30 metrų zona
Uosto dugno gilinimas, žemių siurbimas ir valymas prie krantinių dažnai būna pats brangiausias darbas, nes čia dirbti su didele technika yra sudėtingiau nei atvirose akvatorijose. Darbas turi būti atsargesnis, kad netyčia technika neužkabintų krantinių konstrukcijų. Neatsitiktinai vykdant šiuos darbus yra numatomas 100 tūkst. eurų draudimas už padarytą žalą.
Gilinimas ir valymas 30 metrų zonoje prie pat krantinių yra būtinas. Tai yra vieta, kur stovi prišvartuoti laivai. Tose vietose kasamas ne tik gruntas, bet dažnai iš dugno išgraibstomos ir technologinės šiukšlės - virvės, trosai, grandinės, inkarai, tinklai, metalo laužas. Dalis jų čia patenka nuo krantinių, dalis iš laivų.
Atliekant krantinės zonos valymą, neretai aptinkami ir gana dideli objektai - nuo krantinių atitrūkusios laivų atmušos ar laivų bortus saugančios padangos.
Išskirtinis Klaipėdos uosto bruožas yra tai, kad, vykdant valymo ar nedidelio gilinimo darbus uoste įmanoma aptikti ir didelių riedulių, kurie iškrapštomi iš uosto dugno moreninio molio.
Gruntą – į jūrą
Vykstant valymui prie krantinių didesni rasti objektai yra išgriebiami, tvarkomi, o mažesni kartu su gruntu iškeliauja į jūrų sąvartyną.
Gruntas nuo krantinių dažnai nebūna švarus, todėl jis plukdomas į patį tolimiausią sąvartos rajoną - apie 33 kilometrus nuo uosto vartų. Tai taip pat didina valymo prie krantinių įkainius.
Klaipėdos uoste yra ir dalis uždarų akvatorijų – žiemos uostas, kai kurie užutėkiai. Iš jų valant prie krantinių iškastas gruntas būna švaresnis. Jis dažniausiai gabenamas į artimesnį už 22 kilometrų jūroje esantį sąvartos rajoną.
Daugės gilinimų prie krantinių
Klaipėdos uosto valymas prie krantinių vyksta nuolat. Tai yra dalis uosto eksploatacinių išlaidų.
Pagal šiuo metu Klaipėdos uoste skelbiamą valymo prie krantinių konkursą numatyta valyti uosto dalis įvairiose vietose, kur gylis yra nuo 8 iki 16 metrų.
Išskirtinis valymo Klaipėdos uoste bruožas yra tai, kad šie darbai turi vykti netrikdant įprastinės uosto laivybos. Valant prie vienos ar kitos krantinės tenka ''gaudyti'' vadinamuosius „langus“, kai nėra laivų. Atliekant valymą prie krantinių vyksta nuolatinis derinimas su Uosto kapitono tarnybomis.
Artimiausiais metais Klaipėdos uosto gilinimo ir valymo prie krantinių darbų tik daugės. Pagilinus dalį uosto laivybos kanalo iki 17 metrų, reikės gilinti ir prie pat krantinių pagal atskiras sutartis. Gilinimai prie krantinių prasidės ir Malkų įlankoje. Čia didesnėje dalyje laivybos kanalo gylis nuo 10,5 jau pasiekė 14,5 metrų. Kai kur krantinės rengiamos didesniam gyliui. Sutvarkius krantines, prie jų jau turės būti ir gilinama.
Naujausi komentarai