Galutinis sprendimas: Klaipėdos uostas neribojo „Kamineros“ terminalo konkurencijos Pereiti į pagrindinį turinį

Galutinis sprendimas: Klaipėdos uostas neribojo „Kamineros“ terminalo konkurencijos

2025-03-21 07:28
BNS inf.

Klaipėdos uosto direkcija, atsisakiusi savo lėšomis gilinti krantines ir tiesti geležinkelio atšaką į Klaipėdos tarybos nario Arūno Tumos iš dalies valdomą „Kamineros“ krovinių terminalą, nepažeidė konkurencijos ir nepiktnaudžiavo dominuojama padėtimi, galutinai nutarė teismas.

Galutinis sprendimas: Klaipėdos uostas neribojo „Kamineros“ terminalo konkurencijos
Galutinis sprendimas: Klaipėdos uostas neribojo „Kamineros“ terminalo konkurencijos / T. Biliūno / BNS nuotr.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) kovo 9 dieną atmetė „Kamineros“ krovinių terminalo skundą ir paliko nepakeistą Regionų administracinio teismo 2024 metų sausį priimtą sprendimą.

„Pareiškėjo apeliacinio skundo argumentai nepaneigia pirmosios instancijos teismo išvadų pagrįstumo ir teisėtumo, skundžiamas pirmosios instancijos teismo sprendimas yra pagrįstas“, – rašoma LVAT nutartyje.

Regionų administracinis teismas prieš metus atmetė bendrovės skundą dėl Konkurencijos tarybos (KT) 2023 metų liepą priimto nutarimo atsisakyti tirti direkcijos veiksmus.

Bendrovė siekė įpareigoti Konkurencijos tarybą pradėti tyrimą, tačiau 2023 metų liepą pastaroji atsisakė tai daryti. Bendrovė nurodė, kad jos nuomojama teritorija Nemuno gatvėje yra vienintelė uoste be geležinkelio atšakos, o gyliai prie krantinių yra vieni mažiausių, dėl to jos finansinė našta didesnė nei geresnes sąlygas turinčių konkurentų.

Į „Kamineros“ prašymus nutiesti geležinkelį į terminalą bei jo teritorijoje išgilinti krantines uosto direkcija atsakydavo, jog įmonė turės prisiimti visas išlaidas, teismui teigė bendrovė.

Prašyme KT „Kaminera“ teigė, jog vienų uosto žemės nuomininkų naudojama infrastruktūra gerinama, o kitų – ne, direkcija taip ją diskriminuoja.

Uosto direkcijos veiksmus tirti atsisakiusi taryba, be kita ko, konstatavo, jog terminalo pajamos auga, o tai rodo, jog jis sėkmingai veikia ir konkuruoja rinkoje, o direkcijos sprendimai nedaro įtakos reikšmingai daliai Lietuvoje veikiančių verslų.

„Nustatytos aplinkybės nėra pakankamos įtarti, kad dėl nustatyto reglamentavimo būtų tiesiogiai apribojamos ūkio subjektų galimybės veikti atitinkamoje rinkoje (...) skundžiami veiksmai iš esmės susiję su pareiškėjo (terminalo – BNS) interesais“, – teigiama KT nutarime.

Registrų centro duomenimis, „Kamineros“ krovinių terminalas 2023 metais gavo 6,76 mln. eurų pajamų – 11,8 proc. mažiau nei 2022 metais (7,7 mln. eurų – 4 proc. daugiau nei 2021 metais), įmonė uždirbo 377 tūkst. eurų grynojo pelno – 34 proc. daugiau.

Terminalą kontroliuoja A. Tuma ir bendrovė „Kamineros grupė“, kurią valdo A. Tuma ir jo šeimos nariai bei Šveicarijos įmonė „Seashores Holding“.

A. Tuma yra vienas iš politinio komiteto „Ištikimi Klaipėdai“ steigėjų, su šia politine jėga jis 2023 metais išrinktas į miesto tarybą, o šio komiteto deleguotas Arvydas Vaitkus yra uostamiesčio meras.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų