaciją“, – kalbėjo V. Žuromskaitė.
Laimučio Brundzos nuotr.
Su NVSC atstovais paskutinį kartą jai teko bendrauti kovą, kai paaiškėjo, kad jų restorane lankėsi asmenys, kuriems vėliau buvo diagnozuotas COVID-19.
Dalijamės naujausiomis žiniomis, patirtimi, bendradarbiaujame. Paslaugų sektorius vieningai žiūri į šią situaciją.
Sulaukė vizito
„Lankytojų labai sumažėjo tą pačią dieną, kai tik tapo privaloma registracija. Nenori žmonės veltis į šitą nesąmonę. Sumažėjo perpus“, – įsitikinęs „Talutti“ restorano, esančio „Megoje“, atstovas.
Ypač pirmas dienas nemažai buvo tokių, kurie sužinoję apie privalomą registraciją išeidavo. „Ateidavo, paklausdavo, kas čia per dalykas, sužinoję išeidavo. Sako, tai valgysim namie“, – pateikė pavyzdį restorano atstovas.
Jis sakė, kad žmonėmis tiesiog turi pasitikėti, nes niekas netikrina, ar jie suveda, pavyzdžiui, teisingą savo telefono numerį.
Anketas, anot jo, žmonės pildo ir ranka, ir telefonu.
Pirmadienį į restoraną, kaip pasakojo restorano atstovas, buvo atvykę NVSC darbuotojai. Pasidomėjo, ar registruojami žmonės, patarė atspausdinti popierinių anketų, kurių pirmąją dieną restoranas dar neturėjo pasiruošęs.
Visa informacija yra surenkama epidemiologinio tyrimo metu. Tai reiškia, kad pats žmogus, būdamas pilietiškas ir sąmoningas, turi pateikti epidemiologų prašomą informaciją, nurodyti, su kuo bendravo, kur lankėsi ir kitą svarbią informaciją.
Spręs po pokalbio
Pasidomėjome, kaip vyks duomenų, surinktų registruojant kavinių, restoranų lankytojus, panaudojimas.
„Tokiu atveju, jei nustatoma, kad asmuo lankėsi viešojo maitinimo vietoje ir yra vertinama, kad kiti asmenys galėjo su juo turėti rizikingą kontaktą, NVSC raštu kreipiasi į įmonę, savininką, prašydamas duomenų, kad galėtų įvertinti, kokios rizikos sąlytis buvo ir pan.“, – portalui kauno.diena.lt teigė Nacionalinis visuomenės sveikatos centro Vidaus administravimo skyriaus specialistė Justina Petravičienė.
Anot jos, sprendimą, kas iš lankytojų turėtų izoliuotis, priima epidemiologai, susisiekę su asmenimis. „Vertinama, kur žmogus sėdėjo ir kiti aspektai. Paprastai tariant, žmonių, kurie šiuo metu lankosi tokiose vietose, yra prašoma dėmesingumo“, – komentavo J. Petravičienė.
Jos turimais duomenimis, tokių atvejų, kad būtų prireikę maitinimo įstaigų surinktų duomenų, dar nebuvo.
Naujausi komentarai