Pereiti į pagrindinį turinį

„Mega“ pasikeis neatpažįstamai

2014-09-20 09:00

Sodriai epitetais architektų vadinamas dabartinis prekybos ir pramogų centro "Mega" pastatas po pusantrų metų turėtų neatpažįstamai pasikeisti. Naujam projektui ekspertai pritarė vienbalsiai.

Sodriai epitetais architektų vadinamas dabartinis prekybos ir pramogų centro "Mega" pastatas po pusantrų metų turėtų neatpažįstamai pasikeisti. Naujam projektui ekspertai pritarė vienbalsiai.

Kritikavo dabartinį vaizdą

"Mega" yra dviejų svarbiausių Lietuvos magistralių sankryžoje, todėl reprezentuoja ne tik Kauną, bet ir visą šalį, pabrėžė Kauno urbanistikos ir architektūros ekspertai, ėmęsi vertinti "Palekoarch studijos" parengtą šio prekybos ir laisvalaikio centro plėtros projektą.

Po jo pristatymo Kauno architektūros ir urbanistikos ekspertų tarybos (KAUET) nariai vienbalsiai jam pritarė. Tai pirmas projektas, kuriam šiemet ekspertai pritarė be jokių dvejonių.

Jų nuomone, naujasis "Megos" fasadas, atsikratęs kritikuotinų margumynų ir formų įvairovės bei iš "L" raidės formos transformavęsis į stačiakampį, taps meistriškumo pavyzdžiu ir neabejotinai pagerins Kauno įvaizdį.

"Ankstesnė pastato architektūra man buvo bjauri. Žiūrėdamas į siūlymus, kaip ji bus keičiama, džiaugiuosi, kaip lengvai ir paprastomis priemonėmis galima sutvarkyti pastato architektūrinę išraišką", – neslėpė antipatijų dabartiniam "Megos" fasadui architektas Vygintas Merkevičius.

KAUET narys architektas Saulius Juškys buvo dar aštresnis. Jis dabartinę centro išorę įvertino kaip "nemenkų šlykštynių kratinį".

Plėtros projekto architektūrinės dalies vadovas Rolandas Palekas taip pat pabrėžė esamos kompozicijos sudėtingumą kaip nemenką problemą. "Per daug akcentų, neidentifikuojami įėjimai", – neslėpė R.Palekas.

Atsiras ir teniso kortai

Visus dabar akį traukusius "Megos" išorinius akcentus pakeis tamsi, lygi siena, einanti beveik per visą centro ilgį. Fasadinėje sienoje bus dvi įdubos, kurios išskirs įėjimus. "Konceptualu, kieta, teisinga", – projekto kūrėjus sveikino KAUET narys architektas Gediminas Jurevičius.

Pristatyti planuojama apie 30 tūkst. kv. m. Taip "Megos" plotas išaugs iki 102 tūkst. kv. m. Daugiaaukštis priestatas atsiras lygiagrečiai ištisinei prekybos alėjai, einančiai nuo "Rimi" iki "Senukų". Taip nebeliks formos "L". Centras labiau primins stačiakampį.

Pirmame aukšte atsiradus antrai prekybos alėjai, lankytojai judės ratu, tiksliau, aštuoniukės forma. Trys išėjimai, trys nedidukės alėjos, siejančios didžiąsias.

Pirmas priestato aukštas bus skirtas prekybai ir komercijai (beveik 14 tūkst. kv. m). Antrame aukšte į kairę nuo pagrindinio įėjimo (tarp "Jysk" ir didžiojo akvariumo) įsikurs didžiausias Baltijos šalyse sporto ir sveikatingumo centras su baseinu, teniso kortais.

Priestato dalis, iškilsianti pagrindinio įėjimo dešinėje, bus keturių aukštų. Trys jų priklausys vien automobiliams. Daugiaaukštės automobilių stovėjimo aikštelės plotas – 25 tūkst. kv. m. Čia tilps daugiau kaip 800 automobilių. Statinio aukštis pasieks 19 m.

Šalia prekybos centro planuojamos kelios žaliosios zonos: parkai su vaikų žaidimų aikštelėmis, amfiteatru, lauko prekybos vietomis.

Reklaminio bokšto idėjos, kuris, kaip juokavo ekspertai, būtų matyti nuo Trakų, atsisakyta. Ekspertai siūlė nepamiršti reklaminių stendų, ženklų magistralėse, nes dažnai įvažiavimas į "Megą" pastebimas tuomet, kai jau būna per vėlu pasukti.

Kaip nusigauti iki automobilio?

Nors projekto autoriai sulaukę pagyrų, ekspertai rado ir prie ko prikibti.

"Džiugu, kai darbą pristato tikras meistras. Bet kaip "Megoje" besilankanti moteriškė turiu pastabų. Kaip su stambiagabaričių prekių pilnu vežimėliu ir mažais vaikais saugiai nusigauti iki automobilio?" – klausė architektė Gražina Janulytė-Bernotienė.

Stovėjimo aikštelę lauke ir prekybos centrą skiria judraus eismo juostos, kurių po rekonstrukcijos padidės nuo dviejų iki trijų.

"Nehumaniškas automobilių ir pėsčiųjų santykis. Ir ta problema tik aštrės, nes taip praplėtus "Megą" automobilių srautas tik didės", – perspėjo architektas Gintaras Prikockas.
Anot jo, vaizdas toks: automobilių laukas magistrale atskirtas nuo pastato. "Pastato funkcija – laisvalaikio, pramogų ir prekybos centras. O kur čia pramoga? Kad atvažiavus teks greitai lįsti į pastatą tam, kad nepapultum po ratais?" – klausė ekspertas.

Siūlo giraitę ant stogo

Architektui Vaidotui Kuliešiui kilo abejonių dėl spalvos pasirinkimo. "Vienoje magistralės pusėje – pilki Šilainiai, kitoje būtų juoda "Mega". Galbūt pasirinktas pernelyg nurimęs jos siluetas?" – klausė KAUET narys.

"Žaviuosi šia kūryba, bet turiu kelis pipiriukus, kuriuos ir aš norėčiau įmesti į šį sultinį. Vietoje žalių plotų prie pat pastato turi būti stovėjimo aikštelė. Taip bent iš dalies išspręstume problemą, kaip pakrauti sunkius pirkinius į automobilį – toje vietoje parkuoti būtų galima prie pat pastato. O kur želdinius dėti? Ant stogo įrenkite eglių giraitę, kavinę su apžvalgos aikštele. Nuo jos bus gražiai matyti mano suprojektuoti Šilainiai", – siūlė urbanistas Alvydas Steponavičius, radęs progą su šypsena priminti ir savo nuopelnus.

Pajudės vasarą

Rekonstrukciją planuojama pradėti kitų metų vasarą. "Statybos vyks keliomis stadijomis. Projektuotojams keliama sąlyga, kad vykstant darbams kuo mažiau būtų paveikta esama "Megos" dalis", – kalbėjo centrą valdančios bendrovės "Baltic Red" Plėtros departamento direktorius Paulius Medzevičius.

Anot jo, prasidėjus statyboms gretimame sklype bus atidaryta laikina papildoma automobilių aikštelė.

Į "Megos" plėtros projektą planuojama investuoti apie 45 mln. eurų (155 mln. litų).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų