Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl mokesčio už automobilių stovėjimą Vitės kvartale lūžta ietys

2024-02-29 08:34

Net nedidelis mokestis už automobilių statymą nėra malonus. Apie tai ypač dažnai kalba klaipėdiečiai, gyvenantys netoli ribos, kur baigiasi apmokestinama zona. Dažnai gyventojų nuomonės tuo pačiu klausimu nesutampa.

Nepatogumai: ten, kur baigiasi apmokestinama zona, dažniausiai stovi daugybė automobilių.
Nepatogumai: ten, kur baigiasi apmokestinama zona, dažniausiai stovi daugybė automobilių. / D. Janauskaitės nuotr.

Surinko šimtus parašų

Apie 400 parašų surinko Vitės kvartalo gyventojai, prašydami panaikinti šiame miesto rajone mokestį už automobilių stovėjimą.

Šioje zonoje už dviejų valandų automobilio stovėjimą skaičiuojamas 30 centų mokestis, gyventojams leidimas metams kainuoja 10 eurų. Už antrą automobilį mokestis siekia 80 eurų.

Vitėje apmokestinta tik dalis kvartalo iki Malūnininkų gatvės.

Dalis tų, kam tenka mokėti, patenkinti, kad jų kiemuose nebėra iš atokiau atvažiuojančių ir čia kiemus užkemšančių automobilių.

Kita dalis pyksta, kad įsigiję metinį leidimą statyti mašiną prie savo namų, lankydami vos už kelių šimtų metrų gyvenančius savo tėvus yra priversti mokėti stovos mokestį.

Dar labiau nepatenkinti šiuo mokesčiu tie, kurie gyvena už Malūnininkų gatvės, arčiau stadiono. Jie – laisvi nuo mokesčio, bet negali privažiuoti prie savo namų per tokio mokesčio vengiančiuosius.

„Visa gatvė net dienos viduryje užstatyta automobiliais, įvažiuoti į nuosavo namo kiemą neįmanoma. Tie, kas vengia net tokio menko mokesčio, diskriminuoja čia gyvenančius žmones“, – piktinosi Viršutinės gatvės gyventoja.

Siūlo daugybę variantų

Ginčydamiesi šio mokesčio šalininkai ir priešininkai gali savo tiesas aiškinti iki užkimimo. Vieni įsitikinę, kad būtų prasminga apmokestinti visą kvartalą iki pat stadiono su sąlyga, kad metinis mokestis antrajam automobiliui būtų ne 80, o 20 eurų.

Kiti mano, kad problemą pavyktų išspręsti apmokestinamos zonos ribą perkėlus iki S. Dariaus ir S. Girėno gatvės.

Aptarinėdami šią problemą bendruomenės susirinkime kai kurie siūlė šiame kvartale gyvenantiems žmonėms įvesti viso labo vieno cento mokestį, o atvykėlių automobilius apmokestinti kur kas brangiau.

Susirinkimo metu gyventojai buvo raginami balsuoti, nors tie balsai neturėjo jokios galios.

Gintaras Neniškis. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Vicemeras liepė paskaičiuoti

Vakar viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovas Gintaras Neniškis patikino, kad savaitgalį vykusio Vitės bendruomenės susirinkimo atgarsiai jį jau pasiekė.

Kiek gyventojų prašymas lems, priklausys nuo mero ir miesto politikų daugumos.

Vicemeras Algirdas Kamarauskas pavedė įstaigos darbuotojams suskaičiuoti, kiek būtų surinkta pinigų, apmokestinus automobilių stovėjimą iki pat stadiono, ir kiek būtų išleista šio mokesčio administravimui.

Dar praėjusių metų pabaigoje buvo sudaryta darbo grupė, kuri analizuoja galimo mokesčių pakeitimo pagrįstumą.

Skaičiuojama, kiek miestui kainuotų, jei rinkliavos šioje vietoje būtų visiškai atsisakyta, ar jei būtų keičiama antrojo automobilio leidimų kaina.

„Kiek gyventojų prašymas lems, priklausys nuo mero ir miesto politikų daugumos, kuri apsispręs, ką daryti. Vitės kvartalo situacija – labai prieštaringa. Tai gyventojai prašo įvesti rinkliavą, tai jau ją atšaukti. Tokiuose kvartaluose rinkliavos dažniausiai ir įvedamos bendruomenių prašymu. Ten verda karštos diskusijos. Parkavimo vietų trūksta, vieni siūlo palikti du medžius, kiti – toje pačioje vietoje padaryti vietas keturiems automobiliams. Kompromisą bendruomenėje rasti nėra paprasta, juo labiau kad lyderiai šiuo klausimu laikosi skirtingų nuomonių“, – kalbėjo G. Neniškis.

Atrodo, kad šiemet miesto taryboje ketinama spręsti šį ir kitus panašius klausimus.

„Klaipėdos keleivinio transporto“ vadovas tikino, kad stovos mokestis aktualus ne tik Vitės kvartalui. Ir kitų uostamiesčio rajonų gyventojai kreipiasi dėl automobilių stovėjimo apmokestinimo. To prašo net Statybininkų prospekto bei Bandužių gatvės bendruomenės. Ypač aršios diskusijos vyksta Melnragėje.

Dabartinio mero Arvydo Vaitkaus pozicija šiuo klausimu yra aktyvi, jis nusiteikęs spręsti klaipėdiečiams itin skausmingą problemą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų