Pereiti į pagrindinį turinį

Baltijoje toliau didėja keltų laivynas

2021-07-20 13:22

Iki šiol būdavo įprasta, kad Baltijos jūroje plaukioja iki 200 metrų ilgio jūrų keltai.

Pirmauja: šiuo metu rytinėje Baltijoje ilgiausias yra 222 metrų „Stena Scandica“ jūrų keltas.
Pirmauja: šiuo metu rytinėje Baltijoje ilgiausias yra 222 metrų „Stena Scandica“ jūrų keltas. / Vidmanto Matučio nuotr.

Rekordininkai ne tokie ir ilgi

Maždaug 200 metrų ilgio yra ir buvo dauguma iš Klaipėdos uosto plaukiojančių jūrų keltų.

Linijoje Klaipėda–Karlshamnas plaukiojantys keltai yra skirtingo dydžio – „Athena Seaways“ – 199 metrų ilgio, „Opthima Seaways“ – 186 metrų ilgio.

Linijoje Klaipėda–Kylis plaukiojantys keltai „Victoria Seaways ir „Regina Seaways“ yra beveik identiški – po 199 metrus ilgio.

Netgi dar tarybiniais laikais statyti ir į „Guinnesse“ rekordų knygą patekę kaip didžiausi traukinių vagonus gabenantys jūrų keltai „Vilnius“, „Klaipėda“ ir „Kaunas“ tebuvo 191 metro ilgio.

Ilgiausias ir moderniausias

2021 metais bus istoriniai, kai iš Klaipėdos uosto gali pradėti plaukioti visiškai naujas 230 metrų ilgio jūrų keltas. Šis keltas baigiamas statyti Kinijoje. Klaipėdoje jį tikimasi išvysti šių metų rudenį.

Linija: Į Klaipėdą plaukiojantis 150 metrų ilgio jūrų keltas „Marco Polo“ yra vienas iš mažesnių Baltijoje. (Vidmanto Matučio nuotr.)

Senieji iki 200 metrų ilgio keltai būdavo 26–27 metrų pločio, o naujieji arba didieji Baltijos jūros keltai perkopė 30 metrų plotį ir gali būti net iki 32 metrų pločio. Šiuo metu Baltijos jūroje dar nėra daug ilgesnių nei 200 metrų jūrų keltų.

Jau kelerius metus linijoje tarp Švedijos Kapelskaro ir Suomijos Turku su užsukimu į Mariehamno salą plaukioja 218 metrų ilgio jūrų keltas „Viking Grace“. Tai yra išskirtinis keltas, nes jis varomas dujomis, turi burinį vamzdį – rotorių.

Visi kiti toje pat linijoje arba kitose linijose tarp Švedijos ir Suomijos plaukiojantys keltai yra mažesni – iki 170 metrų ilgio.

Atvyko: 186 m ilgio keltas iš Ventspilio „Scottish Viking“ švartuojasi Švedijos Nineshamno uoste. (Vidmanto Matučio nuotr.)

Ventspilio rekordininkas

Nuo šio mėnesio iš Latvijos Ventspilio uosto į Švedijos Nineshamną turi pradėti plaukioti 222 metrų ilgio pertvarkytas jūrų keltas „Stena Scandica“. Laivas buvo perpjautas, jame įmontuota 36 metrų dalis. Tai padidino kajučių skaičių nuo 80 iki 202, krovinių talpą iki 2 875 juostinių metrų. Įrengti ir papildomi priekiniai vartai.

Šis laivas kol kas bus ilgiausias rytinės Baltijos regione, kol Klaipėdoje atsiras 230 metrų ilgio naujas DFDS keltas. Vakarinėje Baltijos jūros dalyje yra ir dar ilgesnių keltų. Iš Kylio į Geteborgą plaukioja 240 metrų ilgio jūrų keltai

Iki šiol iš Ventspilio uosto pasikeisdami plaukiojo trys 186 metrų ilgio laivai „Scottish Viking“, „Stena Flavia“ ir „Stena Livia“. Įdiegus naują 222 metrų jūrų keltą „Stena Scandica“ Latvijos Ventspilio ir Švedijos Nineshamno uostų pajėgumas gabenti ro ro krovinius ir pervežti keleivius padidės apie 40 proc.

Pokyčiai numatomi ir „Stena Line“ linijoje iš Liepojos uosto, kur dabar plaukioja nedideli iki 160 metrų ilgio jūrų keltai.

Pokyčiai: 218 m ilgio „Viking Grace“ jau netrukus aplenks naujos kartos 230 m ilgio jūrų keltai. (Vidmanto Matučio nuotr.)

„TT-Line“ numato pokyčius

Apie naujus ilgesnius ir talpesnius jūrų keltus prabilo ir iš Klaipėdos į Švedijos Treleborgą keltų liniją turinti „TT-Line“. Ji šiuo metu Kinijoje statosi ekologišką, dujomis varomą 230 metrų ilgio ir 31 metro pločio jūrų keltą „Nils Holgersson“. Jis bus baigtas statyti 2022 metais.

Manoma, kad šis laivas greičiausiai plaukios labiausiai apkrautoje linijoje iš Treleborgo į Lenkijos Svinouiscio uostą.

Iš Klaipėdos į Treleborgą kol kas plaukioja nedideli 150 metrų ilgio ir 24 metrų pločio laivas, kaip „Marco Polo“. Bet kas žino, galbūt įsiliejus į Baltijos jūros tinklą naujiems laivams, ir Klaipėdos linijoje atsiras didesnių laivų?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų