Pereiti į pagrindinį turinį

Kanalizacijos vamzdis pasėjo pyktį

2017-01-16 03:00

Geri norai atsinaujinti virto dideliu kai kurių daugiabučio gyventojų pykčiu. Pamėginus pakeisti per visus aukštus besitęsiantį sutrešusį kanalizacijos vamzdžio stovą laiptinėje, sulaukta žmonių įniršio. Esą jie nebuvo įspėti apie būsimą remontą ir ligi šiol nežino, kiek tai kainuos. Maža to, darbininkai išdaužė laiptinės sienas be būsto savininkų leidimo.

Sprendimas: daugiabučių namų savininkų bendrijos "Spindulys" vadovė teigė, jog kitos išeities keičiant kanalizacijos vamzdžio stovą nebuvo, tad reikėjo išmušti laiptinės sienas. Sprendimas: daugiabučių namų savininkų bendrijos "Spindulys" vadovė teigė, jog kitos išeities keičiant kanalizacijos vamzdžio stovą nebuvo, tad reikėjo išmušti laiptinės sienas.

Pabudino kūjo smūgiai

Klaipėdos Vytauto gatvės 20-o daugiabučio antros laiptinės gyventojai vieną rytą nubudo nuo galingų kūjo smūgių į jų butų sienas. Dar nebuvo išaušę, kai pastatą sudrebino šiurpūs garsai.

"Niekas nebuvo įspėtas apie jokius darbus. Toje laiptinėje gyvena daugiausia pensininkai, jie dar miegojo, kai staiga ėmė drebėti namas tarsi per bombardavimą. Drąsiausi išbėgo į laiptinę ir pamatė, kad kažkokie žmonės kūjais sienas griauna", – pasakojo vieno buto savininkė Eugenija.

Šį namą administruoja daugiabučių namų savininkų bendrija "Spindulys".

Vis dėlto kai kurie gyventojai teigė pasigendantys atsakingų bendrijos asmenų veiklos viešumo ir skaidrumo.

Eugenija tikino, jog akivaizdžiausias pavyzdys – sumanymas pakeisti kanalizacijos stovą. Be gyventojų daugumos sutikimo, be darbų konkurso ir mažiausios kainos parinkimo.

"Juk jokio skelbimo apie remontą išplatinta nebuvo. Aišku, dabar tos skylės užtaisytos, bet kas mokės už laiptinės remontą? Juk niekas mūsų nekvietė į jokį susirinkimą, kad visi aptartume, ką ir už kiek reikia daryti. O dabar pensininkai iš viso už galvos susiėmę, jie maisto nusipirkti neturi už ką, o čia dar neplanuotos laiptinės remonto išlaidos", – piktinosi moteris.

Įpyko dėl savivalės

Pasak Eugenijos, visi žino, kad tie vamzdžiai yra seni, bet esą juos keisti taip staiga nebuvo jokios būtinybės, – jie nei buvo trūkę, nei varvėjo.

"Nesakau, kad tų vamzdžių nebūtina keisti. Bet reikia žmoniškai kalbėtis su gyventojais. Mes pirmininkei mokame atlyginimą, o ar jai įdomu, ar mes šiuo metu turime pinigų už tuos darbus sumokėti, ar to remonto iš viso reikia? O gal mes jį dar galime atidėti iki pavasario? Be to, kaina turėjo būti pranešta iš anksto, kad žmonės žinotų, kiek jiems teks sumokėti", – dėstė gyventoja.

Esą dabar nuniokotos laiptinės sutvarkyti negalės beveik pusę metų, nes teks remontuoti dar du kanalizacijos vamzdžio stovus laiptinėje kitose pusėse.

Kaip atsitiko, kad bendrijos vadovybė neranda bendros kalbos su kai kuriais gyventojais?

Piktinasi ne visi

Tos laiptinės, kurioje buvo keičiamas kanalizacijos stovas, gyventoja Liudmila patvirtino, jog sienos jau užmūrytos, ir dabar laukiama sąskaitų.

"Ką padarysi, namas labai senas. Pretenzijų niekam dabar lyg ir nebeturime, sienose skyles užtaisė. Nors vaizdas ir negražus. Žinoma, labai negerai, kad iki šiol nėra paskelbta atliktų darbų sąmata ir neaišku, kiek mums už tai teks sumokėti", – tvirtino moteris.

Liudmila pasakojo, kad viskas prasidėjo, kai į laiptinę atsikraustė nauji kaimynai, kurie, pradėję remontuoti savo butą, aptiko, jog kanalizacijos vamzdis sutrešęs.

Jie kreipėsi į bendrijos vadovus ir po to pakeitė visą stovą, dėl kurio čia kilo toks triukšmas.

Tačiau ir Liudmila patvirtino, jog jokio gyventojų susirinkimo dėl to nebuvo sušaukta.

"Skelbimo, jokio pranešimo ar susirinkimo nebuvo, atsibudome nuo smūgių į sienas. Buvo atėjęs kažkoks atstovas ir mums sakė, jeigu nesutiksime pakeisti vamzdžio ir jei nutiks avarija, už pasekmes mokėsime mes patys", – prisiminė Liudmila.

Kitos išeities nebuvo?

Daugiabučių namų savininkų bendrijos "Spindulys" pirmininkė Nina Jankūnienė tikino, kad gyventojai esą buvo informuoti ir skelbimai apie vamzdžio pakeitimus buvo priklijuoti prie laiptinės durų ir net surengtas susirinkimas.

"Ten darbai buvo suplanuoti dar iki Kalėdų, nes vienas žmogus nusipirko butą ir pradėjo tvarkytis. Per susirinkimą gyventojai buvo informuoti, kad vamzdynus reikia keisti. Buvo net apklausa raštu. Bet žmonės entuziazmo neparodė. Ir kai vienas buto savininkas į mus kreipėsi, nes neturėjo kitos išeities, mes organizavome vamzdžio pakeitimo darbus iki pirmojo aukšto. Taip yra ir pigiau, ir geriau visiems gyventojams", – tikino N.Jankūnienė.

Pirmininkė teigė, jog kai prasidėjo remontas, vieni gyventojai skambino piktindamiesi, kad griauna jų sienas, o kiti priekaištavo, kodėl vamzdžius keičia ne jų pusėje.

"Šitas namas yra 1968 ar 1969 statybos. Nuo to laiko čia niekas nebuvo keičiama, išskyrus tą kartą, kai šioje laiptinėje buvo trūkęs vamzdis ir keitėme kelis jo ruožus. Tada žmonės skambino ir priekaištavo, kad mes nieko nedarome ir nieko neprižiūrime, dabar, kai pradėjo kažką daryti, vėl nepatenkinti. Suprantu, kad darbai triukšmingi, o iš laiptinės pusės griovėme sienas, mat gyventojai neleidžia ardyti jų butų sienų, nes daugumą tuos vamzdynus paslėpė po plytelėmis", – tikino bendrijos pirmininkė.

Sąmatos dar nėra

Labiausiai gyventojus piktina tai, kad jie nežino, kiek už tuos darbus reikės mokėti.

Pirmininkė tvirtino, jog suma bus padalyta visiems namo gyventojams, nes tai numato įstatymai.

"Kas jiems sakė, kad darbai brangiai kainuos? Mes dar net sąmatos neturime. Įkainiai gi nebus paimti iš lubų. Yra oficialios programos, kuriose numatyta, kiek tokie darbai turi kainuoti. Negaliu pasakyti sumos, nes pradžioje mes planavome vamzdį keisti tik trijuose aukštuose, bet paskui suderinome ir su kitais savininkais. Ta kaina tikrai nebus beprotiškai didelė. Be to, mes veikiausiai panaudosime pinigus iš kaupiamųjų įnašų. Darbai pradėti tik prieš savaitę, o dabar jie nori, kad ir viskas būtų pabaigta, ir sąskaita pateikta", – stebėjosi N.Jankūnienė.

"Dabar sako, kad už tą vamzdžio pakeitimą sumokės iš sukauptų lėšų. O ką, tie pinigai – ne mūsų? Tai yra mūsų pinigai, ir kaip juos panaudoti, privalo tartis su mumis. O ne atsivesti kažkokius darbininkus ir liepti versti sienas, nes tie ubagai vis tiek sumokės. Taip elgtis negalima", – piktinosi gyventoja Eugenija.

Įžvelgia šiurkščių pažeidimų

Klaipėdos savivaldybės Butų ir energetikos poskyrio vedėjas Algis Gaižutis teigė, jog konfliktinės situacijos tarp bendrijų vadovų ir gyventojų remonto klausimais – dažnas reiškinys.

"Dažnai žmonės skundžia bendrijų pirmininkus dėl neveiklumo, o kai šie pradeda ką nors organizuoti, žmones jau piktina atliktų darbų kaina. Tačiau apie ketinamus atlikti darbus gyventojai vienareikšmiškai turi būti informuoti. Jei to nebuvo, vadinasi, padarytas šiurkštus pažeidimas. Juolab turi būti paskelbta sąmata, jei to nėra, atlikinėti jokių darbų negalima", – pabrėžė A.Gaižutis.

Pasak poskyrio vedėjo, ne visiems darbams reikalingas gyventojų pritarimas.

Tai vadinamieji ekstra atvejai, kai likviduojama avarija ir po to pateikiama sąskaita.

"Ekstra atvejis – kai pratrūko vamzdynas, atvyko darbuotojai, sutvarkė nedidelį ruožą. Ir sumos už darbus nebūna milžiniškos. Tai tik avarijos likvidavimas. Šiuo atveju, kaip suprantu, vyksta didelės apimties vamzdyno remontas, todėl su žmonėmis buvo privaloma aiškiai pasikalbėti, kas bus daroma ir už kiek. Visa tai turėjo būti aptarta per visuotinį gyventojų susirinkimą. Jei viso to nebuvo, gyventojai gali kreiptis į teismą, jei mano, kad padaryta žala", – teigė A.Gaižutis.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų