Prilygino kinų sienai
Dienraštis „Klaipėda“ jau rašė, kad vienoje geležinkelio viaduko, kuris driekiasi virš Herkaus Manto gatvės, pusėje baigiama įrengti garsą slopinanti sienelė. Tokia pat bus sumontuota ir kitoje objekto pusėje.
Pilka garso slopinimo sienelė sukėlė daug aistrų. Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda tvirtino, kad geležinkeliečių įkurdintas įrenginys visiškai netinkamas miesto centrui.
„Tai ne sienelė, o visa kinų siena. Visiška nesąmonė. Anksčiau leisdavaisi nuo kalno ir matydavai miestą, o dabar – tik sieną. Ji neigiamai veikia žmonių vaizduotę ir emocijas“, – kritikos negailėjo vadovas.
Pasak L.Dūdos, tokia pat sienelė bus sumontuota ir kitoje viaduko pusėje.
„Vaizdas bus baisus. Ar mums mieste tikrai to reikia? Aišku, kad ne. Ši siena visiškų nemokšų darbas. Gėda žiūrėti“, – nukirto direktorius.
Vadovas tvirtino, kad tokio tipo sienelės visiškai nedera miestui, o ypač – jo centrui.
„Toks baisus plastikas tinkamas ten, kur nėra gyvenviečių. Juk įrenginys statomas ne laikinai, o ilgam“, – komentavo direktorius.
L.Dūda teigė, kad šiuo metu rinkoje yra pačių įvairiausių garsą slopinančių sienelių. Jos būna gražios, permatomos, skaidrios, nedarkančios miesto vaizdo.
„Būtent tokios ir tiktų šioje vietoje. Juk tai yra paradinė įvaža į miesto centrą. Geležinkeliečiai pasirinko ne tą medžiagą“, – tikino vadovas.
Tvirtino prieš devynerius metus
Anot L.Dūdos, apie geležinkeliečių beveik įrengtą garso slopinimo sienelę kalbėta ir pasitarimo savivaldybėje metu. Urbanistinės plėtros departamentas žadėjo išsiaiškinti situaciją, kodėl buvo sumontuotas tokio tipo įrenginys, ar toks ir buvo suderintas.
Klaipėdos savivaldybės Statybos leidimų ir statinių priežiūros skyriaus vedėjas Gediminas Pocius priminė, kad geležinkelio viaduko kapitalinio remonto projektas buvo parengtas prieš devynerius metus. Tada išduotas ir leidimas darbams.
„Projekte buvo numatyti visi sprendiniai, susiję su viaduko remontu, konstrukcijomis. Buvo suplanuota įrengti ir triukšmo mažinimo priemones – tarp stovų sumontuoti sienutę. Pastaroji triukšmą turėjo sumažinti 32 decibelais“, – komentavo vedėjas.
Pasak G.Pociaus, techniniame projekte taip pat aprašyta, kokios spalvos turi būti įrenginys: stovai – tamsiai pilki, sienutė – šviesiai pilka. Taip pat iš brėžinio matyti, kad įrenginys turėjo būti nepermatomas.
„Tačiau buvo pažymėta, kad, prieš užsakant triukšmo barjero gaminius, spalvą rekomenduojama suderinti su vyriausiuoju miesto architektu. Klausimas, ar per devynerius metus geležinkeliečiai paskaitė šią techninio projekto nuorodą ir jos paisė. Kol kas į šį klausimą nėra atsakyta“, – kalbėjo vedėjas.
Vadovavosi suderintu projektu
Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ filialo „Klaipėdos geležinkelių infrastruktūra“ direktorius Julius Mikšys tvirtino, kad kol kas kritika dėl garso slopinimo sienutės iš savivaldybės atstovų jų nepasiekė.
Vadovas pabrėžė, kad sumontuotas toks įrenginys, koks numatytas projekte, suderintas su savivaldybe.
„Dirbame pagal projektą. Kokią suderino, tokią ir darome. Keista, kad dabar sakoma, jog sienutė netinkama. Viskas buvo suderinta, tad kitaip būti negali. Jei projekte būtų buvusi numatyta permatoma sienelė, tokią ir būtume įrengę. Juk viskas – koks turi būti įrenginys, iš kokių medžiagų pagamintas – yra numatyta projekte. Sprendinių nekeitėme“, – pabrėžė J.Mikšys.
Kol kas garso slopinimo sienutė baigiama rengti vienoje viaduko pusėje. Tokia atsiras ir kitoje.
Ant viaduko rengiamos garso slopinimo sienutės užkliuvo ir miestiečiams. Geležinkelio gatvės 6 name gyvenanti Gražina abejojo, kad šie įrenginiai saugos nuo triukšmo.
„Ar garso slopinimo sienelė tikrai reikalinga ant viaduko? Ką ji apsaugos nuo triukšmo? Gatvę?“ – svarstė moteris.
Prie pat geležinkelio gyvenančios moters nuomone garso slopinimo seneles reikia įrengti prie namų.
„Kai pravažiuoja traukiniai, pas mus būna toks triukšmas būna, kad neįmanoma. Namuose nebekalbame, o rėkiame, nes kitaip sunku susišnekėti. Naktį net lovos dreba. Prie namų reikia statyti sienutes, o ne ant viaduko“, – kalbėjo pasipiktinusi gyventoja.
Geležinkelio viaduko kapitalinį remontą planuojama baigti rugpjūtį. Numatyta pakeisti statinio hidroizoliaciją, sumontuoti naujus turėklus, atnaujinti kelio konstrukcijas, įrengti garso slopinimo sieneles, kad miestiečiai būtų apsaugoti nuo triukšmo.
Viaduką remontuoja bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ antrinė įmonė „Geležinkelių projektavimas“. Darbai atsieis 890 tūkst. eurų.
Naujausi komentarai