Įrengs takus ir aikšteles
Šiuo metu yra paskelbtas konkursas dėl pėsčiųjų takų ir aikštelių įrengimo prie Dangės upės. Aikštelės bus įrengiamos tose vietose, kur ateityje planuojama statyti pontonines prieplaukas.
Iš viso numatyta įrengti 5 takus prie Liepų gatvės tilto, Dangės vingio, Žolynų kvartalo, Botanikos sodo ir Tauralaukio tilto.
Tose vietose bus įrengtos ir 6 kv. metrų pločio aikštelės.
Aikštelės bus įrengiamos tose vietose, kur ateityje planuojama statyti pontonines prieplaukas.
Ties Liepų gatvės tiltu, Dangės vingiu, Žolynų kvartalu, Botanikos sodu ir Tauralaukio tiltu numatytos įrengti ir nuo 13 iki 20 m ilgio ir 1,5 m aukščio Dangės upės atraminės sienutės.
Visi šie darbai susieti su seniai sklandančia idėja Dangės upe paleisti plaukioti vandens autobusą. Aikštelės prie Liepų gatvės tilto, Dangės vingio, Žolynų kvartalu, Botanikos sodo ir Tauralaukio tilto ir būtų tos vietos, kur keleivius galėtų priimti ir išleisti vandens autobusai.
Pateikti ir preliminarūs pasiūlymai, kaip galėtų atrodyti takai ir naujos aikštelės prie Dangės.
Projektas: taip galėtų atrodyti prieplauka Dangėje ties Klaipėdos universiteto Botanikos sodu. V. Matučio nuotr.
Trikdo vandens svyravimai
Aiškėja, kad dėl didelio vandens lygio skirtumo vasarą ir pavasarį ar rudenį per potvynius Dangės upėje įrengti vandens autobusų aikšteles nebus paprasta.
Pontoninės prieplaukos pasibaigus sezonui yra surenkamos ir iškeliamos į krantą, o aikštelės stovės nuolat. Jas užlies potvynių banga. Aikštelės gali būti išplaunamos. Vertinama ir tai, kad upėje potvynis gali kilti ir laivybos sezonu.
Vandens lygio svyravimas Dangėje būna itin didelis. Nuo įprasto lygio jis gali sumažėti maždaug iki pusmetrio, o potvynio metu pakilti net iki 2,5 m, kaip buvo 2017 m. Dar nepalankesnės yra prognozės, kad vandens lygis Dangėje ateityje gali kilti net iki 3,5 m.
Vandens autobusai Dangės upe galėtų kursuoti nuo balandžio 15 iki spalio 15 d. Akcentuojama, kad dėl vasarą Dangės upėje stipriai nukritusio vandens lygio gali būti pernelyg didelis įlipimo į vandens autobusus nuolydis. Tai ypač aktualu žmonėms su negalia.
Įrengiant Dangės upės vandens autobusų prieplaukas teks ieškoti nemažai inovatyvių sprendimų. Galbūt prieplaukos slankios priklausomai nuo vandens lygio, kaip yra Vakarų Europos uostuose, kur potvynių bangos dėl mėnulio poveikio kinta kas 6 valandas.
Anomalija: ir dabar per potvynius prie Dangės upės apsemiami dviračių takai. V. Matučio nuotr.
Idealiausios prieplaukų vietos
Šiuo metu jau yra gauta dauguma reikalingų leidimų Dangės upėje įrengti vandens autobusų stoteles.
Taip pat atlikti ir šios upės krantų geologiniai tyrimai. Kai kur Dangės krantai yra pelkėti ir netinkami prieplaukoms įrengti.
Numatytos minėtos penkios vietos yra idealiausios.
Tikėtina, kad jos bus žmonėms patrauklios. Tikimasi, kad ateityje vandens autobusais naudosis ne tik Žolynų kvartalo ar Tauralaukio gyventojai, bet ir daugybė turistų, kurie plauks į nuolat gražėjantį Botanikos sodą.
Naujausi komentarai