Lietuva ir Latvija brandina idėją ateityje steigti bendrą aviacijos kompaniją bei vystyti vieningai dirbančią pašto bendrovę.
Planuoja suvienyti jėgas
Klaipėdoje vakar susitikę Lietuvos ir Latvijos susisiekimo ministrai Eligijus Masiulis ir Aivis Ronis aptarė galimus bendrus transporto projektus.
„Lietuva neturi nacionalinio vežėjo, jį įkurti būtų pernelyg brangu, nes pelningai veiklai trūktų keleivių. Estijos avialinijų kompanija išgyvena sunkius laikus. Latvijos aviakompanija ieško strateginio investuotojo. Todėl tam, kad pavyktų konkuruoti su didžiųjų šalių vežėjais, būtų tikslinga kurti bendrą Baltijos šalių aviakompaniją“, – teigė E.Masiulis.
Pasak jo, šiuo metu vyksta politinio lygio diskusijos dėl galimybės trims Baltijos šalims žengti tokį žingsnį, nors dar 2009 metais tokia idėja buvo siūlyta.
„Jei bus galutinai apsispręsta, o ekspertai paskaičiuos, kokia būtų projekto ekonominė nauda, tokią įmonę įsteigti nebūtų sunku. Ar mes įsigysime akcijų dalį, ar kitaip dalyvausime šios bendrovės veikloje, bus aišku po derybų“, – kalbėjo E.Masiulis.
Paštas stiprins pozicijas
Latvijos susisiekimo ministras A.Ronis tvirtino, jog po pokalbio Lietuvoje turėtų įvykti trijų Baltijos šalių ministrų susitikimas.
„Transporto srityje turėjome daug investicijų. Turime Europos Komisijos pritarimą dėl geležinkelio „Rail Baltica“ projekto. O kalbant apie galimybes kartu dirbti aviacijos ir pašto sferose, mes pastebime, kad lietuviai naudojasi mūsų aviakompanijos „airBaltic“ paslaugomis“, – tikino A.Ronis.
Dviejų šalių ministrai taip pat aptarė galimybes įsteigti bendrą Lietuvos ir Latvijos pašto įmonę, kuri teiktų pasiuntinių paslaugas.
„Galima būtų steigti Lietuvos ir Latvijos paštų bendrą įmonę. Taip surėmus pečius mes galėtume konkuruoti pasiuntinių ir kurjerių paslaugų rinkoje. Tai sustiprintų mūsų įmonių pozicijas“, – siūlė E.Masiulis.
Keisis informacija
Kalbėdami apie europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ tiesimą, ministrai tarėsi ir apie dvišalį geležinkelių susisiekimą tarp Lietuvos ir Latvijos.
Abiejų šalių atstovai svarstė, kaip Lietuvos ir Latvijos geležinkelių bendrovės galėtų modernizuoti ruožus, pasinaudodamos ES lėšomis.
Ministrai aptarė galimybę keistis informacija dėl tranzitinių krovinių gabenimo.
„Lietuva ir Latvija turi derinti savo veiksmus tam, kad galėtume užtikrinti tiek konkurencingą, tiek ir pelningą tranzitą“, – pastebėjo E.Masiulis.
Naujausi komentarai