Dailininkas R.Inčirauskas parodoje „Abstrakcija su autoriniu ženklu. Tapyba + skulptūra“ eksponuos tapybos darbus, gimusius šių metų vasarą, ir skulptūrų ciklą „Juodmedžiai“, sukurtą 2020-ųjų pavasarį.
„Kas dvejus, trejus metus užplūsta koloristinis priepuolis – mėnesio ar dviejų trukmės dvidešimties ar dvidešimt penkių drobių gimtis. Parodų metu dažnai klausiama: „Kodėl paukščiai?“ Po atsakymo, kad čia jokio paukščio nėra, žiūrovai sutrinka: „Kaip tai nėra?“ Jeigu prisipažinsiu tapantis paukščius – išduosiu savo infantilumą: tokius piešia dvejų, trejų metų vaikai. Absoliutus suvaikėjimas. Bet anksčiau buvo paukščiai. Prieš 40 metų buvau įkvėptas garsaus Richardo Bacho romantiško kūrinio „Džonatanas Livingstonas Žuvėdra“. Tada skraidė paukščiai. Blaškėsi po visą drobės erdvę. Vėliau nusileido ant žemės, prarado sparnus, tapo kresni, kulinariniai, kol pagaliau nustojo būti paukščiais. Vienas ciklas net ir vadinosi „Kulinarinis“. Kaip panašu į smagurišką autoriaus natūrą! Tiesiog autobiografinis. Dar buvo ciklas „Asociacijos“. Bandžiau ieškoti koloristinio ryšio su renesanso tapyba. Žinoma, siužetai – nieko bendro. Taigi labiausiai jaudina koloristiniai pasiblaškymai atsipalaiduojant drobėje. Tai poilsis nuo metalo. O paukščio nėra. Liko tik autorinis ženklas. Tai abstrakcija su autoriniu ženklu“, – apie savo tapybos inspiracijas kalbėjo R.Inčirauskas.
R.Inčirauskas gimė 1950 m. Anykščiuose. 1974 m baigė Telšių taikomosios dailės technikumą, 1979 m. – Estijos valstybinį dailės institutą Taline. Dabar – Vilniaus dailės akademijos Telšių fakulteto profesorius, Lietuvos dailininkų sąjungos narys, Tarptautinės medalių kūrėjų federacijos (FIDEM) narys. Kūrybos sritys – skulptūra, medaliai, tapyba.
Paroda vyks iki gruodžio 2 d.
Naujausi komentarai