Pereiti į pagrindinį turinį

Kelionė į Smiltynę – patogesnė ir saugesnė

2022-12-27 07:00
DMN inf.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija rūpinasi ne tik krovos veiklai skirta infrastruktūra, bet ir ta, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Siekiant atnaujinti susidėvėjusias krantines, prie kurių švartuojasi transporto ir keleivių keltai, imtasi didelių darbų.

Lapkritį baigtos rekonstruoti Senosios perkėlos krantinės Smiltynėje. Čia vienu metu jau gali švartuotis du keltai. Tai leis pėstiesiems ar dviračiais į kitą marių krantą išsiruošusiems žmonėms pasiekti Kuršių neriją mažiau gaištant laiko ir saugiau.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas pasakojo, kad šis projektas kainavo apie 2 mln. eurų.

Klaipėdiečiai jau spėjo įvertinti šių krantinių patogumą ir estetinį vaizdą.

„Tai buvo įdomus ir sudėtingas projektas. Darbus ne kartą teko stabdyti, nes čia buvo rastas didžiulis nuo Antrojo pasaulinio karo likęs sprogmenų kiekis. Įmonės darbuotojai kviesdavo išminuotojus, pavojingi radiniai trukdė darbą. Džiaugiamės, kad viskas baigėsi be incidentų. Įrengėme krantinę, paruošėme ją patogią švartuotis keltams“, – pasakojo A. Latakas.

Senosios perkėlos poreikiams rekonstruota bemaž 135 metrai krantinių, įrengti slipai, atmušai, švartavimo stulpeliai, lietaus nuotekų tinklai, atnaujinta krantinių danga, krantinėse įrengtas apšvietimas, kurio anksčiau nebuvo. Prie krantinės Smiltynės pusėje marių dugnas išgilintas iki 5,5 metro, anksčiau čia gylis siekė tik apie 3 metrus.

Krantinę Smiltynėje rekonstravo pagal jungtinės veiklos sutartį veikiančios Latvijos įmonės SIA „Baltijas jūras geologijas centrs“ ir akcinė bendrovė „BMGS“.

Siekiant užtikrinti kuo efektyvesnį ir saugesnį keleivių ir transporto priemonių perkėlimą, pradėta ir Naujosios perkėlos infrastruktūros rekonstrukcija.

„Uosto direkcija yra atsakinga už uosto infrastruktūrą, jos būklę, įskaitant ir tą, kuri yra skirta gyventojams ir transporto priemonėms perkelti per Kuršių marias. Mūsų siekis yra prisidėti, kad būtų užtikrintas efektyvus keltų švartavimas ir keleivių bei transporto priemonių perkėlimas. Tad ateinantį sezoną Senoji Smiltynės perkėla galės dirbti maksimaliai – Smiltynės pusėje vienu metu bus galima švartuoti du skirtingų parametrų keltus. O šį rudenį Naujojoje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija vyks etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas“, – sako A. Latakas.

Naujojoje perkėloje jau vyksta krantinių rekonstrukcijos parengiamieji bei kiti darbai. Rudenį šioje perkėloje prasidėjusi rekonstrukcija bus vykdoma atskirais etapais, kad nebūtų trikdomas keltų darbas.

Planuojama, kad čia teks darbuotis porą metų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir bendrovė „Smiltynės perkėla“ yra pasirašiusios trišalę sutartį su konkursą laimėjusia bendrove „Tilsta“, kuri rekonstruos Naujosios perkėlos naudojamas krantines. Projekto sprendiniai apima ir esamų rampų konstrukcijų keitimą naujomis hidraulinėmis rampomis. Tai leis sunkiasvoriam transportui ir lengviesiems automobiliams patogiai užvažiuoti ant kelto ir saugiai nuriedėti ant krantinės.

Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje. Čia bus įrengti švartavimo stulpeliai, kelio užtvarai. Taip pat yra suprojektuoti lauko apšvietimo tinklai ir kita infrastruktūra.

Naujosios perkėlos infrastruktūros darbai kainuos 5,8 mln. eurų (įskaitant PVM), iš jos Uosto direkcijos finansuojama dalis siekia 3,34 mln. eurų, bendrovės Smiltynės perkėlos – 2,47 mln. eurų.

„Senosios perkėlos krantinė buvo pastatyta 1960 metais, ji jau buvo avarinės būklės, ji buvo nepatogi, atrodė prastai. Naujosios perkėlos krantinės jau skaičiuoja keturis dešimtmečius, jos taip pat buvo techniškai netvarkingos, nepatogios. Todėl šios investicijos buvo būtinos. Įgyvendinant projektą bus rekonstruojama dalis krantinių tiek Klaipėdos, tiek Smiltynės pusėje“, – patikino A. Latakas.

Planuojama, kad pirmas etapas bus užbaigtas kitų metų gegužę, o antrasis prasidės pasibaigus vasaros sezonui.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų