Netelpa kavinės
Senamiesčio gyventojai pageidauja daugiau vietų automobiliams, tačiau jiems netinka tai, kad mašinos statomos statmenai šaligatvių.
Aiškėja, kad senamiesčio verslininkams tinka toks stovėjimo būdas, tačiau nebetelpa lauko kavinių paviljonai.
Vietos verslininkams jau yra išduoti leidimai statyti lauko kavines. Tačiau paaiškėjo, kad jos užima tiek vietos, jog senamiesčio centre nebeliks erdvės prasilenkti dviem mašinoms.
Savivaldybės atstovai prieš komisijos posėdį net vaikščiojo pėsčiomis ir tiksliai išmatavo, kaip atrodys uostamiesčio širdimi vadinama Teatro gatvė, kai joje bus suręsti kavinių paviljonai.
„Sezonas ant nosies, leidimai išduoti. Kažkaip reikia susigyventi. Vasara yra vasara“, – teigė Saugaus eismo komisijos pirmininkas Algirdas Kamarauskas.
Justinas Liubinskas / Stop kadras
Susikirto interesai
Vietos verslininkai įrodinėjo, kad vasarą Klaipėda sulaukia turistų, o jie ieško jaukių kavinių senamiestyje, todėl jų terasoms būtina rasti vietos.
Klaipėdos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentas Juozas Tubinas priminė, kad turizmo infrastruktūra yra svarbesnė už automobilius.
Teatro gatvė buvo rekonstruota europinėmis lėšomis, todėl senamiesčio gyventojai komisijai priminė, kad derėtų laikytis projekte numatytų sprendimų, kitaip gali tekti grąžinti dalį projektinių lėšų.
„Nesuprantamas noras senamiestyje prigrūsti kuo daugiau mašinų“, – aiškino Klaipėdos senamiesčio gyventojų bendruomenės pirmininkas Justinas Liubinskas.
Nesuprantamas noras senamiestyje prigrūsti kuo daugiau mašinų.
Tačiau A. Kamarauskas nuramino – lėšų niekas neatims, nes panašioje situacijoje miestas jau keitė eismo schemas ir gavo išaiškinimus, kad jokių tvarkų nepažeidė.
Laukia pasiūlymų
Ginčas kilo dėl to, kad projekte numatytas automobilių stovėjimas išilgai gatvės, tačiau savivaldybė nusprendė pakeisti tvarką. Statant automobilius statmenai sutaupoma vietos.
„Automobilis, statomas statmenai į šaligatvį, užims tiek pat vietos, kiek terasa“, – pastebėjo A. Kamarauskas.
Kai kurios kavinių terasos gali užimti daugiau nei 4 m, o pati gatvė – 8,3 m.
„Viena juosta negali būti siauresnė nei 2,75 m. O jei dar atitvarus įrengtume, vietos bus dar mažiau. Dvi juostos čia nebetelpa. Turime dilemą – verslas nori daugiau kavinių ir stovėjimo vietų. Tačiau turime ir senamiesčio gyventojus, kurie turi savo nuomonę“, – situaciją pristatė A. Kamarauskas.
Vietiniai nori, kad automobiliai būtų statomi lygiagrečiai. Taip pat gyventojai siūlė naikinti eismą draudžiantį ženklą, vadinamą plyta, Žvejų ir Teatro gatvių sankryžoje.
Siūlyta kavinių terasas kelti arčiau Teatro aikštės centro link.
Kalbėta ir apie tai, kad, pradėjus remontuoti Biržos tiltą, didžiausias eismo srautas bus nukreiptas Pilies gatve.
„Jei Teatro gatvėje padaromas vienpusis eismas, vienintelis patekimas į senamiestį liks Daržų ir Pilies gatvių sankryža. O ten šviesoforas tris mašinas vos spėja praleisti. Teatro gatvėje reikia dvipusio eismo“, – nuomonę išsakė tarybos narys Andrius Petraitis.
Saugaus eismo komisijos pirmininkas A. Kamarauskas aistras ramino siūlydamas dar pagalvoti, o su gyventojais ir verslininkais susitikti papildomoms diskusijoms.
Tačiau komisija pritarė siūlymui, kad Sukilėlių gatvėje būtų vienpusis eismas, o likusioje laisvoje eismo juostoje atsirastų stovėjimui skirtos vietos.
Naujausi komentarai