Gatve – su mažu vaiku
„Šiurpas per nugarą nubėga išvydus, kaip mama, stumdama vežimėlį, eina pirmąja eismo juosta. Ir ne šiaip kokia gatvele, o Liepojos gatve, kur toks intensyvus eismas. Šaligatvio čia ir nebuvo. Turbūt nuo sovietmečio. Važiuojant šia gatve matyti pakelės žolėje išminti pėsčiųjų takai. Ar tikrai verta taip rizikuoti žmonių gyvybėmis? Išleidžiamos didelės sumos tokiems dalykams, dėl kurių būtinybės verta ir suabejoti, o šaligatviui pinigų nerandama“, – svarstė Šilojų seniūnaitis Aurimas Mockus.
Seniūnaitis raštu kreipėsi į Klaipėdos valdininkus, prašydamas skirti dėmesio šio kvartalo susisiekimo problemoms.
„Šiaurinė miesto dalis visiškai atkirsta. Pėstiesiems ir dviratininkams nėra jokios infrastruktūros. Pastačius prekybos centrą „Lidl“, verslininkai nutiesė ties juo šaligatvį ir dviračių taką. Tačiau jis veda į niekur, baigiasi ties sklypo riba. Toliau žmonės lietui lyjant turi bristi per purvus“, – tikino seniūnaitis.
Dragūnų kvartalo gyventojai šaligatvio norėtų ne tik dėl galimybės apsipirkti.
„Kaip teks pasiekti naujai statomą mokyklą – neaišku. Niekas tokio atstumo autobusu nevažiuos, eis pėsčiomis. Kaip vaikus reikės vesti į pamokas kiekvieną dieną, net neįsivaizduoju“, – pastebėjo A.Mockus.
Nutiesė: nors verslininkai ties prekybos centro sklypu ir nutiesė šaligatvį ir dviračių taką, tačiau takai baigiasi ties miestui priklausančia žeme. (Vytauto Liaudanskio nuotr.)
Projektui priešintasi
Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus vedėjas Valdas Švedas patikino, kad iš tiesų šis kvartalas neturi pėstiesiems ir dviratininkams skirto deramo susisiekimo.
„Išilgai Liepojos gatvės einantis keliukas, kuris per kelis dešimtmečius tapo įvažomis į privačius namus, bus pertvarkomas. Mes esame parengę tokį projektą. Ten atsiras šaligatvis, dviračių takas, apšvietimas. Minėtą prekybos centrą bus galima pasiekti tik kitoje kelio pusėje atsirasiančiu šaligatviu“, – paaiškino V.Švedas.
Šio žvyruoto keliuko rekonstrukcijos planai savivaldybėje aptarinėjami ne vienerius metus.
Mes esame parengę tokį projektą. Ten atsiras šaligatvis, dviračių takas, apšvietimas.
Nors patys Dragūnų kvartalo gyventojai ir reikalauja padoraus pėsčiųjų tako į miesto centro pusę, dėl šio keliuko rekonstrukcijos vis priekaištus rėždavo kai kurie Klaipėdos tarybos nariai.
„Taip, kažkodėl buvo priešinamasi, buvo klausiama, kam čia reikia? Savivaldybei teko įrodinėti, kad šio projekto reikia. Išilgai Liepojos gatvės gal kažkada ir buvo šaligatvis, bet juo ėmus važinėti privačių namų savininkams, nieko iš jo nebeliko. Jį rekonstravus, bus sumažinta įvažų į Liepojos gatvę. Nes dabar faktiškai iš kiekvieno namo kiemo galima išsukti į šią judrią gatvę“, – patikino V.Švedas.
Valdas Švedas / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Darbai – kitais metais
Šis projektas yra įtrauktas į artėjančių trejų metų savivaldybės darbų planą.
„Startas numatytas kitais metais, jei niekas nepasikeis. Skirta 100 tūkst. eurų. Tai nėra didelės lėšos. Bet galbūt, dėliojantis kitų metų biudžetą, atsiras galimybių ir daugiau skirti. Kitoje pusėje gatvės problema būtų išspręsta. Tačiau kitapus gatvės, dešinėje kelio pusėje, važiuojant miesto link, iš tiesų šaligatvio nėra. Ir kol kas bent jau mūsų skyrius planų čia įrengti šaligatvį neturi. Gal kiti skyriai ką nors numatė?“ – svarstė V.Švedas.
Naujausi komentarai