Bendrovė „Limarko“ ketina parduoti kompanijai priklausantį laivą-šaldytuvą „Marsas“. Šis refrižeratorius šiuo metu yra prie Vakarų Afrikos krantų. „Limarko“ vadovas Vytautas Lygnugaris teigė, kad dėl laivo ateities sprendimą bendrovės valdyba priims pirmadienį.
Laivą apžiūrėjo pirkėjai?
Neoficialiais duomenimis, Ganoje, prie Vakarų Afrikos krantų stovintį „Limarko“ laivą „Marsas“ jau apžiūrėjo potencialūs pirkėjai.
„Laivai nėra amžini. Kaip ir automobiliai. Juk viskas dyla. Mes laivus perkame ir parduodame, tai yra natūralus procesas. Šiandien tokia situacija, kad rinkos nėra palankios laivams-šaldytuvams. Todėl atitinkamai ir reaguojame į pasaulinės ekonomikos tendencijas. Situacija laivybos rinkoje ir toliau išlieka sudėtinga. Laivas “Marsas„ – tik vienas iš mūsų laivų. Reikia, kad rinkos atsigautų, tik tada galėsime planuoti kažkokias naujas investicijas“, – neslėpė V.Lygnugaris.
Įtampa trunka porą metų
Pasak V.Lygnugario, stebuklą padaryti nelengva, tam reikia turėti milžinišką rezervą, nuo 2008 m. iki dabar rezervas esą senka. Todėl tenka parduoti po vieną kitą laivą, kad pasidengtų skolos.
Prieš keletą mėnesių bendrovės „Limarko“ jūrininkai, neatlaikę įtampos, kreipėsi į Darbo inspekciją, į Jūrininkų sąjungą dėl laiku nesumokamų atlyginimų.
Tuomet bendrovės „Limarko“ vadovas V.Lygnugaris pripažino, kad situacija laivybos rinkoje prasta, išgyvenami sunkūs laikai.
„Algos nevėluoja, bet dienpinigių laiku nesumokame. Ir tai yra tiesa, bet mes bandome visais būdais išlikti ir išgyventi, mums tai labai nemalonu. Viskas prasidėjo 2009-aisiais ir lig šiol tęsiasi. Didžiulis pablogėjimas įvyko pernai rudenį, kai užplūdo antroji ekonomikos nuosmukio banga“, – neslėpė V.Lygnugaris.
Šiandien bendrovėje „Limarko“ yra 11 laivų, dirba apie 350 žmonių. Dar ne taip seniai įmonė turėjo 17 laivų.
„Vykdėme laivyno atnaujinimo programą, pirkdavome naujus laivus, tikėdamiesi senesnius parduoti, bet rinkoje labai nukrito kaina. Laivyba išgyvena sunkų laiką, turbūt per pastaruosius 30 metų nėra buvę tokių dalykų. Nedrįsčiau net prognozuoti pagerėjimo“, – laivyno padėtį aiškino V.Lygnugaris.
Uždaromos laivybos bendrovės
Pasaulyje nuo 2007 m. bankrutavo nemažai laivybos bendrovių, išbandymo neatlaikė ir vienas didžiausių laivų šaldytuvų operatorių amerikiečių kompanija „Eastwind“, registruota Niujorke, kuri turėjo 60 laivų. Tų pavyzdžių yra ir daugiau.
Lietuviškas laivynas per devynerius metus sumažėjo beveik 50 proc. 2012 m. vasario duomenimis, Lietuvos jūrų registre yra 119 laivų, 2003 m. jų buvo 202, pernai tik – 140 laivų su lietuviška vėliava. Per metus neliko dar 21 laivo.
Bene didžiausią nuostolį 2010 m. patyrė Lietuvos jūrų laivininkystės bendrovė, kurį sudarė daugiau nei 39 mln. litų, grynojo pelno nuosmukis, palyginti su 2009 m. – 63 proc. Tačiau pernai šį nuostolį pavyko sumažinti iki 17,5 mln. litų. Tai didžiausia valstybinė įmonė Klaipėdoje, joje dirba pusketvirto šimto žmonių. 59,5 proc. bendrovės akcijų priklauso valstybei. Bendrovė didelių nuostolių turėjo ir dėl laivo „Deltuva“ sulaikymo Kosta Rikoje. Įmonė turi 11 sausakrūvių laivų.
Naujausi komentarai