Kauno technologijos universitetas (KTU) žengia dar vieną žingsnį pateisindamas žaliojo universiteto vardą. Siekiant sumažinti oro taršą mieste, pagrindine KTU Studentų miestelio gatve norima leisti važinėti tik aplinkos neteršiančiam transportui – dviračiams, elektromobiliams, todėl miesto valdžios prašoma atsisakyti senų planų sujungti Studentų ir K. Baršausko gatves.
Šią savaitę Studentų miestelyje KTU vadovai Kauno merui Andriui Kupčinskui pristatė universiteto Darnaus mobilumo planą. Tai pirmasis toks strateginis dokumentas Centrinėje ir Rytų Europoje, sulaukęs teigiamo Europos Komisijos įvertinimo.
Vietoje automobilio – dviratis
Įgyvendinant KTU Darnaus mobilumo planą, siekiama keisti keliavimo į darbą, paskaitas būdą, renkantis ne lengvuosius automobilius, o viešąjį transportą, dviračius, riedučius, einant pėsčiomis.
Atvykstantiems automobiliais, Studentų miestelio prieigose planuojama įrengti stovėjimo aikšteles, vystyti dviračių infrastruktūrą. Tokiu būdu miestelyje atsivertų erdvės poilsio zonoms, jis taptų žalesnis, patrauklesnis studentams, dėstytojams bei miestiečiams.
Vasarą KTU Studentų miestelyje buvo įrengta pirmoji Lietuvos aukštosiose mokyklose elektromobilių įkrovimo stotelė. Šioms ekologiškoms transporto priemonėms, kaip ir dviračiams, ketinama leisti važinėti Studentų gatve.
Universiteto atstovų teigimu, atsisakant planų sujungti Studentų ir K. Baršausko gatves bei dalyje Studentų gatvės leidžiant tik ekologiškų transporto priemonių judėjimą, gatvė būtų ne izoliuota, o labiau atsivertų visai visuomenei, reikštų sveikesnio gyvenimo būdo pasirinkimą.
Eismą nukreipti kitomis gatvėmis
KTU rektoriaus Petro Baršausko, Ūkio departamento vadovo Svajūno Jakučio ir Aplinkos inžinerijos instituto docento Visvaldo Varžinsko išdėstytą viziją Studentų gatvę paversti žalia, teigiamai įvertino ir A. Kupčinskas.
„Tam, kad KTU galėtų įkurti uždarą Studentų miestelį, prašoma leisti uždaryti dalį Studentų gatvės. Tuomet reikėtų keisti Bendrąjį miesto planą ir atsisakyti senos minties išplatintą Studentų gatvę sujungti su K. Baršausko gatve. Manau, kad, stiprinant akademinio miesto pozicijas, tai yra palaikytina idėja“, – sakė A. Kupčinskas.
Miesto vadovas taip pat pabrėžė, kad uždaryti dalį Studentų gatvės būtų galima tuomet, kai aplinkinės gatvės bus pritaikytos didesniems eismo srautams. Šiuo metu pradedamas rengti Kauno miesto savivaldybės strateginis planas.
Naujausi komentarai