Tokiomis prabangiomis laisvalaikio prekėmis, kaip jachtos, kateriai, keturračiai ar net įvairios skraidyklės, prekiaujantys verslininkai teigia ryškaus rinkos atsigavimo nejaučiantys. Visgi vieną kitą jachtą įmanoma parduoti ir lietuviams.
Rado šeimininkus
Savaitgalį Vilniaus „Litexpo“ parodų centre vykusioje tradicinėje automobilių parodoje „ALT 2013“ buvo demonstruojami ne tik automobiliai, bet ir vandeniu ar oru judančios transporto priemonės.
Prie jų būriavosi ne tik eiliniai žioplinėtojai, bet ir lankytojai, kurie buvo pasiryžę atverti pinigines panašiems daiktams įsigyti.
Parodoje buvo eksponuojamos dvi įspūdingos vandens transporto priemonės. Pirmoji – tai 30-ies pėdų (daugiau kaip 9 metrų) ilgio prabangi jachta, o antrasis egzempliorius – šeimai pritaikytas kateris, kuriame įrengtos 6 miegamosios vietos, tualetas, dušas. Lenkijoje gaminamas amerikiečių kurtas produktas „Quicksilver“ apibūdinamas kaip pirmasis kateris šeimai. Tokių katerių kainos svyruoja nuo 100 iki 200 tūkst. litų.
Minėtoji jachta – elitinio Amerikos gamintojo „Mastercraft„ kūrinys “Mastercraft 300". Beveik 10 metrų ilgio jachtoje apstu vietos šešiems asmenis, kurie bus aprūpinti visais patogumais – nuo dušo, tualeto, virtuvės iki aukščiausios klasės garso bei vaizdo technikos. Viduje – pačios geriausios medžiagos, saugumu rūpinasi pačios pažangiausios sistemos. Tokia jachta nepigi. Didelės komplektavimo pagal kliento poreikius galimybės neleidžia tiksliai pasakyti jos kainos, tačiau už tokį malonumą reikėtų nusiteikti pakloti bent porą milijonų litų.
Nors dažnas lietuvis tikriausiai mano, kad bandyti tokią jachtą parduoti mūsų šalyje – bergždžias reikalas, tačiau parodoje paaiškėjo, jog tokia nuomonė – tik stereotipas.
Tiek parodoje eksponuotai jachtai, tiek kateriui iškart atsirado pirkėjai. Abu – lietuviai. Teigiama, kad jachtos pirkėjas turėjo pakloti apie pustrečio milijono litų.
Pirkinys tik sau
Vandens transporto priemonėmis prekiaujančios bendrovės „Laivynas“ pardavimo vadovas Darius Baublys teigė, kad mūsų šalyje vandens pramogų priemonės populiarėja, tačiau kol kas Lietuvoje dar nesusiformavusios tokio tipo laisvalaikio leidimo tradicijos, nors ir gyvename jūrinėje valstybėje.
„Galima plaukuoti ne tik galybe mūsų ežerų ar upių. Iš Klaipėdos galima pasiekti gražiausias šalių kaimynių salas, pakrantes ir miestus“, – sakė D.Baublys.
Pasak jo, Lietuvoje populiariausius pramoginius laivelius galima įsigyti turint ir mažiau nei 50 tūkst. litų. Didesnių, kainuojančių iki poros šimtų tūkstančių litų, per metus Lietuvos rinkoje parduodama apie šimtą. Milijoninės vertės jachtos lietuviškus pasus turinčius šeimininkus kasmet randa vienetais.
Anot D.Baublio, sprendimas pirkti jachtą nėra vien savo statuso visuomenėje įtvirtinimas ar didelio ego patenkinimas.
„Tai – atpildas sau už gyvenime nuveiktus darbus. Juk prabangūs automobiliai ar privatūs lėktuvai naudojami ir verslo tikslams – taupant laiką patogiai pasiekti kelionės tikslą. O kateris ar jachta perkami tik sau“, – apie tokių laivų pirkėjų motyvus pasakojo D.Baublys.
Rinka dar susitraukusi
Parodos „ALT 2013“ lankytojų žvilgsnius ypač traukė pastaraisiais metais labai išpopuliarėję keturračiai. Tiesa, jais prekiaujantys verslininkai pastebi, kad ši transporto priemonė jau kurį laiką yra tapusi prabangos preke.
Taip tikino ir daugiau negu 60 tūkst. litų kainuojančius keturračius parodoje pristačiusios bendrovės „Bivakas“ direktorius Audrius Ščeponavičius.
„Rinka vis dar kiek susitraukusi, palyginti su tuo, kas buvo prieškriziniais metais. Tuomet kone kiekvienas panorėjęs galėjo įsigyti tokį brangų žaislą išperkamosios nuomos būdu. Šiuo metu keturračius dažniausiai perka turintys kelias dešimtis tūkstančių litų savo piniginėje. Taigi, keturračiai tapo aukštesnes pajamas gaunančių piliečių pramoga“, – teigė A.Ščeponavičius.
Pasak jo, dažniausiai lietuviai renkasi pigesnius ir paprastesnius modelius, o per metus mūsų šalyje parduodama apie 1000 naujų ir tiek pat naudotų keturračių.
Domėjosi skraidyklėmis
Pramogauti ore skraidančiomis priemonėmis gali pasirodyti nepaprastai brangu, tačiau viešoji įstaiga „Žmogus paukštis“ parodoje bandė paneigti šį nusistovėjusį stereotipą, pristatydama nedidelį lengvasvorį orlaivį „Calidus“.
Šis dvivietis vos 200 kg sveriantis sraigtasparnis kainuoja apie 50 tūkst. eurų (172,5 tūkst. litų). Šio orlaivio kūrėjai tikina, kad didelio talento valdyti tokį aparatą nereikia, per 26 valandas trunkančius mokymus iš kiekvieno žmogaus galima padaryti jo pilotą.
Orlaiviui pakilti užtenka 80 metrų ilgio tako, kuriuo gali tapti ir didesnė pievelė šalia savininko namų. Jo konstruktoriai teigia, kad nusileisti krepšinio aikštelės dydžio plote galėtų net ir visiškai nepatyręs vairuotojas.
Lietuvoje pasirodė dar tik pirmasis toks orlaivis, tačiau „Žmogaus paukščio“ direktorė Irma Jančiukienė teigė, kad lietuvių, norinčių tokius aparatus įsigyti, jau yra.
Naujausi komentarai