Iš skirtingų epochų
Tai bus priešpaskutinis šiemet netipišku laiku vykstančio festivalio „Klaipėdos muzikos pavasaris“ koncertas. Jame bus prisimintas baroko epochos vokiečių genijus, klasicistinės Vienos mokyklos grandas ir teatrališkasis lietuvių neoromantikas – trys skirtingos istorinės epochos, trys itin savito braižo kūrybinės asmenybės.
J.S.Bacho kūriniai savo muzikine logika ir emocijų gelme turėjo didelės įtakos jaunajam L. van Beethovenui. Dar būdamas jaunuolis Beethovenas skambino Bacho „Gerai temperuotą klavyrą“, kuris jam liko kaip Biblija visam gyvenimui.
Šių metų pradžioje mus palikęs kompozitorius V.Bartulis domėjosi tiek Bachu, tiek Beethovenu, todėl šį kūrėjų trio galima sujungti ir per interesų prizmę. Stilių, žanrų, manierų ir nuotaikų įvairove pasižymėjęs lietuvių autorius, kalbėdamas apie savo kūrybą, yra prisipažinęs: „Mein lieber freund Beethoven“, „I like J.S.Bach“.
Su orkestru – solistai
Trijų didžiųjų kūrėjų tris stambius koncertinio žanro opusus kartu su Klaipėdos kameriniu orkestru, šioje programoje susijungsiančiu su Šiaulių kameriniu orkestru, atliks trys solistai: klaipėdiečių orkestro meno vadovas Mindaugas Bačkus (violončelė), šiauliečių orkestro lyderis Vilhelmas Čepinskis (smuikas) ir Motiejus Bazaras (fortepijonas).
Niujorko Juilliardo muzikos akademijos ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos (LMTA) auklėtinis V.Čepinskis 2004 m. subūrė kamerinį orkestrą, kuriam netrukus buvo suteiktas „Camerata Klaipėda“ vardas. Su šiuo kolektyvu jis surengė daugiau nei 200 koncertų uostamiestyje, šalyje ir pasaulyje. 2019 m. rudenį V.Čepinskis tapo Šiaulių kamerinio orkestro meno vadovu, o savo gimtojo miesto Kauno klausytojus pirmą kartą pakvietė tik į savo kūrybos vakarą. Pastaruoju metu koncertuose jis dažnai pasirodo ir kaip dirigentas.
M.Bazaras studijavo LMTA ir Hamburgo aukštojoje muzikos mokykloje, o prieš porą metų LMTA apsigynė menų daktaro laipsnį. Pianisto profesiniai pasiekimai įvertinti daugiau nei 20-yje tarptautinių konkursų. Aistra džiazui, rokui ir kitiems muzikos stiliams jį skatina rinktis universalaus atlikėjo kelią.
M.Bačkus studijavo LMTA ir Karališkajame muzikos koledže Mančesteryje. Jo muzikinių interesų horizontai nepaprastai platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio violončelės skambesio iki elektroakustinių eksperimentų ir dalyvavimo teatro projektuose. Nuo 2009 m. M.Bačkus vadovauja Klaipėdos kameriniam orkestrui.
Intelekto ir emocijų darna
Programos pradžioje skambės J.S.Bacho Koncertas dviem smuikams ir orkestrui d-moll, kuriame solo grieš V.Čepinskis ir M.Bačkus, violončelei pritaikęs antrojo smuiko partiją.
Suskambės ir V.Bartulio Koncerto dviem smuikams ir simfoniniam orkestrui versija, kurią pats autorius sukūrė dviem smuikams, fortepijonui ir styginių orkestrui, o M.Bačkus smuiko partiją pritaikė violončelei.
Intriguoja ir tai, kad L. van Beethoveno Trigubas koncertas smuikui, violončelei ir fortepijonui bus atliekamas ne su simfoniniu orkestru – publika išgirs jo versiją su styginių orkestru ir timpanais, kurią sukūrė V. Čepinskis.
Programa „Bach–Beethoven–Bartulis“ pasižymės intelekto ir emocijų darna, klausytojams suteiks progą patirti gilių ir vertingų įspūdžių.
Naujausi komentarai