Pereiti į pagrindinį turinį

500 eurų – už mobiliojo telefono broką?

2015-11-17 03:00

Vieną po kito du to paties modelio išmaniuosius telefonus įsigijęs verslininkas pateko į keblią situaciją. 500 eurų už išmanųjį aparatą paklojęs vyras pirmo pirkinio atsisakė, nes išaiškėjo brokas. Tačiau ir antrasis toks pat išmanusis telefonas prastai veikia, o garsios kompanijos atstovai tik gūžčioja pečiais.

S.Žadeikis nusipirko du brokuotus išmaniuosius telefonus. S.Žadeikis nusipirko du brokuotus išmaniuosius telefonus.

Vieną po kito du to paties modelio išmaniuosius telefonus įsigijęs verslininkas pateko į keblią situaciją. 500 eurų už išmanųjį aparatą paklojęs vyras pirmo pirkinio atsisakė, nes išaiškėjo brokas. Tačiau ir antrasis toks pat išmanusis telefonas prastai veikia, o garsios kompanijos atstovai tik gūžčioja pečiais.

Patinka "Sony" telefonai

Saulius Žadeikis pirmąjį "Sony Xperia Z3 Compact" įsigijo balandį. Po kurio laiko išaiškėjo, kad prastai veikia išmaniojo telefono garsiakalbis.

"Pokalbio viduryje gali nutrūkti garsas. Turiu itin spausti telefoną prie ausies, kad girdėčiau pašnekovą. Tačiau kartais garsas iš viso dingsta arba ausyje girdėti traškesys. Vėliau išlindo dar viena bėda. Telefonas ėmė išsijunginėti. Tai juk baisu. Lauki skambučio, o net nežinai, kad telefonas yra išjungtas, nors jo bateriją ką tik įkrovei", – piktinosi vyras.

S.Žadeikis prekiauja automobiliais, o savaitgaliais groja muzikantų grupėje. Tad mobilusis telefonas jam yra būtinas verslui.

"Turiu užsakymų, mobilusis telefonas reikalingas kiekvieną dieną. Ši modelis man patiko labiausiai. Man patinka "Sony" gamintojas ir būtent šis jų telefono modelis. Tačiau kaina juk nemaža, buvo prašoma 500 eurų. O paaiškėjo, kad jis tvarkingai neveikia", – pasakojo vyras.

Telefoną pardavusi mobiliojo ryšio kompanija pirmiausia pakeitė telefono SIM kortelę. Tačiau tai nieko nelėmė, telefono garsiakalbis ir toliau strigo.

Atsiėmė pinigus

Dėl gedimo garantinio taisymo S.Žadeikis kreipėsi į mobiliosios įrangos taisymu užsiimančią įmonę MTTC – "Mobiliųjų telefonų techninis centras".

"Nepykstu ant jų, ten dirba tikri profesionalai. Tačiau telefono taisymas užtruko labai ilgai, kone 3–4 savaites. Vaikščiojau su vadinamuoju pakaitiniu telefonu. Tai yra labai nepatogu, nes prarandi visus dokumentus, kurie buvo saugoti telefone. Kontaktus dar įmanoma perkelti, tačiau visa kita informacija, taisant telefoną, dingsta", – pasakojo vyras.

Iš garantinį remontą atliekančios įmonės gavęs atsakymą, kad telefone aptiktas gamyklinis defektas, S.Žadeikis kreipėsi į išmaniojo telefono pardavėją – telekomunikacijų bendrovę.

"Nusprendžiau susigrąžinti pinigus už šį telefoną. Jie pasiūlė įtraukti 500 eurų sumą į mano pokalbių sąskaitą. Tačiau aš nesu bankas, neturiu kredituoti įmonės. Parašiau prašymą grąžinti visą sumą", – prisiminė vyras.

Jis praėjusią savaitę atgavo pinigus už balandį pirktą telefoną.

Per metus – 3 telefonai

"Tikrai net neįtariau, kad istorija pasikartos antrą kartą. Šįsyk nuėjau į prekybos centrą ir įsigijau lygiai tokio paties modelio telefoną. Jį pirkau spalio 1-ąją. Praėjus mėnesiui, situacija ėmė kartotis. Garsiakalbis neveikia, garsas trūkčioja. Turiu spausti aparatą prie ausies, kad tik neišsijungtų garsas", – pasakojo vyras.

S.Žadeikis tikino, kad telefone žiūrint vaizdo įrašą apatinis garsiakalbis veikia, o viršutinis – ne.

"Taip smarkiai nepykčiau, bet per metus aš pakeičiau tris telefonus, kuriems galiojo garantinis aptarnavimas. Pirmasis telefonas buvo "Samsung". Po pusės metų ėmė dingti ryšys. Teko pirkinį grąžinti", – prisiminė S.Žadeikis.

Vyras pastebėjo, kad, sugedus išmaniajam telefonui, klientas gaišta begalę laiko, kol pasiekia tai, ko norėjo.

"Dvi ar tris savaites lauki, kol garantinį aptarnavimą vykdanti įmonė patvirtina, ar yra gedimas, ar ne. Tada lauki, kol gamintojas pateiks savo atsakymą, pripažįsta jis broką, ar ne. Ir dar lauki sprendimo, ar bus atiduoti pinigai. Tad nuo balandžio mėnesio, kai įsigijau pirmąjį telefoną, pinigus už jį atgavau tik praėjusią savaitę. Vadinasi, dabar manęs laukia tokia pati procedūra", – skundėsi vyras.

Nenori kankintis

S.Žadeikis parašė laišką "Sony" telefono gamintojui.

"Sony Xperia Support" atstovas Didrikas Fagerströmas į lietuvio klausimą atsakė lakoniškai. Paprašė pateikti daugiau informacijos ir pasiteiravo, ar telefonas gerai veikia naudojant ausines.

"Susirašinėjimas tęsėsi. Tačiau visai supykau, kai "Sony" atstovas patarė perkrauti programinę įrangą telefone. Pamaniau, gal jie šaiposi iš manęs? Juk aišku, kad čia techninis gedimas ir ne programinė įranga kalta. Antrą kartą tas pats gedimas tokiame pat telefone? Kyla klausimas, ar nėra daugiau brokuotų telefonų Lietuvoje, gal čia visa partija pasitaikė?" – spėliojo klientas.

S.Žadeikis tikino, kad po tokių vargų jis jau tikisi iš gamintojo greitesnio problemos sprendimo.

"Kreipiausi į prekybos centrą, kuriame pirkau telefoną. Mane nusiuntė į garantinį remontą vykdančią įmonę. Ir vėl aš turėsiu laukti, vėl bus nepatogumų. Kodėl klientas turi kankintis, jei jau jis sumokėjo pinigus?" – retoriškai klausė vyras.

Duomenis ištrins

Įmonės MTTC Komercijos skyriaus vadovė Ramutė Varnelytė aiškino, kad klientui nėra kitos išeities, kaip tik kreiptis į įmonę.

"Kliento prašymu registruosime reikalavimą grąžinti pinigus už telefoną. Jei pasitvirtins, kad gedimas vėl yra, žmogus tikrai atgaus pinigus. Deja, kol vyks gedimo nustatymas, galime klientui pasiūlyti tik "Samsung" telefoną. Dėkui šiai kompanijai, kad ji mus aprūpina šiais telefonais, tačiau "Sony" telefonų mes neturime", – aiškino R.Varnelytė.

Dėl to, kad klaipėdietis niršta dėl nuolatinio savo duomenų perkėlinėjimo, kol taisomi telefonai, R.Varnelytė apgailestavo, – kito būdo problemai išspręsti nėra.

"Atliekant remontą, pirmiausia telefono programinė įranga yra perrašoma, įrenginys išvalomas. Ar keisime, ar taisysime, duomenų vis tiek neliks. O jei jis nori atsisakyti telefono, jis turi atsinešti įsigijimo dokumentus ir užpildyti prašymą, kad atsisako aparato. Kaip suprantu, žmogus jau žino, kaip tai daroma – išrašomas broko aktas ir įrenginys grąžinamas gamintojui", – aiškino R.Varnelytė.

MTTC atstovė stebėjosi, kad klaipėdiečiui pateko du to paties modelio telefonai su tokiu pačiu defektu.

"Tai yra veikiau sutapimas. Pirmą kartą girdžiu, kad gedimai pasireikštų konkrečiame modelyje. Manyčiau, mes, kaip įmonė, galėtume kreiptis į "Sony" atstovybę dėl galbūt pasikartojančių gedimų telefono modeliuose. Gamintojas turi žinoti apie tokius dalykus", – tikino R.Varnelytė.

Kuriozinis atvejis

Įmonės "Brightstar 20:20", kuri yra atsakinga už įmonės "Sony" produkcijos platinimą Lietuvoje, vadovas Steponas Puškorius teigė, kad klaipėdiečio istorija išties kelia susirūpinimą.

"Mes suinteresuoti geru gamintojo vardu, nors neatstovaujame "Sony" prekės ženklui. Mes užsiimame produkcijos platinimu ir mums rūpi klientų nuomonė. Tačiau klientas neturi sėdėti ir nieko nedaryti. Situaciją pasistengsime išspręsti kuo greičiau. Serviso centre klientas turi gauti broko nustatymo aktą ir pagal galiojančius įstatymus pinigai jam bus grąžinti. Telefono taisymas neturi užtrukti mėnesius, tai trunka ilgiausiai dvi savaites, ir žmogui turi būti pasiūlyti problemos sprendimo variantai", – aiškino S.Puškorius.

Ilgiau telefono taisymas gali užtrukti tik tokiu atveju, jei reikia užsakinėti detales.

"Įrangos pardavėjas turi galimybę atskirame gamintojo kompanijos interneto puslapyje užpildyti informaciją apie neeilinius atvejus. "Sony" gali gera valia priimti sprendimą kompensuoti žmogui nuostolius ar pakeisti telefoną kitu, nieko nelaukiant. Problemos sprendimo įrankių yra. Šis atvejis yra šiek tiek išskirtinis, bet visą tą kuriozą reikia kuo greičiau išspręsti", – patikino S.Puškorius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų