Pardavimas laikytas sėkmingu
Klaipėdos uoste 2017 m. buvo areštuotas, o 2019 m. aukcione parduotas Rusijos bendrovės Murmansko jūrų laivininkystė laivas „Ivan Lopatin“.
Nuo pradinės 2,4 mln. eurų sumos jo pardavimo kaina šoktelėjo iki 5,05 mln. eurų. Laivo pardavimas laikytas sėkmingu, nors 2010 m. statyto laivo vertė rinkoje ir buvusi apie 10 mln. eurų. Tačiau tokios sumos tikėtis nebuvo galima, nes laivas parduotas ekstremaliomis sąlygomis, kai dėl jo Murmansko jūrų laivininkystės skolininkai iš esmės stovėjo eilėje, kas greičiau atgaus pinigus.
Pardavus laivą pirmiausia buvo atsiskaityta su Lietuvos kompanijomis, kurios tą laivą buvo remontavusios. Taip pat mokėta ir už laivo laikymą Klaipėdos uoste.
Dėl pinigų, kurie buvo gauti už „Ivan Lopatin“, kovėsi ir įvairios užsienio kompanijos. Joms nebuvo tiesioginio įsiskolinimo už šį laivą, tačiau buvo bendros skolos iš Murmansko jūrų laivininkystės.
Skolą – po ilgo bylinėjimosi
Bandymas atgauti pinigus iš Murmansko jūrų laivininkystės per Lietuvos teismus vyksta iki šiol.
Lietuvos apeliacinis teismas leido vykdyti teisinį procesą dėl skolos grąžinimo iš „Ivan Lopatin“ pinigų Rusijos bendrovei „Malaja sudochodnaja kompanija“. Jai Murmansko jūrų laivininkystė su teismo išlaidomis skolinga 1,25 mln. rublių (beveik 18 tūkst. eurų). Dėl tų pinigų ji teismų duris varsto jau dvejus metus.
„Malaja sudochodnaja kompanija“ skolą prisiteisė 2018 m. per Murmansko arbitražą ir 2019 m. per Rusijos Tryliktojo arbitražo apeliacinį teismą. Abu nuosprendžiai yra įsiteisėję.
Lietuvos apeliacinis teismas konstatavo, kad visi dokumentai, kurie pagal tarptautinę sutartį privalo būti pateikti, yra tinkami.
Ne visoms kompanijoms Lietuvos teismuose pavyksta įrodyti, kad Murmansko jūrų laivininkystė joms skolinga. Pagrindinė sąlygą – skolą Lietuvos teismai pripažįsta tik tada, kai jau yra įsiteisėjęs kokio nors arbitražo sprendimas.
Dėl pinigų varžosi ir bankai
Dėl teisės gauti pinigų iš laivo „Ivan Lopatin“ už Murmansko jūrų laivininkystės skolas šiuo metu Lietuvos teismuose bylinėjasi dar kelios kompanijos.
Kai kurios, neturėdamos arbitražų sprendimų, tikisi juos gauti vėliau, o Lietuvoje siekia užsitikrinti, kad pinigai iš „Ivan Lopatin“ pardavimo tiesiog būtų rezervuoti taikant laikinųjų apsaugos priemonių teisinį punktą.
Atlikus gautų lėšų skirstymą bei įvykdžius įsiteisėjusius teismų sprendimus iš 5,05 mln. eurų, kurie buvo gauti už laivą „Ivan Lopatin“, dar buvo likusi 2,61 mln. eurų suma.
Panašu, kad dėl jos Lietuvos teismuose dar bus ne viena byla. Dalis bylų gal bus tik formalumas – patvirtinti, kad jos atitinka sąlygas, nes yra arbitražo sprendimas, ir uždegta žalia šviesa skolos grąžinimui.
Murmansko jūrų laivininkystė yra atsidūrusi prie bankroto ribos. Vien Rusijos „Sberbank“ (Taupomasis bankas) ji skolinga per 4,8 mlrd. rublių (apie 70 mln. eurų). Šis bankas bylinėjasi Murmansko arbitraže. Kai tik įrodys savo skolas, jų galės pareikalauti ir iš Klaipėdoje parduoto laivo „Ivan Lopatin“ likučio.
Naujausi komentarai