Pereiti į pagrindinį turinį

Policija aiškinosi, kaip paspirtukininkai ir dviratininkai laikosi eismo taisyklių

2021-04-29 12:27
DMN inf.

Įsibėgėjant pavasariui ir šylant orams, Kauno keliuose galima išvysti vis daugiau elektrinių paspirtukų ir kitų dviračių transporto priemonių vairuotojų. Vieniems tai – patogi susisiekimo priemonė, kitiems – maloni pramoga. Vis dėlto, svarbu nepamiršti, kad norint saugiai pasiekti savo kelionės tikslą ar tiesiog pasimėgauti važiavimu, svarbu laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), kurios galioja ir elektrinių paspirtukų vairuotojams – apie tai kauniečiams šiandien priminė Kauno apskrities policija.

Šios dienos popietę Kauno policijos pareigūnės miesto centre vykdė prevencinę priemonę, skirtą elektrinių paspirtukų vairuotojams ir dviratininkams, atkreipiant dėmesį į pėsčiųjų ir dviračių vairuotojų daromus KET pažeidimus.

Pareigūnės tikrino, kaip elektrinių paspirtukų vairuotojai laikosi KET, kartu dalijo ir vizualinę medžiagą apie KET reikalavimus šiems eismo dalyviams, priminė aktualiausias taisykles bei dažniausiai daromus pažeidimus, pvz., kertant važiuojamąją kelio dalį. Dviratininkams teko įsivertinti, ar jų vairuojamos transporto priemonės atitinka nustatytus reikalavimus.

Kauno policijos nuotr.

Kodėl tai svarbu? 2020 metais Kauno apskrityje įvykusių eismo įvykių metu buvo sužaloti šeši elektrinių paspirtukų vairuotojai ir vienas keleivis, iš jų didžioji dalis (keturi) – nepilnamečiai, byloja Kauno apskr. VPK praėjusių metų statistika. Įvykusių eismo įvykių priežastys pačios įvairiausios: vengta susidūrimo su dviračiu ir nuvažiuota nuo kelio, nepraleista automobilio važiuojant dviračiu taku, šaligatviu ar kertant važiuojamąją kelio dalį, vairuota esant neblaiviam. Praėjusiais metais Kauno apskrityje žuvo vienas dviratininkas, dar 93 buvo sužeisti. Statistika taip pat rodo, kad pernai nepilnamečiai dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai pateko į 20 eismo įvykių, nes nesilaikė KET.

Vienos iš akciją surengusių pareigūnių teigimu, ne visi žino, kad asmenys, važiuojantys paspirtukais be variklio yra prilyginami pėstiesiems, tad jiems galioja ir visi pėstiesiems keliami KET reikalavimai: „Tai, kas draudžiama pėstiesiems, draudžiama ir paspirtukų vairuotojams, tai reiškia, kad paspirtukų be variklio vairuotojai negali važiuoti dviračių takais, važiuojamąja kelio dalimi, kirsti važiuojamąją dalį tose vietose, kur yra transporto ar pėsčiųjų atitvarai, o gyvenvietėse – ir ten, kur yra skiriamoji juosta (išskyrus pėsčiųjų perėjas ir sankryžas), o štai elektrinių paspirtukų vairuotojai turėtų žinoti KET reikalavimus, skirtus dviračių vairuotojams“.

Kauno policijos nuotr.

Pareigūnė akcentuoja, kad kiekvienas paspirtuko šeimininkas privalo domėtis savo transporto priemonės technine specifikacija, nes tuo remiantis, galioja ir skirtingos KET. Primenama, kad elektrinių paspirtukų vairuotojams, kaip ir pėstiesiems, ir dviratininkams už šiuos KET pažeidimus taikoma administracinė atsakomybė.

Mieste policijos pareigūnių kalbinti kauniečiai teigė važinėjantys atsakingai, žinantys ir besilaikantys KET, tačiau pasitaikė ir tokių, kurie dėl keleto KET pažeidimų buvo draugiškai įspėti.

Akciją, skirtą elektrinių paspirtukų vairuotojams bei dviratininkams planuojama surengti ir po savaitės. Kauno pareigūnės tikisi, kad tokios prevencinės priemonės atkreips gyventojų dėmesį ir paskatins būti atidesnius kelyje dėl savo ir kitų eismo dalyvių saugumo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų