Pereiti į pagrindinį turinį

Draudikai prašo iš anksto susimokėti šešias įmokas?

2010-10-26 05:00
Nepasitenkinimas: rūpestį demonstruojantis "Lietuvos draudimas" klientus ėmė atakuoti laiškais.
Nepasitenkinimas: rūpestį demonstruojantis "Lietuvos draudimas" klientus ėmė atakuoti laiškais. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Iš draudikų perspėjantį laišką gavę klaipėdiečiai buvo priversti suglumti: rašte reikalaujama draudimo įmokas susimokėti avansu. Nors netikėtai išaugo dar ir įmokos suma, draudikai tikino, jog tokie pokyčiai – tik klientų labui.

Apsidraudė prieš 15 metų

Salvinija Butėnienė su „Lietuvos draudimu“ sutartį pasirašė dar 1995 metais. Ji vaikų mišriuoju gyvybės draudimu apdraudė savo dukrą. Sutartis galioja iki 2012-ųjų.

Pagal šią sutartį moteris kas mėnesį „Lietuvos draudimui“ turi mokėti 5,6 lito.

„Visus tuos metus nustatyto dydžio įmokas mokėjau kas mėnesį. Tačiau iš bendrovės neseniai gavau netikėtą laišką, kuriame reikalaujama už paslaugas, mano supratimu, sumokėti tris mėnesius į priekį, ir draudimo įmoka siekia 33,6 lito. Niekaip nesuprantu, kaip draudikai vienašališkai galėjo pakeisti sutarties sąlygas ir padidinti įmoką?“ – piktinosi pašnekovė.

Sustabdys apsaugą

Dar labiau moterį pribloškė grasinimas, kad nesumokėjus draudimo įmokų už tris mėnesius, bus stabdoma draudimo apsauga – draudikas nebeprivalės mokėti draudimo išmokų.

„Paprasčiau tariant, esu įspeista į kampą. Turiu sumokėti avansą, nes priešingu atveju mano dukros draudimas nebegalios. Šitiek metų sąžiningai mokėjau, tačiau dabar jaučiuosi taip, lyg mane norėtų apiplėšti. Gerai, kad draudimo įmoka nėra didelė, tačiau ką daryti tiems žmonėms, kurių iškart reikalauja susimokėti po kelis šimtus litų“, – draudikų elgesiu baisėjosi S.Butėnienė.

Klaipėdietė teigė, jog buvo nuėjusi į „Lietuvos draudimą“ išsiaiškinti situacijos, tačiau niekas esą nesiteikė su ja kalbėtis.

Taupo klientų pinigus

„Lietuvos draudimo“ atstovė ryšiams su visuomene Ernesta Dapkienė tikino, kad jokio kriminalo čia nėra.

Esą yra nustatyta tvarka, kurioje numatyta, kad jei draudėjo mėnesio įmoka yra iki 10 litų, tai viename voke siunčiami du kvitai su pasiūlymu susimokėti po 6 įmokas.

Tačiau sumokėti pusmečio įmokas reikia per tris mėnesius, nes kitaip bus nutraukta draudimo apsauga.

„Visa tai daroma kliento patogumui, nes mokant kas mėnesį po 5,6 lito, žmogus dar turi papildomai susimokėti ir pavedimo mokestį, kuris siektų daugiau nei pusę šios sumos. Mokėti už kelis mėnesius iškart yra naudingiau pačiai klientei. Norintiems mokėti kas mėnesį mes siūlome sudaryti tiesioginio diabeto sutartį“, – aiškino E.Dapkienė.

Paklausta, kodėl S.Butėnienei laiškai su pasiūlymais susimokėti iškart kelias įmokas siunčiami tik dabar, o ne nuo 1995-ųjų, kai buvo sudaryta sutartis, „Lietuvos draudimo“ atstovė teigė, kad moteris visada mokėdavo mėnesį į priekį, todėl jai sistema ir neformuodavo mokėjimo kvito.

Tačiau klaipėdietė praleido vieną mokėjimą, todėl jai ir buvo išsiųstas laiškas su dviem kvitais susimokėti už 6 mėnesius.

Tai jokia prievolė

E.Dapkienės teigimu, draudimo apsauga šiai klientei nutrūktų nuo gruodžio 1-osios, jei ji nesumokėtų atsiųstos sąskaitos.

Tačiau jei moteris ir toliau mokės kiekvieną mėnesį, jokios sankcijos jai esą negresia.

„Jei draudimo apsauga nutrūktų, klientė atgautų sumokėtus pinigus – sumą, kuri liktų atskaičius administravimo mokesčius. Tačiau jei pinigai nebūtų išmokėti ir nuo draudimo sutarties nebūtų praėję metai, tuomet sutartį būtų galima atnaujinti“, – aiškino E.Dapkienė.

Ji pabrėžė, kad mokėti iškart už kelis mėnesius yra tik kliento pasirinkimas, o ne prievolė.

Žmonėms, jei jų draudimo mėnesio įmoka siekia nuo 10 iki 20 litų, siūloma mokėti iškart už tris mėnesius, nuo 20 iki 50 litų – už du mėnesius, nuo 50 litų – už vieną mėnesį.

„Tačiau kodėl tai nėra mums išaiškinta, o tik atsiunčiami grėsmingi laiškai?“ – stebėjosi S.Butėnienė.

Ji įtarė, jog toks savotiškas reikalavimas susimokėti už paslaugas, kurios dar net nėra suteiktos, yra tik pasipinigavimas.

Pavertė skolininke

„Manau, kad problemos prasidėjo, kai gyvybės draudimo sutartis iš „Lietuvos draudimo“ perėmė vienas bankas. Jo darbuotojai, matyt, gauna komisinius nuo surenkamų sumų, todėl ir siuntinėja tokius laiškus“, – svarstė klaipėdietė.

E.Dapkienė nepaneigė, kad didžiąją dalį draudimo sutarčių perėmė bankas, tačiau S.Butėnienės sutartį administruoja „Lietuvos draudimas“.

Nepatogumų dėl pasikeitusių draudimo sutarčių administratorių patyrė dar viena klaipėdietė. Ji buvo apšaukta skolininke, nors sąžiningai mokėjo visas įmokas.

Pastarąjį kartą draudimo įmoką ji sumokėjo rugsėjo 27-ąją, tačiau tą pačią dieną gavo laišką, kad jei nesusimokės iki spalio 29-osios, tai nuo kitos dienos bus nutraukta draudimo apsauga.

Laiške buvo dar griežtesnis grasinimas, kad praėjus šešiems mėnesiams nuo draudimo apsaugos galiojimo sustabdymo draudikas turi teisę neatnaujinti sutarties ir ją vienašališkai nutraukti.

„Toks laiškas nuteikė labai nemaloniai, nes skolininke niekada nebuvau. Tačiau labiausiai įžeidė tai, kad tik lapo apačioje buvo parašytas atsiprašymas už nepatogumus, jei laišką gavau jau sumokėjusi įmoką. Esu gavusi ne vieną tokį laišką, todėl nuvažiavau pas draudikus ir pareikalavau jų nebesiuntinėti, tačiau net neišgirdau atsiprašymo“, – draudikų požiūriu į klientus stebėjosi moteris.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų