Vasaros pabaigoje laukia ir dar didesni pokyčiai – patekti į Rotušę bus galima tik vienu keliu. Įvažiavimas į Kauno senamiestį nuo rugpjūčio 1 d. kainuos du eurus. Išgirdę tokią kainą, už galvos griebiasi restoranų ir barų savininkai, kurie sako, kad atsigavę po COVID-19, vėl turės sukti galvą, ką daryti, nes teks paslaugas branginti.
„Kainos, panašu, kad kils, o už tai turės susimokėti galutinis vartotojas – klientas. Galbūt tai nebus labai patogu“, – sakė „Baobar“ vadovė.
Maistas Senamiestyje gali brangti dėl to, kad susimokėti įvažiuojant į Senamiestį turės visi – tiek čia dirbantys, tiek pristatantys prekes.
„Sunku pasakyti ar prognozuoti, bet galimai kainos kils. Nors jau ir taip aukštos“, – teigė kurjeris Mantvydas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Kiti restoranai tikisi, kad sumažės mašinų srautai.
„Mašinų srautai – labai dideli ir jaučiama vibracija ne tik po nosimi, bet mums dreba visas pastatas, ir sėdint viduje mes jaučiam. Tuo labiau, kad tai yra reprezentacinė miesto dalis“, – apie jaučiamus nepatogumus dalijosi „Medžiotojų užeigos“ direktorė Sigita Mačiulaitienė.
Gyventojai sako, kad geriau būtų ženklai, o ne mokestis.
„Galima ženklus sustatyti, kad aplenktų, ir viskas. Klaipėdoje, pavyzdžiui, tam tikromis valandomis per centrą mes nevažiuojame. Yra ženklai ir apvažiuojame aplinkui“, – pasakojo moteris.
„Retai čia atvažiuoju, bet jeigu nutarė, tai aš sutinku su tuo mokesčiu“, – sakė kita gyventoja.
„Labai blogai. Išvis neaišku, kaip funkcionuos tas reikalas, – ar tik įvažiavimas, ar kažkas skaičiuos, kada tu išvažiuoji“, – retorinį klausimą kėlė dar viena kaunietė.
„Ką žinau, tie du eurai, tai čia ir kaina tokia“, – sakė ramiai reaguojantis į tokį sprendimą kaunietis.
„Juokinga“, – įsitikinęs kitas gyventojas.
Valdininkai sako, kad nors mokėti turės visi, tačiau kaip tik bus skatinama likti Senamiestyje, o ne iš jo išvažiuoti.
Retai čia atvažiuoju, bet jeigu nutarė, tai aš sutinku su tuo mokesčiu.
„Jeigu automobilis įvažiuoja, žmonės zonoje leidžia laiką, eina į kavines, pasivaikščioti, tai bus panaši tvarka kaip ir dabar galioja. Susimoka už sumažintos taršos zoną, tai reiškia, galės dar valandą būti toje pačioje zonoje už tą patį mokestį. Taip pat – papildomai, jeigu norės ilgiau prabūti nei valandą. Tada reikės mokėti kas 15 minučių už parkavimą“, – informacija dalijosi Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Keičiasi ir mašinų statymas Senamiestyje. Keičiasi zonos – vienos naikinamos, kitos atsiranda.
„Šiuo metu raudonoji zona Senamiesčio ir Rotušės – oranžinė. Dvi zonos šiuo metu. Tai siūlymas padaryti vieną zoną ir ją suvienodinti – padaryti mažesnę kainą, nei dabar yra Rotušėje. Du eurus valanda kainuos“, – apie planus pasakojo „Parkavimo Kaune“ direktoriaus pavaduotojas Darius Razmislevičius.
Įvedus tranzito mokestį savivaldybė apribojo ir kiek mašinų gali turėti Senamiesčio gyventojai. Jeigu šeima turi vieną mašiną – gaus pigesnį metinį leidimą. Jeigu turi antrą ir trečią mašiną, turės mokėti visą kainą – 1200 eurų už Senamiesčio leidimą kiekvienai mašinai. Kitu atveju, galės statyti kitur, bet ne prie namų.
Iki naujų metų gyventojams buvo galimybė įsigyti du leidimus, kur pirmasis kainavo 35 eurus, antrasis 70 eurų. Reiškia, kad abu leidimai – 105 eurai. Pasikeitus tvarkai išduodamas vienas leidimas gyventojams. Savo automobilio antru leidimu turi pasirūpinti arba kažkur įsigyti alternatyvų kitą leidimą. Taip pat gali parkuotis kažkur kitur“, – sakė D. Rasimavičius.
Netrukus Rotušės aikštėje prasidės rekonstrukcija, o po jos beveik visas Senamiestis taps pėsčiųjų zona. Patekimas į Rotušės aikštę liks tik pro vieną gatvę.
„Keisis eismo organizavimo tvarka. Per pietinę Rotušės aikštės dalį taip pat bus panaikintas važiavimas, teritorija bus skirta pėstiesiems“, – tikslino aplinkybes M. Matusevičius.
Miestas atliko tyrimą, kad per dieną pusantro tūkstančio mašinų įvažiuoja į Senamiestį. Apie 50 proc. čia būna trumpiau nei valandą.
Naujausi komentarai