Pereiti į pagrindinį turinį

Kas kaltas, jei siuntinys iškeliauja į niekur?

2013-06-17 21:00
Kas kaltas, jei siuntinys iškeliauja į niekur?
Kas kaltas, jei siuntinys iškeliauja į niekur? / Andriaus Ufarto / BFL nuotr.

Turbūt kiekvienas esame susidūręs su situacija, kai paprasčiausias sveikinimo atvirukas taip ir nepasiekia gavėjo. Tačiau kartais pradingsta ar yra sugadinami ne atvirukai, o svarbūs siuntiniai ar laiškai.

Pataria registruoti

Bėda dažniausiai iškyla, kai siunčiami paprastieji siuntiniai, kurie neregistruojami, ar laiškai. Toks pasiklydęs laiškas ar siuntinukas turbūt niekada ir nepasieks gavėjo.

„Neregistruotų siuntų mes sekti negalime, todėl atrasti tokį siuntinį ar laišką kaip ir nėra galimybių“, – sakė Lietuvos pašto atstovė Aurelija Jonušaitė.

Pasak jos, neregistruoti laiškai neįtraukiami į jokią sistemą. Jie neturi savo identifikavimo kodo. Kai nėra tokio kodo, sistema laiškų nemato, o kai nematoma, nežinoma, kuriame taške tas laiškas pasimetė.

„Todėl mes kiekvienu atveju rekomenduojame žmonėms laišką registruoti, nes registracijos numeris yra įtraukiamas į sistemą ir jis leidžia rasti bent jau kurioje vietoje laiškas ar siuntinys galėjo užstrigti ar pasimesti“, – sakė A.Jonušaitė.

Ji patarė iškilus nesklandumams dėl pašto paslaugų visada kreiptis į paštą. Jei gavėją pasiekė sugadinta siunta ar ji iš viso neatkeliavo, gavėjas arba siuntėjas gali kreiptis į paštą ir rašyti skundą.

„Reiktų parašyti mums laišką, nurodant siuntėjo ir gavėjo vardą, iš kur ir kada buvo siųstas siuntinys“, – sakė pašnekovė. Tačiau tai taikoma tik registruotiems siuntiniams.

Galima gauti kompensaciją

Kartais nutinka taip, kad gavėją siuntinys pasiekia pažeistoje pakuotėje. Tokiu atveju pašto darbuotojai turėtų siuntinį įdėti į plastikinį maišelį ir pažymėti, kad siuntinys buvo gautas pažeistas. Jei viename siuntinyje siunčiama keletas daiktų ir gavėjas siuntinį gauna pažeistoje pakuotėje, o kelių daiktų iš siunčiamų trūksta, A.Jonušaitė taip pat siūlo kreiptis į paštą.

Jei prarasto siuntinio nepavyksta rasti, paštas dažniausiai turi atlyginti patirtą žalą, bet tai priklauso nuo siuntimo būdo. Siuntiniai yra skirstomi į paprastuosius ir įvertintuosius.

„Siunta gali būti įvertinta, tokiu atveju grąžinama visa suma“, – tvirtino A.Jonušaitė. Siunčiant paprastuoju paštu žala neatlyginama.

Paštas niekada nevėluoja?

Vilnietis Mykolas pasakojo, kad iš elektroninės parduotuvės Amerikoje nusipirkęs daiktą jo nesulaukė kelis mėnesius. Jis bandė aiškintis situaciją su parduotuve, o ši tvirtino, kad siuntinys jau Lietuvoje. Galiausiai gruodžio viduryje Mykolas pašto dėžutėje rado informacinį lapelį, nurodantį, kad siuntinį reikia atsiimti pašte. Atsiėmus prekę iš spaudo, esančio ant pakuotės, paaiškėjo, kad siuntinys Lietuvos paštą pasiekė dar spalio pabaigoje.

A.Jonušaitė teigė, kad tai negalėjo būti pašto aplaidumas. Informacinis lapelis gavėją galėjo pasiekti taip vėlai dėl to, kad tai buvo jau ne pirmas pranešimas.

„Tokio atvejo neteko girdėti, kad informacinis lapelis būtų pristatytas po mėnesio ar daugiau, nes jeigu yra registruota siunta, pirmiausia ji nešama į namus gavėjui. Jeigu nieko nerandama namuose, kitą dieną atnešamas lapelis, kad prašome atsiimti siuntą pašte, – sakė A.Jonušaitė. – Gali būti, kad tai buvo jau koks trečias atneštas pranešimas. Kartais būna netvarkingos pašto dėžutės ir iš jų iškrenta, kur nors pasimeta arba pakliūva tarp reklamų ir žmogus tiesiog nepastebi.“

Sprendžia ginčus

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) 2012-aisiais užfiksavo 56 skundus dėl pašto teikiamų paslaugų. 30 – dėl pašto ir pasiuntinių darbo, 26 – dėl universalių pašto paslaugų teikimo. 19 skundų buvo pripažinti nepagrįstais. Tik aštuoni ginčai buvo išspręsti taikiai arba sprendimas priimtas pašto paslaugų gavėjo naudai.

RRT atkreipia dėmesį, kad skundą teikia siuntinio siuntėjas, o ne gavėjas.

„Siuntėjas pretenziją dėl žalos atlyginimo už dingusią pašto siuntą, dingusius, trūkstamus ar apgadintus siųstus daiktus gali pareikšti pašto paslaugos teikėjui per šešis mėnesius nuo pašto siuntos išsiuntimo dienos“, – aiškino RRT Pašto departamento direktoriaus pavaduotojas Alfredas Basevičius.

Pašto paslaugos teikėjas į naudotojo skundą privalo atsakyti per 30 dienų nuo skundo gavimo dienos. Jeigu naudotojo netenkina pašto paslaugos teikėjo pateikti atsakymai ar priimti sprendimai arba pašto paslaugos teikėjas nepateikia atsakymo per nustatytą terminą, naudotojas turi teisę kreiptis į RRT.

Svarbu žinoti

Reiktų žinoti, kad atsakomybė už siuntinį priklauso ne tik pašto paslaugų teikėjui, bet ir siuntinio gavėjui. Jei gavėjas priėmė ir pasirašė už siuntinį, kuris buvo sugadintas siuntimo metu, žala nebus atlyginama.

„Pašto siuntos gavėjas, priimdamas siuntą, turėtų atkreipti dėmesį į tai, ar siuntos pakuotė nepažeista ir, tuo neįsitikinęs, nepasirašyti siuntos pristatymo dokumente“, – perspėjo A.Basevičius.

Žala taip pat neatlyginama, jei buvo prarasti draudžiami pašto siuntose siųsti daiktai, jei siuntinys dingo dėl atsiimti siuntinį įgalioto asmens kaltės, jei siuntinį pats siuntėjas buvo supakavęs netinkamai, jei įteikiant siuntinį pakuotė buvo nepažeista ir jeigu siuntinys dingo dėl nenugalimos jėgos.

Be to, A.Basevičius teigė, kad jei pradingo ar buvo sugadinta registruota pašto siunta, atlyginama žala lygi dviguboms siuntimo išlaidoms. Jei siunta yra įvertinta, grąžinama nurodyta suma.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų