Prieš vidurnaktį Taikos prospekto ir Smiltelės gatvių sankryžoje susidūrę automobiliai privertė avarijos padarinius mačiusius klaipėdiečius prašnekti apie didesnio saugumo miesto gatvėse poreikį.
Auka ir kaltininkas – blaivūs
Vėlų šeštadienio vakarą uostamiesčio policijos budėtojams paskambino Taikos prospekto gale stovinčio namo gyventojas.
Vyras pranešė per balkoną matęs, kaip sankryžoje prie pėsčiųjų perėjos susidūrė du lengvieji automobiliai. Skambinusysis teigė, kad avarijos dalyviai yra sužeisti.
Greitoji pagalba iš įvykio vietos išgabeno du sužeistus žmones, vėliau paaiškėjo, kad sužeidimai nesunkūs. Vairuotojai buvo blaivūs.
Dar du asmenys nenukentėjo, bet neabejotinai labai išsigando.
Kas kaltas dėl eismo įvykio, dar aiškinasi policija. Panašu, kad avarija įvyko, kai šviesoforas jau buvo išjungtas. Tokiu metu Smiltelės gatvė tampa pagrindine, o šešių eismo juostų Taikos prospektas – šalutine.
Susidūrė tuščioje sankryžoje
Veikiausiai taksi ženklu paženklintas automobilis važiavo Smiltelės gatve, o Taikos prospektu – "Mitsubishi". Abi mašinos susidūrė. Taksi kliuvo į šoną, šią mašiną iš įvykio vietos teko išgabenti vilkiku. Ugniagesiai nuvalė gatvėje išsiliejusius skysčius ir sušlavė nuolaužas.
Avarijos metu abu automobilius vairavę žmonės pūtė į alkoholio matuoklius, prietaisai parodė, kad vairuotojai buvo blaivūs.
Smalsuoliai šioje vietoje būriavosi iki vidurnakčio. Aptarinėdamas eismo nelaimės aplinkybes, ne vienas teigė, kad šioje sankryžoje tai ne pirma panaši avarija, o pasekmių būta ir skaudesnių.
Samprotauta, jog šviesoforas čia galėtų veikti ir naktį, nes tamsiuoju paros metu vairuotojai yra mažiau atidūs, tad ne vienas pamiršta, kad Taikos prospektas virsta šalutine gatve.
Kelių policijos pareigūnai jau ketins siūlyti savivaldybės Saugaus eismo komisijai pratęsti šviesoforo darbą šioje sankryžoje bent iki vidurnakčio.
Kita vertus, policininkai tikina šioje sankryžoje išnaudoję visas įmanomas priemones įspėti vairuotojus apie pagrindinę gatvę.
Nors transporto srautas yra kur kas didesnis Taikos prospektu, taisyklės reikalauja, kad naktį ji taptų šalutine.
Todėl neseniai prospekte atsirado horizontalūs ženklai, žymintys pagrindinio kelio pabaigą, be to, įrengti ženklai "Duoti kelią", o visą naktį mirkčiojantis šviesoforas atkreipia dėmesį iš tolo.
Pėsčiuosius saugo kalneliai
Kelių policijos biuro (KPB) ir miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos darbuotojai nuolat tikslina avaringiausių vietų žemėlapį.
Pasak Kelių policijos biuro viršininko Ramūno Šideikio, dažniausiai avarijos įvyksta pagrindinių miesto arterijų ir šalutinių gatvių sankryžose.
Baltijos prospekto pėsčiųjų perėjos vienu metu taip pat buvo įtrauktos į juodąjį sąrašą, kai čia buvo partrenkti ir žuvo žmonės.
R.Šideikis pasakojo, jog kai buvo imtasi papildomų priemonių – prieš perėjas įrengus greičio slopintuvus, nelaimės nebepasikartojo, tad šiemet šios vietos jau nebėra padidinto pavojaus sąraše.
Kaltina greitį ir alkoholį
Pareigūnų teigimu, vienodų eismo įvykių nebūna, todėl kaskart analizuojamos ne tik jų priežastys, bet ir vairuotojų patirtis. Domimasi, ar nelaimės dalyviai yra gerai eismo subtilumus žinantys, bet neatsargūs vietos gyventojai, ar atvykėliai.
Vis dėlto dažniausia nelaimės priežastimi įvardijamas vairuotojų girtumas arba pernelyg didelis greitis, o tai yra Kelių eismo taisyklių ignoravimas.
Klaipėdoje yra vieta, kur neblaivūs ar itin didelio greičio mėgėjai įkliūva dažniau nei kitur. Tai yra "gaudykle" vadinama žiedinė Taikos ir Baltijos prospektų sankryža. Čia būta ne tik sumaitotų automobilių, bet ir žmonių aukų.
Šviesoforas vertė klysti
Policininkai pripažįsta, jog kartais dėl nelaimių kalti ir eismo reguliavimo įrenginiai.
Smiltelės gatvėje yra dar visai neseniai laikyta bene avaringiausia miesto sankryža su Vingio gatve. Čia didžiausi pavojai tykodavo važiuojančiųjų Šilutės plento link ir sukančiųjų į kairę.
Prieš kelerius metus eismą šioje sankryžoje reguliuojančiame šviesofore atsirado papildoma sekcija, nurodanti, jog galima sukti į kairę. Iš kitos pusės tuo metu būdavo sustabdomas eismas.
Pietinės miesto pusės gyventojai džiaugėsi, kad vairuoti čia tapo saugiau, tačiau prieš kelis mėnesius papildoma sekcija dingo, o norintieji važiuoti į kairę vėl turi praleisti visus atvažiuojančius iš priekio.
Pasirodo, toks ne vieną vairuotoją džiuginęs pakeitimas iš tiesų buvo klaida.
"Tai neatitiko šviesoforų įrengimo reikalavimų. Buvo savotiška dviprasmybė ar net prieštaravimas, nes išsijungus sukti į kairę leidžiančiai sekcijai likdavo degti žalias šviesoforo signalas. Daugelis vairuotojų sukdavo į kairę tik degant sekcijai, bet taisyklės leidžia eismą visomis kryptimis, kai dega žalias šviesoforo signalas. Be to, iš vienos pusės buvo galima sukti kairėn iš dviejų juostų, bet tekdavo praleisti pėsčiuosius, o tai pagal taisykles yra negalima. Tokiu atveju pėstiesiems turi degti draudžiantis eiti šviesoforo signalas. Taip pat kirtosi eismo dalyvių trajektorijos. Todėl teko šią klaidą pašalinti, tačiau eismas joje bus koreguojamas", – teigė Klaipėdos KPB Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio vyresnysis specialistas Gintaras Kučinskas.
Pareigūno manymu, dabar problemos kyla tik tiems, kurie, neįsitikinę saugumu, į kairę suka važiuodami Smiltelės gatve.
Greta šios sankryžos netrukus ketinama statyti naują prekybos centrą, todėl keisis ir eismo tvarka. Planuojama Smiltelės gatvę padalyti pusiau, kad sukant į kairę būtų saugiau.
Maitoja eiles mašinų
Dar viena kelio ženklinimo klaida, lemianti dažnas avarijas, yra pėsčiųjų perėja Šilutės plente ties parduotuve "Mūsų namas". Pamatę žmones gatvėje vairuotojai dažnai staiga stabdo, tada jiems į galą rėžiasi virtinė paskui važiuojančių automobilių.
Pasirodo, tokioje gatvėje, kur viena kryptimi važiuojama trimis eismo juostomis, taisyklės leidžia įrengti tik reguliuojamas arba požemines ar antžemines perėjas.
Dabar esanti perėja yra nusižengimas taisyklėms. Dėl tos pačios priežasties naikintinos perėjos ir Baltijos prospekte.
Pasak G.Kučinsko, išeitis būtų paversti visas perėjas reguliuojamas šviesoforu ir juos sinchronizuoti. Tačiau naujovės reikalauja pinigų.
Į tiltą rėžėsi trys mašinos
"Dažnai vienas žioplys sugadina viską. Kam stabdyti srautą veikiančiu šviesoforu vien todėl, kad kai kas buvo nepakankamai atsargus? Panašiai atsitiko Taikos prospekte prie "Skibalės". Pagal statistiką per trumpą laiką šioje perėjoje žuvo du žmonės, bet vienas jų miegojo ant kelio, o kita avarija įvyko pėsčiajai ir vairuotojui nesupratus vienam kito. Todėl pagrindinėje gatvėje atsirado kalneliai", – teigė G.Kučinskas.
Panašiai pareigūnas vertino ir išvažą iš Panevėžio į Herkaus Manto gatvę. Čia yra buvę skaudžių nelaimių, bet, G.Kučinsko teigimu, tai buvo vienetiniai ir pastaruoju metu nebepasikartojantys atvejai.
Saugaus eismo komisijos vadovo Aleksandro Michailovo patirtis rodo, kad Šilutės plento ir Vingio gatvės sankryžoje avarijos – dažnas reiškinys. Tačiau valdininkas to nesieja su techninių priemonių stoka, jo manymu, kaltas tik vairuotojų neatidumas.
"Prisiminkime, kas atsitiko, kai remontui buvo uždarytas Pilies tiltas. Ryškesnių įspėjamųjų ženklų nei yra sunku sugalvoti, nepaisant to, į juos rėžėsi trys automobiliai. Specialistai analizuoja situaciją ir kuria planus, kaip paversti miestą saugesniu. Ketinama geriau apšviesti gatves, atliekama galimybių studija dėl šviesoforų, tikimės įrengti žaliąsias bangas, visa tai leis miesto gatves paversti saugesnėmis", – teigė A.Michailovas.
"Metalinių" avarijų neanalizuoja
Saugant pėsčiuosius, dabar ne vienoje miesto vietoje įrengti atskiri šviesoforai pėstiesiems. Beje, jau aprašytoji Smiltelės ir Vingio gatvių sankryža buvo pavojinga ir pėstiesiems, kuriuos neretai užkabindavo iš Vingio gatvės į dešinę sukantys vairuotojai.
Uostamiesčio keturių eismo juostų gatvių avaringose vietose stengiamasi įrengti saugumo saleles pėstiesiems. Jos jau atsirado Bijūnų gatvės ir Taikos prospekto, Kretingos ir Žolyno gatvių sankryžoje, netrukus atsiras Sausio 15-osios gatvėje.
Metalinėmis vadinamų eismo įvykių, kuriuose apgadinamos transporto priemonės, bet žmonės nenukenčia, pasak G.Kučinsko, niekas nefiksuoja. Net draudikams nėra svarbu, kur tokių avarijų įvyksta daugiausia. Todėl ši svarbi informacija nepasiekia eismo saugumo klausimais besirūpinančių valdininkų.
Važiuoja stebėti eismo
Kasmet pavasarį ir rudenį KPB pareigūnai ir savivaldybės darbuotojai išvažiuoja apžiūrėti gatvių, stebi, ar kelių ženklai atitinka poreikius. Pareigūnai tikina reaguojantys į gyventojų pasiūlymus bei pageidavimus. Eismo saugumo dalykai aptariami saugaus eismo komisijų posėdžiuose.
"Neneigsiu, kad miesto gatvėse problemų yra. Neretai susirinkę į Saugaus eismo komisiją ginčijamės, įrodinėjame, bet tik taip gal ir gimsta tiesa. Svarbiausia, kad darbas nuolat vyksta. Savivaldybėje yra Transporto skyrius, vienas iš keturių jo darbuotojų nuolat stebi eismo situaciją. Be to, "Klaipėdos keleivinis transportas" turi du žmones, kurie dirba šį darbą, tad iš lubų informacijos netraukiame", – tikino A.Michailovas.
"Mums kriterijus yra žmonės, jų sveikata ir gyvybė. Eismo įvykiai, kur transporto priemonės tik apgadinamos, bet žmonės nenukenčia, mums nėra aktualūs. Policija vyksta, kai sužalojami arba žūva žmonės ir kai avarijos dalyviai nesutaria, kieno yra kaltė", – tvirtino R.Šideikis.
Šiemet Klaipėdoje įvyko 132 eismo nelaimės, kuriose nukentėjo 146 asmenys. Šeši iš jų žuvo.
Naujausi komentarai