Kaunietis nustėro pamatęs, kad degalinėje į jo automobilio kuro baką pribėgo 15 litrų daugiau dyzelino nei galvojo, kad į jį apskritai telpa. Lietuvos metrologijos inspekcija, patikrinusi kolonėlę, tvirtina, kad ji veikia gerai.
Sustojo tik ties 105,7 litro
Paulius su žmona praėjusį ketvirtadienį rengėsi ilgai kelionei, todėl užsuko į „Lukoil“ degalinę, esančią A. Juozapavičiaus prospekte. Nusprendė pilti tiek degalų, kiek tilps į jų automobilio „Opel Vivaro“ kuro baką.
Vyras žinojo, kad bako talpa – 90 litrų, o jame dar buvo likęs litras kitas. Tačiau degalinės skaitiklis sukosi pasiekęs ir šią ribą. Jis sustojo tik ties 105,7 litro.
„Nepatikėjau savo akimis. Kaip tai įmanoma? Iš karto paskambinau į automobilių saloną, kuriame prieš pusmetį pirkau šį automobilį, ir pasiteiravau, kiek kuro vis dėlto gali tilpti į baką. Atsakymas buvo – 90 litrų“, – pasakojo vyras.
Kaunietis teigė, kad šioje degalinėje kuro pilasi labai dažnai. Tik niekad nėra pylęs į beveik tuščią baką ir iki viršaus, kaip paskutinį sykį. Pasipiktinęs jis kreipėsi į Lietuvos metrologijos inspekciją.
„Ten sakė, kad turi mažai žmonių, nenorėjo važiuoti. Bet kai pagrasinau kreiptis į žiniasklaidą, atvažiavo“, – kalbėjo Paulius.
Aiškintis atėjo ir degalinės vadovas. Pasak Pauliaus, jis atsinešė 10 litrų matavimo indą. „Į jį kurą pylė prie mano akių. Kolonėlė rodė, kad supylė 10 litrų, bet pagal indo žymes į jį buvo pribėgę mažiau“, – tvirtino Paulius.
Inspektoriai pažeidimų nerado
Lietuvos metrologijos inspekcijos Kauno apskrities skyriaus viršininkė Eugenija Grigaitienė portalui kaunodiena.lt teigė, kad po skundo šioje „Lukoil“ degalinėje buvo atliktas patikrinimas.
„Buvo atlikti trys matavimai. Galima matavimo prietaisų paklaida – 0,5 proc. Patikrintoje kolonėlėje paklaida buvo 0,04 proc." – teigė E. Grigaitienė, pabrėžusi, kad degalų bakas nėra matavimo priemonė.
Ji tvirtino, kad į inspekciją kreipęsis kaunietis buvo labai nemandagus. „Reikalavo, kad mestume visus savo darbus ir atvyktume patikrinti kolonėlės. Visoje Kauno apskrityje dirba trys inspektorės, kurios tuo metu buvo išvykusios į patikrinimus“, – teisinosi viršininkė.
Vis dėlto tądien degalinėje patikrinimas buvo atliktas po kelių valandų, tačiau blogai veikiančių matavimo prietaisų nerasta.
Pasak E. Grigaitienės, visos degalų kolonėlės turi būti patikrintos ne rečiau kaip kartą metuose. Skundų dėl dozatorių degalinėse inspekcija gauna po 4-5 per metus. Jie pasitvirtina labai retai.
Aistrų sukėlusi „Lukoil“ degalinė, jos žiniomis, paskutinį kartą tikrinta prieš mėnesį, spalio 4 d. Patikrinimą atliko Metrologinių patikrų centras.
"Lukoil" atstovas: kriminalo nėra
„Lukoil Baltija“ degalinių atstovas Laimutis Bakūnas teigė nepamenantis atvejo, kad skundai dėl esą blogai dozuojančių kolonėlių pasitvirtintų.
„Aš pats nustebčiau, jeigu į 90 litrų baką degalinėje tilptų 105 litrai degalų, – įvykį komentavo L. Bakūnas. – Tačiau ne visuomet bako tūris yra toks pats, kaip rašoma automobilio techniniame pase. Detalės gaminamos skirtingose gamyklose, tad tos pačios markės automobilių bako tūris gali skirtis net ir 15-20 litrų“.
Pasiteiravome, kaip jis pakomentuotų pačios degalinės atstovo bandymą tikrinti dozatoriaus tikslumą, tačiau L. Balkūnas buvo užtikrintas – degalinės klientas netikslumus įžvelgė ten, kur jų nebuvo.
Jis pabrėžė, kad pati bendrovė kolonėles tikrina kas mėnesį ir radusi menkiausią nukrypimą kviečiasi metrologijos inspektorius sureguliuoti matavimo prietaisus.
„Mums patiems nenaudinga, jeigu kolonėlės blogai dozuotų. Tai neigiamai veiktų mūsų prestižą, be to, gresia baudos", – teigė L. Bakūnas.
Pauliui teko sumokėti už 105 litrus dyzelino, tačiau jis jaučiasi apgautas ir nuleisti rankų neketina. Kaunietis toliau ieškos teisybės, kai tik iš automobilių salono gaus oficialią pažymą, kuri nurodys jo automobilio bako talpą.
Naujausi komentarai