Pereiti į pagrindinį turinį

Keičiama laivų techninių apžiūrų tvarka

2022-12-18 03:00

Susisiekimo ministerija pradėjo procesą, kurio tikslas yra pakeisti nuo sovietinių laikų išlikusią pramoginių laivų apžiūros sistemą.

Sąlygos: laivams tikrinti bus reikalinga ir specifinė įranga.
Sąlygos: laivams tikrinti bus reikalinga ir specifinė įranga. / "Topcar.com" nuotr.

Privačios laivų apžiūros

Iki šiol pramoginius laivus kasmet Lietuvoje vertindavo valstybės inspektoriai. Tokios tvarkos, kai techninius vertinimus daro valstybės pareigūnai, kitose srityse Lietuvoje nebėra. Tą dažniausiai daro atestuotos privačios organizacijos.

Geriausias pavyzdys yra automobilių techninės apžiūros, kurias atlieka atskiros bendrovės regionuose. Konkrečiai Klaipėdoje tai daro uždaroji akcinė bendrovė "Transkona".

Automobilių techninių apžiūrų sistema nuėjo ilgą kelią nuo sekinančių automobilininkų eilių prie tikrinimo punktų iki techniškai ir kokybiškai sutvarkytos tikrinimo sistemos su išankstine registracija.

Galbūt patikimai veikianti automobilių techninės apžiūros sistema paskatino kurti ir privačią laivų apžiūros sistemą. Juo labiau kad tam tikrų užuomazgų jau yra. Burinių laivų techninę būklę jau kurį laiko vertino ne valstybės inspektoriai, o pačių buriuotojų organizacija.

Pasikeitimai jau įsigaliojo

Šiuo metu Susisiekimo ministerija rengia atestavimo tvarką, pagal kurią bus pasirenkamos tos bendrovės, kurios vykdys laivų techninę priežiūrą.

Tokia tvarka jau yra įtvirtinta ir Lietuvos vidaus vandenų transporto kodekse. Jo pasikeitimai jau įsigaliojo nuo šių metų lapkričio 1 d.

Jie pakeitė nuo 2007 m. Lietuvoje galiojusią laivų techninių apžiūrų tvarką.

Pavyzdys: laivų techninė apžiūra kopijuojama nuo Lietuvoje sėkmingai veikiančios automobilių techninės apžiūros sistemos. "Topcar.com" nuotr.

Įteisinta ne tik vidaus vandenų transporto technines apžiūras siekiančių atlikti asmenų atestavimo tvarka, bet ir pateiktas tokių apžiūrų atlikimo įrangos ir prietaisų sąrašas, apžiūroms reikalingų pateikti dokumentų paketas.

Pavyzdžiui, techninių priemonių sąraše be įvairių laivo korpuso apkalos storio, varžų ar skleidžiamo garso matuoklių, numatyti ir didesni įrenginiai, pavyzdžiui kranas, kuris galėtų pakelti laivą, kad būtų apžiūrėtas jo dugnas.

Kol kas Lietuvoje nėra jokios patirties, kaip privačios bendrovės turi tikrinti laivus.

Norisi kvalifikuotų ekspertų

Tikėtina, kad atsiras bendrovių, kurios norės imtis laivų techninės apžiūros ir nauja tvarka pradės galioti nuo 2023 m. laivybos sezono pradžios.

Nauja tvarka yra stumiama skubiai, nes tikrintojų parengimas vykdyti apžiūras gali kiek užtrukti. O laivybos sezonas Lietuvoje prasideda nuo balandžio ar gegužės, kai sudėliojamos bunos laivybos keliuose.

Laivai techniškai yra ruošiami žiemą. Iki pavasario, kai jau galima plaukioti, siekiama juos visiškai parengti ir atlikti techninę apžiūrą.

Iki šiol laivai būdavo vežami parodyti inspektoriams į tam tikras vietas. Klaipėdoje viena iš tokių vietų buvo aikštelė Nemuno gatvėje, šalia Smeltės mažųjų laivų prieplaukos. Pasikeitus laivų tikrinimo tvarkai keisis ir vietos, kur tokie tikrinimai bus atliekami. Tai bus daroma atestuotų bendrovių plotuose.

Manytina, kad po atestacijos laivų techninę būklę tikrins ne kokie nors nieko bendro su laivyba neturėję asmenys, o kvalifikuoti ekspertai, kurie puikiai supranta, kas yra laivas. Kol kas Lietuvoje nėra jokios patirties, kaip privačios bendrovės turi tikrinti laivus. Galbūt tą patirtį privačioms bendrovėms perduos buvę laivybos inspektoriai, kurie pereis į jas dirbti?

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų