Ne vienas taupyti nutaręs klaipėdietis apstulbo iš mobiliojo ryšio operatoriaus "Omnitel" gavęs laišką. Jame pranešama, kad netrukus bus vienašališkai pakeisti mokėjimo už pokalbius planai.
Pateikė staigmeną
Iki šiol daugelis bendrovės "Omnitel" klientų galėjo naudotis įvairiais mokėjimo planais, kuriuos kiekvienas rinkosi pagal savo poreikius. Taip pat kiekvienas galėjo kontroliuoti ir savo išlaidas, nes mokėti klientams tekdavo tiek, kiek patys prašnekėdavo.
Tačiau neseniai operatorius klientams pateikė mįslingą staigmeną – nuo kovo 15-osios visų klientų naudojami planai bus pakeisti į naują "Asmeninį" planą. Naujasis planas įpareigos kiekvieną mobiliojo ryšio naudotoją šiai paslaugai išleisti tiek, kiek vidutiniškai išleisdavo praėjusiais metais kiekvieną mėnesį.
Tokį planą šią savaitę ėmė įkyriai piršti ir nepigiai kainavusi puošni reklama per visuomenine tituluojamą televiziją.
Tačiau ši naujovė džiugina toli gražu ne visus.
"Šiemet ėmiau mažiau kalbėti telefonu, nes noriu mokėti mažiau. Tačiau vargu ar man tai pavyks, nes gavau "Omnitel" laišką, kuriame pranešama, kad netrukus turėsiu sąskaitas apmokėti pagal kažkieno nustatytą sumą", – piktinosi "Omnitel" paslaugomis jau aštuonerius metus besinaudojanti Ingrida.
Pašnekovę labiausiai jaudino tai, kad jai nebuvo palikta jokios galimybės pradėti taupyti. Pasak jos, nors bendrovė šį naująjį planą bando pateikti kaip itin patrauklų klientui, tačiau iš tiesų juo siekiama įpareigoti už paslaugas mokėti nė kiek ne mažiau nei anksčiau.
"Pernai pinigų pokalbiams netaupiau ir prašnekėdavau nemažai, tačiau šiemet situacija pasikeitė. Pavyzdžiui, šį mėnesį gavau 62 litų sąskaitą už "Omnitel" suteiktas paslaugas, o apskaičiuotas praėjusių metų mėnesio vidurkis siekia 79 litus. Vadinasi, taupyti negaliu, nes net ir mažiau prašnekėjusi turėsiu mokėti daugiau", – kalbėjo Ingrida.
Moteris įtaria ir tai, kad bendrovė pakeisti klientų planus nutarė siekdama įvesti sujungimo mokestį, kurį taiko tik naujas sutartis sudariusiems klientams.
Planas – tik lojaliems
Bendrovės "Omnitel" Rinkodaros direktorius Giedrius Makauskas patvirtino, kad visiems klientams keičiami planai, tačiau, pasak jo, šis pasiūlymas yra ypatingas ir skirtas tik lojaliems klientams.
"Siekiame užtikrinti, kad esami klientai gautų geriausias sąlygas ir palankiausius paslaugų tarifus, todėl kiekvienam ištikimam klientui ir pasiūlėme po naują "Asmeninį" planą, kuris suteiks daugiau kaip 50 proc. papildomų vietinių pokalbių ir trumpųjų žinučių už tą pačią sumą, kurią klientas kas mėnesį vidutiniškai išleisdavo pernai. Taip suteikiame daugiau galimybių bendrauti bei skatiname vartojimą, kuris šalies ūkio plėtrai būtinas", – patikino G.Makauskas.
Pašnekovas taip pat įtikinėjo, kad nepatenkintųjų šiuo pasiūlymu skundų bendrovė nesulaukė, priešingai – daugelis šiuo planu net ir itin džiaugęsi.
"Dėl šio plano kreipiasi nemažai ir kitų operatorių klientų, kurie su savo numeriais norėtų pereiti pas mus. Tačiau nei buvusiems, nei naujiems klientams pasiūlyti šio plano negalime", – paaiškino G.Makauskas.
Sutarties sąlygų nepažeidė?
G.Makauskas tvirtino, kad jei klientas mano, jog jo poreikius labiau atitiktų kitas planas, jis gali pasirinkti vieną iš viešų mokėjimo planų arba naudotis išankstinio mokėjimo paslaugomis, kurios kaip tik ir yra skirtos kontroliuoti savo išlaidas. Tačiau tokiu atveju klientas negaus papildomai suteikiamų minučių pokalbiams bei trumpųjų žinučių.
Taip pat bendrovės atstovas įsitikinęs, kad šis sutarties sąlygų keitimas negali būti įvardytas kaip vartotojų teisių pažeidimas. "Apie naujus mokėjimo planus, besikeičiančias sutarties sąlygas bei savo teises kiekvienas klientas buvo informuotas prieš mėnesį registruotu laišku, kaip to reikalauja Elektroninių ryšių paslaugų teikimo taisyklės", – patikino G.Makauskas.
Kadangi "Asmeninis" planas, anot jo, yra vienintelis, apskaičiuojamas pagal vartotojo vartojimo įpročius ir jo sąskaitas už vietines paslaugas vidurkį, kito "Asmeninio" plano vartotojas pasirinkti negalės. Taip pat jis negalės pasilikti ir senųjų planų, nes jų nebeliks.
Pasklidusius gandus, kad keisdama planus bendrovė nori ne tik naujiems, bet ir esamiems klientams įvesti sujungimo mokestį, atstovas suskubo paneigti: "Esamiems klientams, kurie naudosis "Asmeniniais" planais sujungimo mokestis taikomas tikrai nebus", – garantavo G.Makauskas.
Klientus vilioja kiti operatoriai
Tačiau kiti šalyje veikiantys mobiliojo ryšio operatoriai netruko suskubti pasinaudoti šia padėtimi. Prieš kelias dienas bendrovės "Bitė" vadybininkai pradėjo skambinti "Omnitel" klientams ir siūlyti pereiti į jų tinklą.
"Man paskambinusi "Bitės" darbuotoja klausinėjo, ar žinau, kad "Omnitel" vienašališkai keičia sutartį, teiravosi, kiek mokėjau iki tol ir kiek man teks mokėti dabar. Taip pat ji pasiūlė pereiti į "Bitės" tinklą ir naudotis ypač mažais pokalbių tarifais", – pasakojo vakar skambučio sulaukęs Remigijus.
Pašnekovas tvirtino, kad bendrovės specialistė jam išsamiai paaiškino, kaip ir kodėl jis galėtų nutraukti sutartį su "Omnitel" bei, nemokėdamas dėl sutarties netesybų numatytų sumų, pereiti į "Bitės" tinklą.
Bendrovės "Bitė" atstovė spaudai Rūta Latinytė šio fakto nepatvirtino, tačiau patikino, kad pastaruoju metu išties vis daugiau žmonių savo telefono numerius perkelia į šį tinklą. "Taip, sulaukiame vis daugiau klientų, kurie pereina iš kitų tinklų. Daugelis jų pasirenka planą, kur kas pigesnius planus nei turėjo kituose tinkluose", – paaiškino R.Latinytė.
Bendrovės "Tele 2" ryšių su visuomene vadovas Andrius Baranauskas teigė dar nepastebėjęs, kad dėl "Omnitel" naujų planų, į jų tinklą perbėgtų jų klientai.
"Kol kas nieko panašaus nepastebime, nes dar neturime duomenų. Apie tai kalbėti dar anksti, nes apie pasikeitimus šio operatoriaus klientai sužinojo visai neseniai. Ar jie ryšis nutraukti sutartis ir pereiti į kitus tinklus, turėtų paaiškėti balandį", – konstatavo jis.
Siūlys pigesnius planus
Anot R.Latinytės, netrukus"Bitė" klientams ketina pasiūlyti nemažai naujų bei patrauklių mokėjimo planų, kuriuos pasirinkę galės dar labiau sumažinti savo išlaidas.
"Mes gerbiame ir vertiname savo klientus, todėl laikomės įsipareigojimų ir visuomet ieškome jiems naudingų sprendimų. Esamiems klientams, pasirašiusiems sutartį, kainų tikrai nekeisime, o pasibaigus sutarčiai jie galės rinktis tokį planą, kokio pageidaus. Naujiems klientams siūlysime taip pat gana pigius tarifus", – užtikrino atstovė.
A.Baranauskas taipogi pabrėžė, kad nors "Tele 2" išlaidos vis auga, keisti planų ar didinti įkainių nei esamiems nei naujiems klientams neplanuojama. Kaip tik, anot jo, nuolat ieškoma būdų, kaip žmonėms pasiūlyti kuo mažesnius pokalbių tarifus.
"Nenorime sunkmečiu dar labiau pabloginti klientų finansinės padėties, todėl net patys dengiame nuo sausio 1-osios išaugusią PVM naštą. Tai kas mėnesį mums kainuoja per pusę milijono litų", – tikino A.Baranauskas.
Abu pašnekovai teigė ir tai, kad operatoriai neketina įvesti ir sujungimo mokesčio. Pasak jų, kai kurie tiek "Bitės", tiek ir "Tele2" siūlomi planai juos turi jau seniai, o kitiems planams įvesti šio mokesčio neplanuojama nei dabar, nei ateityje.
Raimundas Kontrimas
Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Klaipėdos apskrities skyriaus vedėjas
Labai sunku komentuoti šią situaciją, nes, norint pateikti išsamų atsakymą, reikėtų išanalizuoti tarp bendrovės ir klientų pasirašytas sutartis. Bet kokiu atveju, jei bendrovė keičia sutarties sąlygas apie pakeitimus ji savo klientus privalo raštiškai informuoti iš anksto. O klientas, sužinojęs apie sutarties keitimo sąlygas bei jei jos netenkina vartotojo lūkesčių, turi teisę nutraukti su mobiliojo ryšio operatoriumi pasirašytą sutartį. Žinoma, jei bendrovė to padaryti nesutiktų, tuomet klientai bet kada gali kreiptis į vartotojų teises ginančias institucijas, kurių specialistai, konsultuodamiesi su teisininkais, kitų šalies institucijų darbuotojais, tikrindami ir analizuodami sutartis tikrai pagelbės ir suras išeitį.
Naujausi komentarai