Neišpildyti pažadai
Bene didžiausia klaida yra tai, kad laiku nebuvo įrengtas Klaipėdos uosto pietinis išvažiavimas.
Vietoje to buvo pastatytas šiaurinis uosto išvažiavimas, kuris, kaip paaiškėjo, jokios strateginės reikšmės kaip ir neturėjo. Nebuvo įvykdytas pažadas, kad Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos vartai iš Naujosios Uosto gatvės bus perkelti į Burių gatvę.
To nepadarius šiaurinis išvažiavimas iš esmės tapo ne tiek uosto, kiek pajūryje įsikūrusių turtingiausių klaipėdiečių geru sugrįžimo į namus nauju keliu.
Tuo tarpu laiku neįrengus pietinio išvažiavimo į centrinę Klaipėdos miesto dalį buvo iškelta jūrų perkėla. Ji miestui atnešė daugybę transporto problemų, kurios vien įrengus Baltijos prospekto viaduką susikirtime su Šilutės plentu jų neišsprendė.
Iš esmės visas Baltijos prospektas triukšmo slopinimo tvoromis turėtų būti atitvertas nuo daugiabučių namų. Juo labiau, kad sunkiojo transporto eismas Baltijos prospektu vyksta ir dieną, ir naktį.
Naujų terminalų perspektyva
Nepaisant to, kad dešimtys milijonų eurų dedami į Baltijos prospektą iš esmės dėl vieno uosto terminalo – jūrų perkėlos veiklos, net ir iškėlus jūrų perkėlą iš pietinės dalies, šios dalies transporto privažiavimo problemos taip ir liko neišspręstos.
Dabar sunkusis transportas iš pietinės uosto dalies juda Jūrininkų prospektu ir Šilutės plentu. Dalis šio kelio jau iš dalies yra sugadinta. Jis bus dar labiau gadinamas, nes konteinerių srautai didėja. Auga pats konteinerizacijos lygis – ne tiek Klaipėdos uoste, kiek visame pasaulyje.
Sparčiai augant konteinerizacijos lygiui ir atsirandant vis naujiems konteinerių terminalų plėtros planams, būtina rimtai svarstyti ir apie uosto pietinio aplinkkelio plėtrą.
Nieko nuostabaus, kad Klaipėdos uoste jau prabilta apie naujo konteinerių terminalo statybą. Jis bus ne kur nors kitur, o pietinėje uosto dalyje. Numatyta, kad buvusi Tarptautinė jūrų perkėla, kuri dabar pritaikoma kaip vėjo jėgainių parko statybų jūroje terminalas, tolesnėje perspektyvoje virs konteinerių terminalu.
Konteinerių terminalo reikmėms greičiausiai bus pritaikoma ir planuojama užpilti Klaipėdos uosto akvatorijos dalis prie Smeltės pusiasalio tolyn nuo Kiaulės Nugaros. Kai kuriuose projektuose ir pati Kiaulės Nugara taptų terminalo dalimi.
Taip sparčiai augant konteinerizacijos lygiui ir atsirandant vis naujiems konteinerių terminalų plėtros planams, būtina rimtai svarstyti ir apie uosto pietinio aplinkkelio plėtrą.
Keturios alternatyvos
Kaip tik šiomis dienomis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija paskelbė, kad užsakys uosto pietinės dalies sausumos susisiekimo mazgo plėtros studiją vertinant įvairias alternatyvas, sąnaudas ir naudą.
Bus bandoma atsakyti į klausimus, ar būtina įrengti pietinį aplinkkelį, naujas geležinkelio atšakas ir kiek tai kainuos?
Šiuo metu analizei yra pateiktos 4 alternatyvos. Siekiama sužinoti, kas būtų, jei vienu atveju statytų tik Klaipėdos pietinį aplinkkelį, kitu – tik didintų geležinkelio pajėgumą pietinėje uosto dalyje. Siekiama išsiaiškinti, o gal daryti ir viena, ir kita. Arba galbūt visai nieko nedaryti – palikti taip, kaip yra dabar. Tikimasi, kad gal kas nors pateiktų ir dar kokius nors naujus variantus.
Priminsime, kad uosto pietinės dalies susisiekimo sausuma klausimas buvo iškeltas daugiau nei prieš metus, tiksliau 2022 m. rugpjūčio 26 d. vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje. Keista tai, kad klausimas daugiau nei metus laiko buvo marinuojamas, o prie jo vėl nuspręsta grįžti tik dabar.
Naujausi komentarai