Gaivina primirštą tradiciją
Kokias asociacijas kelia raudona spalva? Vieniems raudona – kraujas ir vynas, kitiems – rožės ir aistra, lūpos ir moteriškumas. Monikos, Jurgos ir Eglės paroda iš tiesų skirta meilei. Skirtingomis raiškomis – per tapybą ant drobės ir ant odos bei fotografiją – menininkės kalba apie jausmus, artėjantį pavasarį ir aistrą gyventi.
Tradicija rengti vienos dienos, kelių dienų, ar vienos savaitės parodas menininkų dirbtuvėse kažkada gyvavo ir Klaipėdoje. Puodžių gatvėje klestėjo savotiškas meno avilys, beveik kaip Paryžiaus Monmartras. Kelių paveikslų ar fotografijų vernisažai buvo ne tik populiarus eksponavimo būdas, bet ir puiki proga menininkams pasitikrinti, susitikti su draugais ir meno gerbėjais. Pastaruoju metu tokia tradicija uostamiestyje primiršta, menininkai nenoriai įsileidžia į savo sakralias erdves. Ir visai be reikalo, nes parodos, rengiamos tokiose erdvėse, kuria pridėtinį emocinį kontekstą: menininkų daiktai tampa papildomais eksponatais, žadinančiais ne mažesnį smalsumą nei meno kūriniai.
Sąskambiai: skirtingomis raiškomis – per tapybą ant drobės ir ant odos bei fotografiją – menininkės E. Kontrimienė, M. Gustaitė ir J. Sutkutė kalba apie jausmus, artėjantį pavasarį ir aistrą gyventi. / Asm. archyvo nuotr.
Reikėjo trečios jėgos
Parodos „Raudona“ idėja gimė visai netikėtai, po filmo peržiūros kino teatre. Filmas buvo puikus pretekstas visoms susitikti, o filmo aptarimas, į kurį menininkės susirinko Eglės kūrybinėse dirbtuvėse, subrandino puikų sprendimą.
Nuo ko pradeda menininkas, sumanęs surengti savo parodą? Ieško galerijos, parodos kuratoriaus, paskui ilgai laužo galvą dėl parodos koncepto, apskaičiuoja išlaidas ir priima sprendimą: ne dabar. Paraiška galerijai pateikta pavėluotai, belieka susitaikyti, viską atidėti ir laukti kito šanso. Kūrybingi ir drąsūs žmonės ne atidėlioja, o veikia: suranda alternatyvią erdvę ir imasi spontaniškų kūrybinių sprendimų.
Bendros parodos idėja nėra nauja, apie parodą Eglė ir Jurga dažnai pasvajodavo, ne kartą buvo numačiusios ir datą, bet vernisažas taip ir neįvykdavo. „Mes buvome kaip degtukas ir dėžutė, o norint įkurti ugnį, reikėjo trečios jėgos“, – pasakojo Eglė. Tuo trūkstamu elementu tapo Monika. „Aš tiesiog labiausiai mėgstu ne plepėti, o daryti. Nori ir darai, nesvarbu kaip išeis, nes visada gali geriau, nei galėjai vakar, bet kai nieko nedarai, tas geresnis rytojus niekada ir neateina“, – teigė Monika.
Trys menininkės
Ši paroda M. Gustaitei ir E. Kontrimienei yra pirmoji, surengta Klaipėdoje. Jurgai ji galbūt bus naujo kūrybinio etapo pradžia po užsitęsusios kūrybinės pauzės. Kūrėja yra rengusi personalines parodas, dalyvauja jungtinėse parodose Lietuvoje ir užsienyje nuo 2002 m. Menininkėms tai tiesiog smagus žaidimas ir kūrybinis procesas. Jos džiaugiasi galėdamos įlieti žaismės į Klaipėdos senamiesčio kultūrinį gyvenimą. „Darykime viską, kad nebūtų bloga nuo savęs. Pradėkite dabar!“ – ragina jos.
Trumpai apie menininkes.
M. Gustaitė – dizainerė, vizualinių projektų bei sprendimų kūrėja, prekinio ženklo „Hygge Lietuva“ įkūrėja, Vilniaus dailės akademijos Klaipėdos fakulteto absolventė, bebaigianti meno magistro studijas.
E. Kontrimienė – tapytoja, Klaipėdos universiteto Dailės fakulteto absolventė.
J. Sutkutė – menininkė, dizainerė, mados savaitės „Fashion Week Klaipėda“ iniciatorė ir organizatorė. Šiaulių universiteto absolventė, meno magistrė, Lietuvos dailininkų sąjungos narė.
Paroda „Raudona“ įsikurs E. Kontrimienės kūrybinėse dirbtuvėse. / Asm. archyvo nuotr.
Naujausi komentarai