Aktorius ir režisierius Kęstutis Marčiulynas arba Bo Haeng Sunimas, toks jo dvasinis vardas, jau 15 metų – dzen budizmo ordino Chogye vienuolis, gyvenantis Pietų Korėjoje. Dviem mėnesiams grįžęs į Lietuvą, Kęstutis Vilniuje ir Kaune jau parodė savo monospektaklį, kurį šį savaitgalį turės galimybę išvysti ir klaipėdiečiai.
Įkvėpė tikra istorija
Tai – vienas pastarųjų K.Marčiulyno spektaklių Lietuvoje. Kaune ir Vilniuje renginys sukėlė labai didelį susidomėjimą.
Tai yra monospektaklis. Jį 2011 m. vyras pastatė režisieriaus Oskaro Koršunovo studijoje.
„O.Koršunovas leido man pasinaudoti jo teatro studija, jis matė mano spektaklį, pateikė technines pastabas ir gerai įvertino mano darbą“, – džiaugėsi K.Marčiulynas.
K.Marčiulyną įkvėpė Yukio Mishima (tikrasis vardas – Kimitake Hirakoa) knyga „Auksinė šventykla“ („The Temple of the Golden Pavilion“), kurią jis perskaitė jau pasirinkęs budistų vienuolio kelią Pietų Korėjoje.
Romanas parašytas, remiantis tikra istorija. 1950 m. Japonijoje vienas budistų vienuolis, negalėjęs išspręsti mokytojo paskirto koano (užduoties), sudegino vieną gražiausių budistų šventyklų Kioto mieste.
„Oficiali versija buvo ta, kad vienuolis išprotėjo. Perskaitęs kūrinį, supratau, kad kažkas jame ne taip. Aš tą kūrinį skaičiau daug kartų ir suvokiau, kas jam nutiko ir kodėl kilo noras sudeginti šventyklą, primušti mokytoją, kai jis pajuto aplink tvyrantį melą“, – pasakojo Kęstutis.
Agresija – ne sprendimas
Pasiekus tokią būseną, labai svarbu turėti gerą mokytoją. Ir tai aktualu ne tik budistams, bet ir visiems žmonėms, atsidūrusiems panašiose situacijose.
Tada esą bet kokie veiksmai dėl iškilusių gyvenimo sunkumų, išdavystės ar skriaudos, žmogų išmuša iš vėžių ir jis gali padaryti labai blogų dalykų.
„Buvo atvejis Pietų Korėjoje, kai iš žmogaus valdžia nupirko žemę už labai mažą kainą, nes norėjo tiesti greitkelį. Žmogus buvo nuskriaustas finansiškai, nes neturėjo užtarimo. Tada jis sudegino Šiaurinius Seulo vartus, jų sostinės simbolį“, – teigė K.Marčiulynas.
Žmogus, patyręs neteisybę, elgiasi neadekvačiai. Tačiau, anot K.Marčiulyno, tai nėra teisinga.
Atsakymas slypi spektaklyje
„Savo spektaklyje perteiksiu mūsų išgyvenimus, net lietuvišką situaciją. Vaidinsiu ten ne vieną personažą – save ir tą vienuolį. O spektaklį pradėsiu Y.Mishimos įsikūnijimu, to žmogaus, kuris parašė “Auksinę šventyklą", – dėstė aktorius.
Pats kūrinio autorius – labai dramatiška asmenybė, gyvenimą baigęs ritualine savižudybe – sepuku.
Savo monospektakliu K.Marčiulynas mano atradęs tos užduoties-koano sprendimą, tai yra atsakymą, kurio nerado liūdnai pagarsėjęs šventyklą Japonijoje sudeginęs vienuolis.
„Mano mokytojas pripažino šitą sprendimą. Galiu sakyti, kad aš išsprendžiau tą koaną. Tačiau jei mano gyvenimas nebūtų susijęs su teatru, pantomima, šitas spektaklis “Auksinė šventykla„ nebūtų atsiradęs. Šitas sprendimas tarsi materializavosi. Mano budistinė praktika ir teatras sutapo su tuo, ką aprašė Y.Mishima“, – tvirtino K.Marčiulynas.
Monospektalis bus rodomas gegužės 4 d. 18 val. Žvejų rūmuose, Klaipėdoje. Tai vienas paskutinių pasirodymų, nes aktorius ir režisierius po 2 mėnesių viešnagės Lietuvoje ilgam laikui vėl išvyks į Pietų Korėją.
Naujausi komentarai