Klaipėdos miesto savivaldybės administracija projektą įgyvendins kartu su partneriu, municipaliteto kontroliuojama bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“. Projekto iniciatorius – Susisiekimo ministerija, kuri šiemet papildomai skyrė 5 mln. eurų Europos Sąjungos (ES) fondų investicijų viešojo transporto atnaujinimui. Šios lėšos padalintos keturioms savivaldybėms, viena iš jų – Klaipėdos miesto savivaldybė, kaip geriausiai pasirengusi panaudoti investicijas pagal ES keliamus reikalavimus.
Preliminariais skaičiavimais šešių ilgųjų autobusų Klaipėdai įsigijimas kainuos virš 4,1 mln. eurų, iš jų preliminari ES paramos lėšų suma – 3,5 mln. eurų, o savivaldybės biudžeto lėšos sudarys apie 617 tūkst. eurų.
„Šis Susiekimo ministerijos pasiūlymas ir miesto politikų priimtas sprendimas yra kaip kalėdinė dovana Klaipėdai. Įprastai vykdant analogiškus projektus valstybės ir ES fondų parama būna iki 60 procentų. O šiuo atveju ekologiškų autobusų įsigijimui skiriamas net 85 proc. finansavimas. Mums prisidėti teks palyginti nedaug“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“, kaip projekto partneris, vykdys viešųjų pirkimų procedūras, apmokės dalį išlaidų, kurios nepatenka į projekto finansavimą. Taip pat bendrovė savo lėšomis planuoja naujiesiems autobusams pastatyti 6 vietų įkrovimo stoteles, kurių kaina apie 212 000 eurų be PVM.
„Technologiškai elektriniai autobusai tobulėja labai sparčiai. Tad šįkart mūsų noras yra įsigyti būtent ilguosius autobusus, talpinančius 150 keleivių, galinčius nuvažiuoti ilgesnius atstumus. Elektriniai autobusai veika tyliau, kursuodami pagrindinėmis miesto gatvėmis jie ženkliai sumažintų transporto keliamą triukšmą, oro taršą ir pagerintų klaipėdiečių kelionių komfortą. Planuojame jais aptarnauti pagrindinius 8, 10 miesto maršrutus, kuriais vyksta daugiausia keleivių“, – autobusų pasirinkimo motyvus komentavo bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas.
Projekto įgyvendinimui bus pasirašyta jungtinės veiklos sutartis tarp savivaldybės ir bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“. Projekto pabaiga ir autobusų pristatymas numatomas 2023 metais.
2021 metų duomenimis, bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“ miesto maršrutams aptarnauti naudoja 87 autobusus, iš jų 48 yra ekologiški: 2 varomi elektra ir 46 suslėgtomis gamtinėmis dujomis. Skaičiuojama, kad elektrinis autobusas, lyginant su dyzeliniu, per metus sumažina CO2 išmetimus 70 tonų.
Naujausi komentarai