Pereiti į pagrindinį turinį

Ekspertai vertins krantines prie piliavietės

2019-08-07 08:19

Nors pramoginių laivelių Klaipėdoje daug, ne visi telpa, bet yra ir tokių prieplaukų, kurios mažai naudojamos.

Vieta: istorinių laivų krantinė nesutvarkyta ir beveik nenaudojama. Vieta: istorinių laivų krantinė nesutvarkyta ir beveik nenaudojama.

Skelbiamas ekspertų konkursas

Klaipėdos miesto savivaldybė paskelbė konkursą, kad ekspertai surastų būdų, kaip sutvarkyti šalia piliavietės, priešais pasukamą tiltelį, esančias krantines. Bendras tų krantinių ilgis – 260 metrų. Apie 100 metrų jų yra skirta istoriniams laivams.

Ekspertai turės nurodyti, kaip galima sutvarkyti tas krantines, numatyti, kokia galėtų būti krantinių remonto darbų kaina.

Taip pat prašoma įvertinti, ko nebus galima daryti krantinių remontininkams, kad nepažeistų jautrioje vietoje esančios piliavietės pylimų.

Krantinių ekspertizę planuojama atlikti per 40 dienų po to, kai bus pasirašyta sutartis.

Kaip bus tvarkomos krantinės, jei neįvyks nieko netikėto, realu sužinoti maždaug spalio ar lapkričio mėnesiais.

Istorinių laivų muziejus

Istorinių laivų krantinė yra perduota naudoti Mažosios Lietuvos istorijos muziejui, tačiau jos savininkė liko Klaipėdos miesto savivaldybė.

Prie istorinių laivų krantinės planuojama įsteigti senų istorinių laivų apžvalgos vietą. Tai būtų tarsi atviras laivų muziejus.

Krantinėje būtų švartuojami Klaipėdoje esantys seni laivai, taip pat atplauktų istorinių laivų iš užsienio. Norą laikyti senus laivus prie istorinių laivų krantinės yra pareiškę ir užsieniečiai.

Kol kas istorinių laivų krantinė nepradėtos naudoti pagal paskirtį. Atplaukti jūriniams istoriniams laivams buvo neįmanoma dėl per mažos grimzlės.

Įplauka nesaugi

Daugiau nei prieš metus Jūrinės kultūros koordinacinėje taryboje prie Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos buvo analizuojama, ko reikia, kad Mažosios Lietuvos istorijos muziejus galėtų priimti istorinius laivus.

Pirma ir pagrindinė sąlyga – ekspertai turėtų išsamiai įvertinti dabartinių krantinių būklę ir numatyti būdus, kaip jas sutvarkyti. Kitas klausimas, kaip ir kiek reikėtų gilinti, kad istoriniai laivai ir ne tik jie, galėtų saugiau plaukti.

Buvo atvejis, kai pro pasukamąjį tiltelį bandydamas įplaukti istorinis laivas „Olga“ užkabino ir nutraukė šviesolaidį.

Teorinis gylis prie istorinių laivų krantinės yra apie 2 metrus. Pilies uostelio akvatorijoje jis siekia iki 2,4 metrus. Koks yra realus gylis, nėra tiksliai žinoma, nes Pilies uostas nuo 2009 m., kai pradėtas eksploatuoti, nebuvo nei valomas, nei gilinamas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų