Įmonės "Vėjo projektai" specialistų komanda, kurią sudaro 38 Lietuvos ir užsienio inžinieriai, šiuo metu surenka naują kūrinį.
Specialistų rankomis pagamintą inovatyvią transporto priemonę norima pritaikyti praktikoje, tai yra integruoti į Klaipėdos viešojo transporto sistemą.
Pavasarį planuotas eksperimentinio pobūdžio pristatymas neįvyko. Dabar kalbama apie rudenį.
"Kadangi technologinis procesas yra sudėtingas, o kūrybos – daug, teko pristatymą šiek tiek atidėti. Tačiau neilgam. Dabar surenkame, derimės su tiekėjais dėl kėbulo gamybos. Vieni nepatenkino mūsų kriterijų dėl kokybės, kiti – dėl greičio", – aiškino įmonės "Vėjo projektai" vadovas Alvydas Naujėkas.
Mėlynos spalvos transporto priemonė bus labai lengva ir tyli.
Šiuo metu sukama galvą, kaip padaryti ją kuo saugesnę keleiviams. Baiminamasi, kad žmonės gali tiesiog nepastebėti atvažiuojančio elektrobuso.
"Galvojame, kaip įdiegti papildomą įrangą, kad žmonės jį išgirstų. Tai labai svarbu, nes praeiviai išsigąsta, kai pamato staigiai priartėjančią transporto priemonę be garso", – dėstė pašnekovas.
Dar viena naujovė – elektrobusas turės keleivių skaičiavimo įrangą.
Kad vairuotojams nereikėtų vargti ir kontrolieriams gaudyti, vadinamieji zuikiai bus automatiškai įspėjami pažymėti bilietą. Monitoriaus ekrane pasirodys žmogaus be bilieto atvaizdas.
Sukurti naują elektrobusą atsieis apie 2 mln. eurų. Paleidus jo prototipą, tikimasi pradėti masinę gamybą.
"Iš pradžių testuosime, bandysime, šalinsime trūkumus ir neatitikimus, jeigu tokių atsiras", – sakė A.Naujėkas.
Netolimoje ateityje planuojama pagaminti ir daugiau serijinių elektrobusų, kurie keleivius kasdien vežios įprastais maršrutais.
Transporto priemonė svers tik 6 tonas. Šiuo metu klaipėdiečius vežiojantys nauji dujiniai autobusai sveria dukart daugiau, apie 12–14 tonų.
Įkrauti elektrobusą bus galima vos per šešias minutes.
Jau labai greitai klaipėdiečiai galės ne tik pamatyti, bet ir patys išbandys naują inžinierių kūrinį.
Naujausi komentarai