Pereiti į pagrindinį turinį

Pigesni skrydžiai – akių dūmimas?

2013-06-26 13:25
Pigesni            skrydžiai – akių dūmimas?
Pigesni skrydžiai – akių dūmimas? / Martinio Zilgalvio / BFL nuotr.

Latvijos skrydžių bendrovė „AirBaltic“ praėjusią savaitę skambiai skelbėsi apie vasaros bilietų išpardavimą, tačiau kai kurie akcija susigundę klientai liko it musę kandę.

Pasijuto apgauta

Viena tokių – skaitytoja Ieva. Ji net kelis kartus bandė šeimai nupirkti kelionę Vilnius–Tbilisis–Vilnius, bet nesėkmingai.

„Taip, išties, “Airbaltic„ tinklalapyje buvo pasiūlyta pigesnių bilietų, bet, juos pasižymėjus, suvedus visų šeimos narių vardus, pavardes ir kitus duomenis, atsisakius papildomų paslaugų ir jau paspaudus mokėjimo langelį, atsirasdavo užrašas “Atleiskite, tokio skrydžio jums pasiūlyti negalime", – pasakojo Ieva.

Moteris tikino, kad net kelis kartus bandė kitomis datomis nusipirkti pigius bilietus, bet viskas baigdavosi tuo pačiu „Atsiprašome“.

„Pykčio pagauta pabandžiau tomis pačiomis datomis užsisakyti brangesnius bilietus, didesnį bagažą, užrezervavau maitinimą, konkrečias vietas lėktuve (tai taip pat kainuoja) ir nepatikėsite – į tą patį skrydį vieta jau atsirado, jokių “Atsiprašau„ neliko. Tiesa, kaina išaugo daugiau nei 1 tūkst. litų“, – teigė Ieva.

Problemos nemato

Pašnekovė teigė ne pirmą kartą įsitikinusi, kad pigesnius „AirBaltic“ bilietus galima įsigyti tik tuo atveju, kai užsisakoma papildomų paslaugų, už kurias reikia papildomai mokėti. Bandant įsigyti akcijos bilietą be papildomų paslaugų, užsakymo pabaigoje tinklalapis informuoja, kad laisvų vietų nebeliko.

Apie tokius ir panašius „AirBaltic“ triukus gausu skundų bei komentarų ir internete. Esą latvių bendrovė jau seniai naudoja tokią rinkodarą.

Tačiau „AirBaltic“ korporatyvinės komunikacijos viceprezidentas Janis Vanagas tvirtino nesuprantantis, kokia problema iškilo. Jis sakė, kad „AirBaltic“ ekspertai kruopščiai peržiūrėjo tinklalapį ir nerado minėtos problemos, dėl to negali padėti oro linijų bendrovės klientams.

J.Vanago teigimu, problemų naudojantis praėjusią savaitę vykusia vasaros bilietų išpardavimo akcija neturėjo kilti.

Reikia išsaugoti įrodymus

Iškilus problemai dėl suteikiamos paslaugos kokybės, kai tą paslaugą teikia valstybė ES narė, padėti gali Europos vartotojų centras. Įsigijus netinkamą prekę ar paslaugą derėtų kreiptis į Europos vartotojų centrą. Jis ginčus bando išspręsti taikiu kompromiso būdu. Nepavykus to padaryti centro darbuotojai padeda vartotojui kreiptis į teismą ir nagrinėti skundą ten.

Europos vartotojų centro teisininkė patarėja Jaunė Dalinkevičiūtė sakė, kad minėta „AirBaltic“ akcija gali būti nesąžiningos komercinės veiklos pavyzdys, kai paskelbus akciją siekiama pritraukti klientų ir tik bandant pasinaudoti pasiūlymu paaiškėja, kad būtina užsisakyti papildomų paslaugų.

„Tokiu atveju reiktų pateikti visus įrodymus. Geriausia, kad vartotojas būtų pasidaręs kompiuterio ekrano kadrus visų užsakymo žingsnių, kuriuose būtų matyti, kokia kaina yra galutinė be papildomų paslaugų ir su paslaugomis. Pasiūlymo sąlygos turėtų būti išsaugotos, nes galbūt ten įrašyta, kad jis privalo bilietus užsisakyti kartu su visomis tomis papildomomis paslaugomis“, – aiškino J.Dalinkevičiūtė.

Jei pasiūlyme nurodyta papildomų sąlygų, vartotojas skųstis negali, tačiau jei taikomos sąlygos, kurios pasiūlymo naudojimosi taisyklėse nenurodytos, tai pažeidžia vartotojo teises.

Pirma reikia tartis pačiam

J.Dalinkevičiūtė patarė kiekvienam vartotojui pirmiausia bandyti aiškintis situaciją su paslaugos teikėju pačiam.

„Pagal bendras skundų nagrinėjimo taisykles reiktų, kad pirma vartotojas pats kreiptųsi į paslaugos teikėją ir pabandytų išspręsti problemą. Šioje stadijoje mes irgi padedame, pavyzdžiui, parašyti skundą, jį išversti, patarti, kokius dokumentus pridėti, kaip aiškiau parašyti. Tada vartotojas pabando sulaukti atsakymo. Jeigu atsakymas teigiamas, tai viskas gerai, jeigu neigiamas arba paslaugos teikėjas neatsako, mes tą skundą jau registruojame ir nagrinėjame kartu su kolegomis, šiuo atveju Latvijoje“, – aiškino ekspertė.

Termino, kiek reikia laukti, nėra, bet siūloma palaukti iki mėnesio. Jei po mėnesio atsakymo nesulaukiama, reiktų kreiptis į Europos vartotojų centrą.

J.Dalinkevičiūtės teigimu, paprastai daugiau negu pusė skundų išsprendžiama vartotojų naudai.

„Pardavėjui ar paslaugų teikėjui pateikiamas teisinis pagrindimas ir išvardijamos vartotojų teisės, nurodoma, kad jeigu jos nebus garantuotos, vartotojas kreipsis į teismą. Tada jau ir pačiam pardavėjui ar paslaugų teikėjui teks daugiau išlaidų“, – tvirtino J.Dalinkevičiūtė.

Jei skundas atsiduria teisme, Europos vartotojų centras informuoja skundo teikėją apie visas teismo procedūras, apie specialiai sukurtą ieškinių dėl nedidelių sumų procedūrą, kuri skirta ieškiniams iki 2000 eurų. Ši procedūra veikia visose ES šalyse.

„Tokiu atveju vartotojus konsultuojame toliau būtent dėl šios procedūros“, – sakė J.Dalinkevičiūtė.

Ji atkreipė dėmesį, kad dalis skundų neišsprendžiama ir dėl vartotojų kaltės, nes šie pamiršta išsaugoti pirkimo kvitus, svarbius dokumentus ar kitus įrodymus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų