S. Dackevičiūtės instaliacijos vienija kelis išeities taškus. Tai dėmesys procesams (priešingai nekintančioms, įsitvirtinusioms būklėms), „tapsmas kitu“ (bandymas pabūti paribiuose ar tiesiog „kito kailyje“) ir įprastų hierarchijų kvestionavimas ar ironiškas požiūris. Alteracijos – tai nedideli, kartais vos juntami išvaizdos, būklės, struktūros pokyčiai, muzikoje – garso pasikeitimas tonu ar pustoniu.
Instaliacijų meninio tyrimo linijos vingiuoja per ekologines temas ir gamtos bei technologijų sandūras. Kūrinių motyvai atsirado iš autorės asmeninių patyrimų, įvairių susidūrimų ekologiškai jautriuose kontekstuose, jutimo intensyvumų ir pokyčių. Kūriniai nepateikia atsakymų, tik bando atskleisti sudėtingą šiuolaikinio žmogaus santykį su gamta.
Tematinę S. Dackevičiūtės instaliacijų įtampą palaiko formų, medžiagų ir ritmų kontrastai: plaukiančios poliesterio formos ir plokštuminė, sustabdyta judesio plastika, aštrios tarsi pjūklo ašmenys metalo briaunos ir pūkuotas (tikras ar netikras) kailis, stačiakampiai kompiuterinių kodų ritmai žydroje ekrano šviesoje ir augalijos pasaulio natūralios struktūros. Skirtingos formos ir ritmai įvairiai sąveikauja su vaizdinių referencijomis: sustiprina jas arba kontrastuoja, sukurdami papildomus, prieštaringus reikšminius klodus.
Atskiri instaliacijų blokai jau buvo eksponuoti parodose anksčiau, čia jie išvystyti iki užbaigto projekto.
S. Dackevičiūtė – dailininkė, Lietuvos dailininkų sąjungos narė. 1983 m. baigė Valstybinį dailės institutą, kuriame studijavo skulptūrą. Kuria skulptūras, instaliacijas, skaitmeninę grafiką, dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje: 2004–2020 m. darbus eksponavo daugiau nei 60 jungtinių skulptūros ir grafikos parodų. 2013–2018 m. surengė kelias personalines parodas ir instaliacijų ekspozicijas Vilniuje ir Kaune.
Dėl karantino ribojimų KKKC Parodų rūmų durys vis dar užvertos, tačiau vykstančią naują parodą bus galima aplankyti nepaliekant namų – besidomintieji netrukus bus pakviesti į virtualų turą.
Naujausi komentarai