Pereiti į pagrindinį turinį

Griebiasi nuolaidų šiaudo

2009-04-08 09:00
Griebiasi nuolaidų šiaudo
Griebiasi nuolaidų šiaudo / Nerijaus Jankausko nuotr. Neatlaikė: pastaruoju metu išpardavimų akcijos skelbiamos ir kosmetikos priemonėms.

Anksčiau sezoninių prekių išpardavimai šalyje vykdavo dukart per metus – vasarą ir žiemą, o dabar apsipirkti pigiau galima visus metus. Nuolaidos taikomos net naujoms kolekcijoms.

Sunkmetis verčia nuolaidžiauti

Nors žiemos prekių išpardavimai baigėsi vasario pabaigoje, įsigyti nukainotų batų ir drabužių daugelyje parduotuvių galima jau nuo kovo pabaigos. Kone ant kiekvienos parduotuvės vitrinos galima rasti užrašus – "Vidurio sezono išpardavimas", "Velykinės nuolaidos". Dažniausiai prekės siūlomos iki 50 proc. pigiau.

Verslininkai pripažįsta, kad kritus apyvartoms skatinti pardavimus jie priversti taikydami nuolaidas ne tik žiemos, bet pavasario kolekcijoms.

Bendrovės "Armitana", valdančios "Step Top", "Žygio batai", "Salamander", "Reno" ir daugelį kitų batų parduotuvių tinklus, rinkodaros vadovė Loreta Ziezienė patikino, kad šiemet, palyginti su praėjusiais metais, tinklo parduotuvėse prekyba sumenko apie 30 proc. Dėl to ir buvo nutarta nuolaidas naujoms prekėms taikyti dar neprasidėjus įprastiems išpardavimams.

"Ekonominė situacija lemia tai, kad žmonės perka mažiau. Nors daugelis jų pinigų turi, tačiau nežinia ir neužtikrintumas dėl ateities verčia atsisakyti pirkinių. Todėl jas jiems ir pasiūlėme", – paaiškino L.Ziezienė.

Savikaina nesumažėjo

Pašnekovė tikino, kad išpardavimų metu pirkimas gerokai suaktyvėja, o tai byloja, kad žmonės pirkti vis dar išgali.

"Apyvarta per išpardavimus šiemet išliko panaši kaip ir pernai, tačiau nenukainotų prekių nuperkama itin mažai. Pastebėjome ir tai, kad žmonės laukia ne tik nuolaidų, bet ir gerokai atidžiau renkasi, ką pirkti – jei ankščiau klientai imdavo bet ką, dabar prieš įsigydamas prekę pagalvoja, ar jos tikrai reikia", – tikino L.Ziezienė.

Jos teigimu, kainos mažinamos parduotuvių pelno sąskaita, nes batų gamintojai mažinti savikainos nė neketina.

"Jeigu paprašome sumažinti kainą, gamintojai mūsų nesupranta, kam to reikia. Jie mums tiesiog pasiūlo pritaikyti 10 proc. nuolaidą pirkėjams, neva tuomet pardavimai turėtų suaktyvėti. Daugelį batų gauname iš Vakarų gamintojų, kur pirkimai išlieka panašūs, todėl jie nesupranta, kaip žmonės gali nebepirkti batų", – teigė L.Ziezienė.

Anot jos, kol tęsis ekonominis sunkmetis, įvairiomis akcijomis ir nuolaidomis klientus parduotuvėms tikriausiai teks vilioti nuolatos.

Siūlo pigiau nei pernai

Bendrovė "Baltica Lietuva", kuriai priklauso "Baltman", "Monton", "Mosaic" ir "Ivo Nicolo" parduotuvės, neseniai paskelbė 50 proc. nuolaidas visoms pavasarinės kolekcijos prekėms. Įmonės direktorė Viktorija Krolytė tvirtino, kad šiose parduotuvėse išpardavimai pavasariais buvo skelbiami ir anksčiau, todėl to susieti su krize nederėtų.

"Vidurio sezono išpardavimai visame pasaulyje labai populiarūs, ir mes buvome pirmieji Lietuvoje, kurie nuolaidas ėmė taikyti visais metų laikais. Tai puikus būdas parduoti visas užsilikusias prekes, o parduotuvėse paruošti vietos naujoms kolekcijoms", – tvirtino V.Krolytė.

Tačiau ji pripažino, kad šiemet, atsižvelgus į sumažėjusią apyvartą ir paklausą, išties buvo pasiūlytos gerokai didesnės nuolaidos nei pernai.

"Neturime kitos išeities, nes jeigu nesiūlysime nuolaidų, sunku bus išsilaikyti. Tapome labai lankstūs – stengiamės parduoti prekę už tokią kainą, už kokią perka klientas", – patikino V.Krolytė.

Direktorės manymu, skelbti išpardavimus kiekvienu metų laiku yra logiškas sprendimas, todėl tikėtina, kad jau netrukus šią madą perims ir daugiau parduotuvių.

Pastaruoju metu išpardavimus ėmė skelbti visų sričių prekybininkai – pigiau įsigyti galima net tik aprangos, batų, buitinės technikos, maisto produktų, bet ir kosmetikos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų