Pereiti į pagrindinį turinį

Danėje laivus saugos nuo smūgių

2013-07-19 09:32
Numatoma įsigyti ir katerį, kuris būtų skirtas aptarnauti prisišvartavusius laivus
Numatoma įsigyti ir katerį, kuris būtų skirtas aptarnauti prisišvartavusius laivus / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Dviejų Klaipėdos tiltų laukia permainos – Pilies tiltą numatoma jau netrukus rekonstruoti, o pasukamąjį tiltelį elektrifikuoti. Tai esą padės pagerinti žvejybos infrastruktūrą Danėje.

Danės krantines ir Pilies uostelį pagal koncesijos sutartį valdanti bendrovė „Klaipėdos laivų remontas“ uostamiesčio savivaldybei pasiūlė partnerės teisėmis dalyvauti projekte „Žvejybos infrastruktūros plėtra Danės upėje“.

Su parengtu projektu „Klaipėdos laivų remontas“ pretenduoja į 4,9 mln. litų ES paramą. Jei įmonė projektą teiktų viena, paramos suma siektų tik iki 80 proc. projekto vertės, o sykiu su savivaldybe – iki 100 proc.

Jei miesto taryba pritars dalyvavimui šiame projekte, numatoma, jog savivaldybei atiteks 2,4 mln. litų projektui skiriamos sumos. Ją planuojama išleisti Pilies tilto remontui, kuriam iš viso reikia apie 11 mln. litų. Rangos darbų sutartį tikimasi pasirašyti rugsėjį.

„Aišku, kad Pilies tilto remontas pagerins žvejybos infrastruktūrą Danėje. Kol jo negalima kilnoti, tol upės ruožas tarp Biržos ir Pilies tiltų yra miręs, nes į jį negali įplaukti laivai“, – teigė „Klaipėdos laivų remonto“ direktorius Alvydas Butkus.

2,5 mln. projekto lėšų – „Klaipėdos laivų remonto“ dalis. Už šiuos pinigus ketinama įsigyti pontoninių bangolaužių. „Danės upė laivybai nėra labai patogi, nes ji banguota, bangų dydį lemia vyraujantys vėjai. Esmė ta, jog švartuotis Danėje laivams nėra labai saugu. Tačiau žiotyse įrengtume pontoninius bangolaužius, kurie būtų tik per sezoną. Taip laivai būtų apsaugoti nuo smūgių į krantines“, – aiškino A.Butkus.

Nuo smūgių į krantines laivus turėtų saugoti ir įsigytos bei sumontuotos atmušos.

Numatoma įsigyti ir katerį, kuris būtų skirtas aptarnauti Danės upėje ir Pilies uostelyje prisišvartavusius laivus.

Dar viena projekto priemonė – unikaliojo pasukamojo tiltelio elektrifikacija. „Esame parengę projektą, kad jis galėtų būti valdomas ne tik rankiniu būdu, bet ir automatiškai. Tokį projektą pristatėme paveldosaugininkams Vilniuje, jis buvo įvertintas palankiai. Tačiau aišku, jei imsimės tokių darbų, vėl reikės viską derinti.

Tiltelio elektrifikacija tiesiog palengvintų jo priežiūrą, reikėtų mažiau žmonių, o rankinis valdymas būtų išsaugotas ir liktų kaip parodomasis“, – teigė A.Butkus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų