Pereiti į pagrindinį turinį

Deklaracijas jau pateikė tūkstančiai klaipėdiečių

2020-04-25 15:00
DMN inf.

Prasidėjus pajamų deklaracijų teikimo sezonui, tai jau padarė keliolika tūkstančių klaipėdiečių. Teigiama, kad šiemet gyventojai ypač aktyvūs – fiksuojami deklaracijų teikimo rekordai. Dėl karantino deklaravimo procesas vyksta tik nuotoliniu būdu.

Pokyčiai: dėl karantino šiemet deklaracijas galima teikti tik nuotoliniu būdu, anksčiau deklaravimo sezonu inspekcijos skyriuose netrūkdavo lankytojų.
Pokyčiai: dėl karantino šiemet deklaracijas galima teikti tik nuotoliniu būdu, anksčiau deklaravimo sezonu inspekcijos skyriuose netrūkdavo lankytojų. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Fiksuoja rekordus

Uostamiesčio gyventojai pajamų deklaravimo sezoną pradėjo energingai.

Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos Mokestinių prievolių departamento direktorė Laimutė Mačernienė informavo, kad, penktadienio ryto duomenimis, deklaracijas jau yra pateikę apie 64 tūkst. Klaipėdos regiono gyventojų, iš jų 17,5 tūkst. – Klaipėdos miesto gyventojai.

"Rekordiškai daug deklaracijų pateikta per pirmąją dieną – balandžio 22-ąją, kai deklaruoti pajamas galėjo visi gyventojai – Valstybinė mokesčių inspekcija tądien sulaukė beveik 236 tūkst. deklaracijų, iš jų 41 tūkst. pateikė Klaipėdos regiono gyventojai. Ankstesnių metų rekordas – 127 tūkst. per dieną", – pranešė L.Mačernienė.

Pagalbos reikia ne visiems

Teigiama, kad didžiausias gyventojų aktyvumas fiksuojamas po darbo valandų, tai matyti sulyginus deklaracijų pateikimo statistinius duomenis dienos pabaigoje ir rytais.

Karantino sąlygomis Valstybinė mokesčių inspekcija klientus aptarnauja tik nuotoliniu būdu, tačiau yra žmonių, kurie vis užsuka į inspekciją.

Vakare ir naktį gyventojai sėkmingai deklaruoja savarankiškai, be papildomos pagalbos.

Šiemet inspekcija parengė net 2 mln. 300 tūkst. preliminariųjų deklaracijų, dauguma jų yra visiškai užpildytos, todėl žmonėms pakanka jas tik peržiūrėti ir pateikti, o tai padaryti galima kone vieno mygtuko paspaudimu.

Šiemet deklaracijos teikiamos ne pilkoje formoje, o padedant elektroniniam vedliui, kai pildant reikia atsakyti į keletą klausimų.

Teigiama, kad per laikotarpį nuo deklaravimo pradžios didelių sistemos sutrikimų nebuvo fiksuota.

Laimutė Mačernienė / Redakcijos archyvo nuotr.

"Atskirais atvejais, kai pastebima klaida deklaracijoje, ji taisoma kaip galima greičiau, nedelsiant reaguojant į gyventojų pastabas", – sakė L.Mačernienė.

Daugiau laiko

Šiemet deklaracijoms pateikti ir pajamų mokesčiui sumokėti laiko yra daugiau, nei įprasta, – deklaravimo ir mokesčių sumokėjimo terminas yra ne gegužės 4 d., o liepos 1 d.

Pajamų deklaravimą pakoregavo visoje šalyje galiojantis karantinas – deklaracijas galima pateikti tik nuotoliniu būdu.

Anksčiau žmonės galėjo rinktis, ar dokumentą pateikti internetu, prireikus konsultuotis telefonu, ar vis dėlto atvykti į inspekcijos padalinį.

Šiemet dėl įvesto karantino galimybės gyvai susitikti su inspekcijos darbuotojais neliko.

"Karantino sąlygomis Valstybinė mokesčių inspekcija klientus aptarnauja tik nuotoliniu būdu, tačiau yra žmonių, kurie vis užsuka į inspekciją. Vakar – per pusšimtį. Jiems pagalba suteikiama telefonu", – pastebėjo Mokestinių prievolių departamento direktorė.

Padeda pateikti

Vykstant deklaravimui nuotoliniu būdu, gyventojai visas reikalingas konsultacijas bei pagalbą  teikdami deklaracijas gauna telefonu.

Šiemet, be Mokesčių informacijos centro specialistų, telefonais papildomai konsultuoja ir apskričių specialistai.

Šiomis dienomis gyventojus telefonu, be kitų, konsultuoja apie 100 Klaipėdos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos specialistų.

"Skambučių sulaukiama gausiai, o balandžio 22 d. fiksuotas ir rekordinis skaičius – konsultantai atsakė į 2 833 gyventojų skambučius", – pridūrė L.Mačernienė.

Asmeninė informacija – telefonu

Personalinę konsultaciją norintys gauti mokesčių mokėtojai gali užsisakyti atpažinimą unikaliu telefono numeriu.

Siekiant užtikrinti duomenų apsaugą, tai asmuo gali padaryti prisijungęs prie "Mano VMI".

Pabrėžiama, kad šią paslaugą užsisakę asmenys reikšmingai sutrumpina bendrą konsultacijų trukmę, nes nereikia kaskart paskambinus atsakinėti į numatytuosius asmenį identifikuojančius klausimus.

Jei paskambinus mokesčių informacijos centro telefonu 1882 visi konsultantai būna užimti, rekomenduojama naudotis skambučio užsakymo paslauga.

Žmogus gali užsisakyti, kad inspekcijos konsultantai perskambintų jam patogiu laiku. Tą galima padaryti prisijungus prie "Mano VMI". Atskambinimo paslauga galima tik į mobiliojo  telefono numerį.

Prisijungus prie jau minėtos "Mano VMI", galima pasirinkti pokalbį numatytomis temomis tiesioginėmis konsultacijomis internetu.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų