Uostamiesčio kelininkai neišlaikė pirmojo besiartinančios žiemos egzamino – miestas virto čiuožykla. Dėl sudėtingų eismo sąlygų dužo mašinos, buvo suniokoti atitvarai, išverstas gatvės žibintas. Pasibaisėję aplaidžiu kelininkų darbu Klaipėdos kelių policijos biuro pareigūnai gatvių prižiūrėtojams žada skirti baudą.
Policijos prašymą ignoravo
Klaipėdos kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis neprisiminė, ar kada yra buvę, jog būtų nepabarstytos visos miesto gatvės, esant plikledžiui.
„Pagrindinės visada būdavo pabarstytos. Slidžios nebent būdavo atokesnės, kuriomis mažai kas važiuoja. Pirmą kartą gyvenime matau, kad, esant tokioms oro sąlygoms, būtų nesiimta jokių priemonių“, – pabrėžė R. Šideikis.
Pasak viršininko, įvykus pirmajai avarijai ant Mokyklos gatvės viaduko, policijos budėtojas susirado uostamiesčio gatves prižiūrinčios įmonės telefono numerį, pranešė apie sudėtingas eismo sąlygas ir paprašė pabarstyti gatves.
„Patruliai matė situaciją, kad reikia imtis priemonių. Pranešė budėtojui, bet kelininkai į pranešimą nesureagavo“, – tvirtino viršininkas.
R. Šideikis tikino, kad dar aiškinsis, kodėl kelininkai nebarstė gatvių. Sulaukus atsakymų, bus sprendžiama, ar valytojams skirti administracinę nuobaudą, ar griežtą įspėjimą.
„Pirmiausia norime išsiaiškinti, kodėl nepasiruošta darbams, kodėl nebuvo barstomos gatvės“, – pabrėžė viršininkas.
Už saugių eismo sąlygų neužtikrinimą ir gatvių nepriežiūrą gresia bauda nuo 50 iki 200 litų.
Pasipylė eismo įvykiai
Plikledis uostamiesčio gatvėse susidarė jau užvakar prieš vidurnaktį. Iš karto pasipylė eismo įvykiai.
Prieš vidurnaktį ties Šilutės plento 100-uoju numeriu pažymėtu namu dėl slidžios dangos nuo kelio nuvažiavo ir į medį atsitrenkė mašina „Audi A6“.
Po pusvalandžio dar viena avarija įvyko ant Mokyklos gatvės viaduko. Taksi vairuotojas nesuvaldė „Mercedes Benz“ markės automobilio ir šis atsitrenkė į atitvarus.
Avarijos metu nei keleiviai, nei vairuotojas nenukentėjo. Buvo apgadinti atitvarai.
Eismo įvykių dėl slidžios kelio dangos netrūko ir ryte. Nuo 7 iki 9 val. tokių buvo bent keli. Ant Mokyklos gatvės viaduko vairuotojas nesuvaldė „Ford Transit“ ir apsivertė.
Panašių nelaimių šioje vietoje buvo ir daugiau, bet į įvykius nebuvo kviesti policijos pareigūnai.
Manto gatvėje moters vairuojamas automobilis „Renault“ atsitrenkė į gatvės apšvietimo stulpą. Vairuotoja dėl eismo įvykio kaltino aplaidų kelininkų darbą.
Herkaus Manto gatvėje užfiksuotas dar vienas panašus eismo įvykis, – vyriškio vairuojama mašina atsitrenkė į kelkraštį.
Policijos duomenimis, dar keli eismo įvykiai dėl slidžios dangos įvyko Kretingos gatvėje. Tačiau vairuotojai policijos pareigūnų nekvietė. Jie patys užpildė eismo įvykio deklaracijas.
Vėlavo viešasis transportas
Vairuotojai piktinosi, kad eismo sąlygos vakar ryte buvo labai sudėtingos. Slidu buvo visame mieste – ne tik šalutinėse, bet ir pagrindinėse miesto gatvėse.
Dauguma automobilių judėjo vos 30 kilometrų per valandą greičiu, tačiau vairuotojams juos vis tiek buvo sunku suvaldyti. Ypač sudėtinga buvo stabdyti.
Maršrutinių taksi vairuotojai tą darė iš anksto. Dėl slidžios kelio dangos vėlavo ir miesto autobusai. Nuo 6.30 iki 9.30 valandos keleiviams jų teko laukti 5–6 minutes ilgiau, nei nurodyta grafike.
Anot įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktoriaus Gintaro Neniškio, susidarius plikledžiui ypač sudėtinga važiuoti buvo mažiesiems autobusiukams, kurie aptarnauja privežamuosius maršrutus.
„Dideli autobusai yra sunkūs. Jiems plikledis nebuvo toks baisus. Mažiems autobusiukams kelyje teko paslidinėti“, – pasakojo G.Neniškis.
Žmonės stebėjosi, kad Klaipėdos regiono magistraliniai, rajoniniai ir krašto keliai buvo barstomi, o miestas – ne.
Kelininkai klaidą pripažįsta
Oficialiai žiemos sezonas uostamiestyje prasideda lapkričio 1-ąją. Nuo šios datos kelininkai privalo pradėti budėti naktimis.
Tačiau, anot Klaipėdos savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, nurodymas teikti šią paslaugą gatvių prižiūrėtojams duotas dar praėjusią savaitę.
Ji pabrėžė, kad rangovai nesusitvarkė su pirmuoju dar tik simboliniu žiemos šaltuku.
„Matyt, nesitikėjo, kad taip bus rimta. Tiltus, viadukus, įkalnes, nuokalnes pabarstė, bet apie gatves nepagalvojo. Iš vakaro ir neatrodė, kad taip atšals“, – komentavo vedėja.
Pasak I.Šakalienės, rangovai teigė, kad tiltus, viadukus, įkalnes ir nuokalnes barstė naktį. Ryte kelininkų paprašyta tą padaryti dar kartą.
Vedėja pastebėjo, kad šie darbai naktį nebuvo tinkamai atlikti – rangovai tą pripažįsta patys.
„Ryte barstyti druska gatves nebebuvo verta. Tai būtų buvęs lėšų švaistymas. Oras šilo. Automobiliai greitai ledą išvažinėjo“, – tvirtino vedėja.
Savivaldybė baudos neskirs
I.Šakalienė pabrėžė, jog vairuotojai taip pat turėtų įvertinti, kad vasaros sezonas baigėsi, ir pasirinkti tinkamą greitį.
„Sutinku, kad gatvėse buvo slidu. Tačiau nemanau, jog žmones, kurių automobilių padangos žieminės, ištiko dideli nesusipratimai. Jei tokiu oru būtume pradėję barstyti gatves, pretenzijų taip pat nebūtume išvengę. Gyventojai piktintųsi, kad švaistome biudžeto lėšas“, – pastebėjo vedėja.
Savivaldybė kelininkams taip pat gali skirti nuobaudas už netinkamai atliktą darbą. Tačiau šį kartą sankcijų imtis dar neketinama.
„Nemanau, kad nuo pat pradžios reikėtų bausti. Kartais užtenka pabarti, kad žmonės neprarastų ūpo dirbti. Jei žiemą nesusitvarkys su darbais, tuomet tikrai taikysime sankcijas“, – aiškino vedėja.
I.Šakalienės manymu, žiemą dėl kelininkų darbo neturėtų kilti problemų. Paprastai esą jie gerai dirba.
Valė lapus iš kelkraščių
Nors žiema jau pradėjo krėsti pokštus, o savivaldybė rangovams davė nurodymą budėti naktimis, šiaurinėje miesto dalyje kol kas nėra kam to daryti.
Konkurso šiai paslaugai teikti rezultatai yra apskųsti. Tai padarė konkurse antra likusi iki šiol šiaurinę miesto dalį valiusi įmonė „Vakarų švara“. Sutartis su ja galioja iki lapkričio 1 dienos.
Tačiau barstyti tiltų, viadukų, gatvių įmonė negali. Pasak įmonės „Vakarų švara“ direktoriaus Gedimino Bagočiaus, pagal sutartį jie turi valyti kelkraščius, laistyti gatves ir plauti akmeninį grindinį.
„Ir šiąnakt intensyviai šlavėme lapus iš kelkraščių. Sutartį su savivaldybe pasirašėme pavasarį. Joje nėra numatyta tokių paslaugų kaip gatvių barstymas druska ar sniego valymas. Apie sutarties pratęsimą nebuvo jokios kalbos“, – komentavo G. Bagočiaus.
Derisi su rangovu
Kadangi šiaurinė miesto dalis neturi nuolatinio valytojo, prižiūrėti čia esančias gatves paprašyta pietinėje miesto dalyje dirbančios įmonės „Žemkasa“.
Bendrovės vadovas Dainius Zokas aiškino, kad naktį apie 2 val. buvo barstomi tiltai, įkalnės, nuokalnės, viadukai.
„Apie 6 val. ryto pats buvau mieste. Tikrai neatrodė, kad bus taip blogai. Oro sąlygos buvo normalios. Neatrodė, kad reikia barstyti gatves. Tačiau vėliau nulijo. Matyt, todėl ir susidarė plikledis“, – pasakojo D. Zokas.
Pasak vadovo, apie 8–9 val. barstyti gatvių nebebuvo prasmės, nes pradėjo šilti, o ledas tirpo.
„Be to, ir fiziškai nebebūtume spėję per tiek laiko viso miesto pabarstyti. Tad dar kartą pabarstėme tiltus, viadukus, įkalnes, nuokalnes. Galiu tik apgailestauti, kad išėjo viskas būtent taip, bet visko nuspėti negalime. Kas, jei būtume atlikę darbus, o savivaldybė sakytų, kad jų nereikėjo, nes dar šilta?“ – klausė D. Zokas.
Anot I.Šakalienės, didelės tragedijos, kad šiaurinei miesto daliai neišrinktas rangovas, dar nėra. Vyksta neskelbiamos derybos dėl šios paslaugos teikimo. Manoma, kad su rangovu iki lapkričio 1 dienos pavyks susitarti.
„Paprašėme, jog šiaurinę miesto dalį, kol bus išrinktas laikinas rangovas, prižvelgtų „Žemkasa“, – komentavo vedėja.
Komentaras Lionginas Pakštys Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos Jūrinių prognozių skyriaus vedėjas Sąlygos susidaryti plikledžiui buvo palankios. Vakar Klaipėdos apylinkėse palijo. Melnragėje esančios Meteorologijos stoties duomenimis, lietus baigėsi užvakar 21.10 val. Žemiausia oro temperatūra buvo 2 laipsniai šalčio, šalti pradėjo nuo 23 val. Tad lietaus vanduo sušalo, o keliai tapo slidūs. Žemiausia temperatūra buvo nuo 6 iki 8 val. Tuomet turėjo būti didžiausias plikledis. Ypač tose vietose, kur daugiausiai palijo. Pietinėje miesto dalyje kritulių iškrito mažiau nei centrinėje ar šiaurinėje. Ten, kur buvo mažesnis ledo sluoksnis, mašinos jį greičiau išvažinėjo. Sudėtingiausia situacija visada yra ant tiltų. |
---|
Naujausi komentarai