Skolos raštas
Į "Kauno dieną" kreipėsi kaunietis Sigitas (pavardė redakcijai žinoma) ir paprašė išspręsti jo problemą. Prieš kelerius metus jis pardavė seną automobilį, tačiau po metų sužinojo, kad "Šančių autoservisui ir Ko" esą yra skolingas už transporto priemonės saugojimą.
Vyras pasakojo, kad 2016 m. vasario 5 d. jau nebevažiuojantį "Peugeot 406" automobilį pardavė kitam žmogui E.D. Vyras tikino, kad naujasis savininkas su juo atsiskaitė, tačiau jis padarė klaidą, kuri dabar gali kainuoti daugiau, nei kad jis gavo už seną transporto priemonę.
"Iš karto automobilio neišregistravau. 2017 m. sausį iš "Šančių autoserviso ir Ko" gavau raštą, kad turiu sumokėti už suteiktas paslaugas – automobilio nutempimą ir saugojimą. Tada pradėjau domėtis, kas čia nutiko. Paaiškėjo, kad 2016 m. vasario 23 d. automobilis buvo atitemptas į servisui priklausančią aikštelę", – pasakojimą, kaip jam jau nepriklausantis automobilis atsidūrė "Šančių autoserviso ir Ko" aikštelėje, pradėjo Sigitas.
Anot jo, nuvykus į servisą, vadovai jam paaiškino, kad minėtą dieną transporto priemonė buvo sulaikyta policijos ir atvežta į jų valdomą aikštelę. Kauniečiui pavyko sužinoti, kad atsakomybę už ne vietoje paliktą automobilį prisiėmė dar kitas asmuo M.B. Jis taip pat servisui parašė įsipareigojimą, kad susidariusią skolą kas mėnesį išmokės.
"Ranka parašytame įsipareigojime M.B. leido automobilį ardyti dalimis, atiduoti į metalo laužą ir nurodė, kad likusią skolos dalį mokės kas mėnesį po 50 eurų, kol bus padengta visa 155 eurų suma. Nelabai supratau, kaip kitas asmuo gali nurodyti, kad galima automobilį ardyti, jei jį pardaviau ne M.B., o E.D. Bet kokiu atveju aš juk turiu pirkimo–pardavimo sutartį, kurioje matyti, kad automobilio savininkas esu ne aš, todėl ir neturėčiau mokėti kitų asmenų skolų", – toliau dėstė Sigitas.
Turiu pirkimo–pardavimo sutartį, kurioje matyti, kad automobilio savininkas esu ne aš, todėl ir neturėčiau mokėti kitų asmenų skolų.
Panašu, kad M.B. su "Šančių autoservisu ir Ko" neatsiskaitė, todėl skola buvo perduota išieškotojams. 2018 m. spalio 10 d. Sigitas iš skolų išieškojimo bendrovės "Turtuvos grupė" gavo raštą, kuriame nurodoma, kad kartu su E.D. ir M.B. solidariai turi sumokėti 155 eurų skolą bei 165 eurus išieškojimo išlaidų.
"Kažkokiu būdu mes jau trise turime mokėti tą skolą. Neaišku, kiek kuris turėtume sumokėti. Nesuprantu, kodėl turiu padengti svetimas skolas. Juolab kad M.B. buvo parašęs įsipareigojimą viską padengti, todėl skola neturi būti pateikiama man. Neturiu jos mokėti solidariai su kitais. Rašiau ir "Turtuvos grupei", kad turiu dokumentą, įrodantį, kad automobilis man nepriklauso, tačiau vis tiek skolos nepanaikina", – toliau situaciją dėstė Sigitas.
Jis pridūrė, kad net Civiliniame kodekse nurodoma, jog skola gali būti solidarizuota tik tada, jei šalys dėl to yra sutarusios, o šiuo atveju Sigitas nėra pažįstamas nei su E.D., kuriam pardavė automobilį, nei su M.B., kuris ne vietoje paliko transporto priemonę. Todėl jis neturėtų būti traktuojamas kaip skolininkas.
Vadovaujasi nustatyta tvarka
"Šančių autoserviso ir Ko" vadovas Arvydas Barvainis aiškino, kad su policija yra sudarę sutartį dėl automobilių saugojimo paslaugos. Saugojimo išlaidas turi padengti KET nusižengimą padaręs vairuotojas. Jei iš jo nepavyksta išsireikalauti pinigų, skolą turi sumokėti savininkas.
Šiuo atveju, aikštelės valdytojams buvo nurodyta, kad paskutinis automobilio savininkas buvo būtent Sigitas.
"Tvarka yra tokia, kad kai policija sulaiko automobilį, mes nežinome, kokiu pagrindu ji sulaikyta. Mums paskambina, kad atvažiuotume ir paimtume konkrečią transporto priemonę. Surašome priėmimo aktą ir atsivežame pas save. Reikia suprasti, kad ne mes automobilius sulaikome, o policija. Mes tik suteikiame automobilio atvežimo ir saugojimo paslaugą. Policija aiškinasi, kas pažeidėjas, ar reikalinga konfiskacija ir pan. Bet atsiranda tokių automobilių, kurių niekas neateina pasiimti, tada pagal sutarties sąlygas palaukiame pusmetį, jei nieko nevyksta, pateikiame užklausą policijai, kas buvo automobilio valdytojas ir savininkas", – tvarką aiškino A.Barvainis.
Jis tikino, kad tuomet su vairuotoju ir transporto priemonės savininku susisiekiama, kad šie susitvarkytų dokumentus ir pasiimtų automobilį.
"Jei policija mums duoda duomenis, kas yra savininkas, mes tą asmenį ir įpareigojame susimokėti. Jei jis pateikia pažymą iš "Regitros", kad tikrai automobilis buvo parduotas, tada nurodome skolą sumokėti tam žmogui, kuris nusipirko. Tačiau mes negalime patikėti, jei žmogus telefonu pasakė, kad pardavė, nors dokumento neturi. Šiuo atveju veiksmas iki galo nebuvo padarytas, nes pirkimo–pardavimo sutartyje nurodomas terminas, per kurį reikia apie sandorį pranešti "Regitrai". Dabar išeina, kad jis automobilį pardavęs, bet dokumentus laiko pas save", – aiškino "Šančių autoserviso ir Ko" vadovas.
Anot jo, Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme nurodoma, kad atsakomybė yra solidari tiek vairuotojui, tiek savininkui. Jei vairuotojas parašė įsipareigojimą sumokėti sąskaitą, išrašytą už automobilio saugojimą, tačiau jo nevykdė, skolą tada turi padengti savininkas.
"Aišku, kad kaltininkas yra tas, kuris vairavo, tačiau mes negalime įsikišti į jų santykius. Mes nežinome, ar žmogus pardavė, ar davė kaimynui pavairuoti. Pagal įstatymą, mes reikalaujame skolą padengti iš abiejų, o jie tarpusavyje gali aiškintis teisiniu būdu", – "Kauno dienai" apie galiojančią tvarką, kuria vadovaujamasi dėl automobilio saugojimo išlaidų padengimo sakė A.Barvainis.
"Turtuvos grupės" atstovai laikėsi tokios pačios pozicijos, kad įstatymuose numatyta solidari transporto priemonės valdytojo ir savininko atsakomybė, todėl ir susidariusią skolą turėtų dengti abu. Žinoma, gali visą skolą padengti ir vienas asmuo, svarbu, kad su kreditoriumi būtų visiškai atsiskaityta.
"Jei žmogus nesutinka su skola, ir galvoja, kad jis yra ne skolininkas, byloje tai yra nurodyta. Tada mes kreipsimės į kreditorių ir teisiniu keliu bus sprendžiamas šis klausimas", – aiškino bendrovės "Šančių autoservisas ir Ko" įsiskolinimus administruojančios "Turtuvos grupės" atstovai.
Turi išregistruoti automobilį
"Kauno diena" pasidomėjo, kaip situaciją vertina Lietuvos antstolių rūmai. Paaiškėjo, kad yra gana nemažai atvejų, kai žmonės nukenčia dėl to, kad pardavė, bet laiku neišregistravo automobilio.
"Kol automobilis neišregistruotas valstybės įmonėje "Regitra", tol iš jį pardavusio asmens gali būti reikalaujama atlyginti išlaidas, susijusias su KET pažeidimu, kuris padarytas vairuojant tokį automobilį. Jei su pirkėju buvo pasirašyta pirkimo–pardavimo sutartis, pardavėjas gali įrodinėti turto teisę, kad KET pažeidimo momentu jis jau nebuvo transporto priemonės savininkas ir jos nevairavo. Jei šias aplinkybes pavyktų įrodyti, pardavėjas galėtų būti atleistas nuo pareigos atlyginti automobilio saugojimo išlaidas", – komentavo Lietuvos antstolių rūmų atstovė spaudai Dora Petrauskaitė.
Ji patikino, kad pasitaiko atvejų, kai pirkėjas nusiperka naudotą automobilį, kuris įkeistas dėl skolų. Tokiu atveju negalima įregistruoti automobilio, kol nėra kreditoriams sumokėtos skolos. Todėl patariama prieš įsigyjant automobilį patikrinti, ar jis tikrai priklauso tam asmeniui, kuris jį parduoda ir ar nėra skolų, kurioms padengti gali būti įkeistas parduodamas automobilis.
Naujausi komentarai