Prieš dešimt mėnesių pradėtas Klaipėdos švyturio remontas iš esmės buvo baigtas dar rudens pradžioje, tačiau ilgokai neapsispręsta, ar objektas saugus lankytojams.
Kurį laiką buvo laukiama ekspertų išvadų, ar navigacinis objektas pajėgs atlaikyti turistų srautus.
Švyturį valdanti Lietuvos transporto saugos administracija planavo po remonto švyturio duris atverti ir visuomenei, tačiau tai padaryti neskubama ir neaišku, kada tai atsitiks.
„Atsižvelgiant į Europoje susiklosčiusią geopolitinę ir saugumo situaciją, šiuo metu vertinamos rizikos dėl švyturio atvėrimo visuomenei“, – patvirtino Lietuvos transporto saugos administracijos Komunikacijos skyriaus vadovė Eglė Kučinskaitė.
Dar iki remonto buvo nemažai diskusijų, ar prasminga apskritai leisti lankytojus į švyturį ir dėl greta esančių uosto strateginių įmonių bei paties uosto saugumo.
Pastaraisiais metais šis klausimas paaštrėjo, tad natūralu, kad ekskursijas į švyturį gali tekti atidėti iki geresnių laikų.
Svarbiausia seniausio ir pagrindinio Lietuvos švyturio paskirtis – padėti laivams įplaukti į uostą, tai yra navigacinė funkcija bus užtikrinama ir toliau.
Pastarąjį kartą švyturys buvo tvarkytas prieš 28 metus, tad per ilgą laiką įtrūko sienos, nusidėvėjo laiptai.
Per daugiau nei pusę metų trukusį ir galiausiai baigtą remontą buvo naujai išdažytas švyturio vidus – sienos, laiptai, pakeisti langai, sutvarkyta statinio išorė.
Švyturio remonto kaina – beveik 138 tūkst. eurų.
Darbus vykdė bendrovė „Svajonių statyba“.
Istorinis švyturys, pasitinkantis į uostą įplaukiančius laivus, pastatytas ir įžiebtas 1796 m.
Jis buvo vienas pirmųjų šiaurės rytų Baltijos jūros pakrantėje.
Nuo pirmojo įžiebimo iki šių dienų švyturys buvo aukštinamas, įrengta daugiau atšvaitų. Per Antrąjį pasaulinį karą jis buvo visiškai sugriautas, 1950 m. atstatytas.
Naujausi komentarai