Pokyčius įvertino ir keleiviai, ir vairuotojai Pereiti į pagrindinį turinį

Pokyčius įvertino ir keleiviai, ir vairuotojai

2015-09-15 08:15
S.Drūlia
S.Drūlia / Evaldo Šemioto nuotr.

Daugelis kauniečių į darbą ar mokslus ir namo vyksta viešuoju transportu. Jame mezgasi naujos pažintys, susitinka ilgai nesimatę pažįstami. Šiandien lygiai metai, kai į gatves išriedėjo pirmieji nauji miesto maršrutiniai mikroautobusai. Kelionės jais skirtumus kauniečiai ir miesto svečiai pajuto iš karto.

Ne visi atlaikydavo

Iš nuovargio perbalę vairuotojai, sunkiai užsidarančios mikroautobusų durys, kurias keleiviai, norėdami uždaryti, trankydavo kelis kartus. Nelikus laisvų sėdimų vietų stovintys susilenkę keleiviai, pagal vairuotojo komandą, kai šis pamato policiją, turintys atsitūpti.

Tai Kaune – jau tik slogi praeitis.

53-iojo maršruto mikroautubusą vairuojantis Saulius Drūlia kaip didžiausią naujųjų maršrutinių automobilių pranašumą įvardijo automatinę pavarų dėžę. "Nereikia kojų varginti. Senų mašinų sankabą vos įmindavai, grįždavai namo – kelį net skaudėdavo", – pasakojo apie keturiolika metų su pertraukomis vairuotoju dirbantis vyras.

Dabar per dieną jis dirba po šešias–dešimt valandų. Jeigu vieną dieną ilgiau, kitą – trumpiau. "Anksčiau darbą reikėdavo pradėti 6 val. ryte ir baigdavai 9–10 val. vakaro. Dvi paras dirbi – dvi laisvos arba tris dirbi – trys laisvos. Tada buvau jaunas ir gražus. Patempti dar galėjau tokiu tempu. Bet ne visi taip paveždavo. Tik iš šono atrodo labai lengva – atėjai, pasivažinėjai..." – kalbėjo S.Drūlia.

Lyg paplūdimyje

Jau metai kaip Kauno maršrutinius taksi vairuoja uniformuoti pasitempę vairuotojai. "Man uniforma tikrai netrukdo. Atvirkščiai. Taip tvarkingiau atrodome. Ir mums patiems, ir keleiviams maloniau", – sakė S.Drūlia.

Jis su šypsena prisiminė ankstesnįjį mikroautobusų vairuotojų įvaizdį. "Anksčiau kai kurių vairuotojų uniforma per karščius būdavo tokia: šortai, paplūdimio šlepetės ir marškinėliai be rankovių. O ką reikėdavo daryti, kai mašinoje būdavo 35 laipsniai karščio? Dabar bepigu – turime kondicionierius", – sakė "Kautros" darbuotojas.

Jis neslėpė, kad karštą vasaros dieną, kai kas penkias minutes įlipa ar išlipa keleiviai, salono kondicionierius prišaldyti nespėja, bet keleiviams kelionės, o vairuotojams darbo sąlygos kur kas komfortiškesnės nei anksčiau.

Nesileidžia į diskusijas

Praėjusių metų rugsėjis daugeliui kauniečių įsiminė dėl sąmyšio, kurį gatvėse sukėlė iš esmės pertvarkyta Kauno viešojo transporto schema.

Savivaldybei vienus maršrutinių mikroautobusų maršrutus visai panaikinus, o kitus pakeitus, didžiausią keleivių nepasitenkinimo audrą teko atlaikyti vairuotojams.

"Būdavo tokių, kurie prikalbėdavo nemalonių dalykų. Natūralu, kad keleiviai buvo nepatenkinti. Nauji maršrutai ne visiems buvo patogūs, buvo daug nežinios. Aš tiesiog patardavau jiems kreiptis į savivaldybę ir savo nuomonę išsakyti ten. Tai išgirdę žmonės apsiramindavo – juk žinodavo, kad vairuotojai yra ne didžiausias viešpats, keičiantis tvarką visame mieste", – prisiminė S.Drūlia.

Specialiai apmokyti

"Kautrai" laimėjus konkursą dėl maršrutinių taksi paslaugos Kauno mieste tiekimo visais septyniais naujais maršrutais, visiems bendrovės atsirinktiems vairuotojams buvo vykdomi specialūs mokymai. Juose buvo suteiktos ne tik žinios apie naująsias transporto priemones.

"Buvo mokoma, kaip elgtis su keleiviais ir panašiai. Iš savo patirties žinau, kad reikia būti kultūringam, šypsotis, nereikia atsikalbinėti, nereikia perimti blogos energijos ir leistis į beprasmes diskusijas, juo labiau – pykčius", – patarė S.Drūlia.

 

"Kiekvieną darbą reikia dirbti sąžiningai, atsakingai, bet čia dar reikia ir kantrybės bei sugebėjimo išlaikyti ramybę", – teigė vairuotojas, per dieną susiduriantis su šimtais įvairių keleivių, kurių vieni nusiteikę geriau, kiti prasčiau.

Užleidžia, kai vėluoja

S.Drūlia per dieną po miesto gatves sukaria daugybę kilometrų. Ir taip – ne vienus metus. Kaip, jo nuomone, pasikeitus kauniečių vairavimo kultūra?

"Jie tikrai mandagesni. Anksčiau juokdavomės, kad užsienyje tave užleidžia vos parodžius posūkį, o Lietuvoje vietoj to tegalėdavai sulaukti pasukiojant vidurinio piršto. Dabar situacija visiškai kitokia. Jeigu matau, kad kiek atsilieku nuo grafiko ir artėju prie sankryžos, kur didesnė eilė, eilę aplenkus ir parodžius posūkį, kiti vairuotojai visuomet užleidžia. Ir aš pats stengiuosi praleisti tokius skubančius, nors ir įžūliai lendančius vairuotojus. Kitą kartą juk ir man pačiam prireikia, kad praleistų", – pasakojo vairuotojas.

Vyras pridūrė, kad mieste važinėti dabar, kai aptvarkė gatves, dar patogiau. Beje, "Kautros" maršrutinių taksi salonai filmuojami vaizdo kameromis. "Man jos tik padeda. Pavyzdžiui, jeigu iškiltų kokia nors ginčytina situacija", – pastebėjo S.Drūlia.

Stebima ne tik tai, kas vyksta mikroautobuse, bet ir fiksuojama bei kontroliuojama, kokiu greičiu vežami keleiviai.


Komentarai

Linas Skardžiukas, "Kautros" generalinis direktorius

Džiaugiamės "Kautros" vairuotojais, matome, kaip iš esmės pasikeitė keleivių aptarnavimas mieste. Kaunui neabejotinai buvo reikalingas ir maršrutinių taksi atnaujinimas, nes dalis senųjų transporto priemonių buvo visiškai susidėvėjusios. Nuo pat maršrutiniais taksi darbo pradžios stebime keleivių srautus, analizuojame juos ir jau turime paruošę pasiūlymų paketą savivaldybei, kurį tikimės įgyvendinti, kai bus atnaujintas eismą Panemunės tiltu. Tiek mūsų, tiek ir savivaldybės pagrindinis tikslas – kad viešasis transportas atitiktų kauniečių poreikius

Povilas Mačiulis, Kauno vicemeras

Visų pirma, džiaugiamės, kad sparčiai atnaujinamomis Kauno gatvėmis važinėja nauji ir tvarkingi maršrutiniai taksi. Tik pradėję dirbti atlikome kelis kelis esminius maršrutinių taksi tinklo patobulinimus. Pratęsus 54-ąjį maršrutą, tapo galimas susisiekimas tarp Aukštųjų ir Žemųjų Šančių bei tarp Kauno respublikinės ligoninės ir Kauno klinikų. Pagerinome susisiekimą su prekybos miesteliu "Urmas". Be to, specialistai peržiūrėjo ir pakoregavo populiariausių maršrutinių taksi važiavimo dažnumą. Labiausiai tai pajautė 57-ojo maršruto keleiviai. Šiuo metu analizuojame situaciją ir ruošiamės tolesniam sistemos tobulinimui. Artimiausiu metu planuojame maršrutinius taksi integruoti į miesto elektroninių bilietų sistemą, pertvarkyti keleivių informavimo sistemą taip, kad maršrutinių taksi atvykimo laikas būtų matomas viešojo transporto stotelių švieslentėse.

Paulius Keras, Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

Praėjus metams galime teigti, kad maršrutinių taksi paslauga tapo viešojo transporto sistemos dalimi – naujos tvarkingos transporto priemonės, mandagūs ir uniformuoti vairuotojai neabejotinai kuria teigiamą miesto transporto sistemos įvaizdį. Pagaliau užtikrinamas maršrutinių taksi reisų reguliarumas, paslaugos ankstyvo ryto ir vėlyvo vakaro valandomis. Elektroninė stebėsenos įranga leidžia užtikrinti, kad suplanuoti tvarkaraščiai būtų įvykdomi. Visos transporto priemonės aprūpintos rampomis neįgaliesiems, todėl ženkliai pagerėjo judėjimo negalią turinčių asmenų mobilumas. Elektroninė bilietų kontrolės įranga leidžia stebėti keleivių srautus reisuose ir šiuos duomenis panaudoti planuojant tvarkaraštį, užtikrinamas mokesčių surinkimas. Nuo metų pradžios jau turėjome galimybę stebėti keleivių srautus ir visuose maršrutinių taksi maršrutuose, todėl šio rudens sezono tvarkaraščiai jau sudaryti pagal realų apkrovimą. Didžiausi maršrutų ir tvarkaraščių pokyčiai laukia lapkritį, kai bus atnaujintas eismas Panemunės tiltu. Permainos turėtų labiausiai nudžiuginti Šančių ir Panemunės gyventojus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra