Metų pabaigoje pigesnių miesto autobusų bilietų prisipirkę klaipėdiečiai jais galės naudotis neribotą laiką. Termino, kiek pastarieji galioja, nustatyta nėra. Pasitaiko, jog kontrolieriams pateikiamas ir prieš daugiau nei dešimt metų pirktas bilietas.
Kioskai pritrūko talonėlių
Naujos viešojo transporto bilietų kainos uostamiestyje įsigaliojo nuo sausio 1-osios. Vidutiniškai elektroniniai terminuoti miesto autobusų bilietai pabrango 4 proc.
Elektroninių kartinių bilietų kaina nesikeitė. Pastaroji išliko 0,50 euro viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ kasose ir 0,52 euro – kioskuose.
Daugiau nuo sausio reikia mokėti už popierinį bilietą. Kioskuose jis atsieina 0,70 euro. Praėjusiais metais čia jis kainavo 0,64 euro. Autobusuose už jį tenka pakloti 0,80, o anksčiau – 0,70 euro.
Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ kasose popieriniais bilietais neprekiaujama.
Vadinamaisiais talonėliais besinaudojantys keleiviai pabrangimui ruošėsi iš anksto. Prieš sausio 1-ąją kioskuose popieriniai bilietai buvo šluojami. Kai kuriose prekybos vietose jų apskritai neliko.
„Gruodį bilietų pardavimai išaugo. Buvo perkami ne tik popieriniai bilietai, bet ir elektroniniai kartiniai. Matyt, ne visi suprato, kad pastarieji nebrangs“, – tvirtino viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ direktorius Gintaras Neniškis.
Sunaikins ne visus
Kiek tiksliai liko senųjų bilietų, G.Neniškis negalėjo pasakyti. Anot vadovo, dabar skaičiuojami likučiai. Spėjama, kad senųjų bilietų turėtų likti apie 100 tūkst. Klaipėdoje popieriniais bilietais prekiaujama 54-iuose kioskuose, 20-yje kitų prekybos vietų ir autobusuose.
„Dalį senųjų popierinių bilietų – tuos, kurių buvo galima įsigyti kioskuose ir jie kainavo 0,64 euro, sunaikinsime. O tuos, kurie buvo pardavinėjami autobusuose ir atsiėjo 0,70 euro, perduosime kioskams, nes kaina ta pati. Jie bus pardavinėjami toliau“, – komentavo vadovas.
Pasak G.Neniškio, popieriniai bilietai, kurių kaina nurodyta litais, galios iki gruodžio 31-osios. Toks įpareigojimas nustatytas keičiantis šalies valiutai iš lito į eurą.
Bilietai, kurių kaina nurodyta eurais, galios neribotą laiką. Nustatyto termino nėra.
Direktorius pasakojo, kad pasitaiko atvejų, kai keleiviai važiuoja naudodamiesi itin senais popieriniais bilietais. Net tais, kuriais prekiavo dar Klaipėdos autobusų parkas.
„Tada kontrolieriai skambina mums ir aiškinasi, ar tikrai toks bilietas buvo, ar tais metais tiek jis kainavo. Žmogaus, kuris pasinaudojo tokiu bilietu, nebaudžiame. Juk keleivis jį kažkada pirko. Tokie atvejai būna pavieniai“, – tvirtino direktorius.
Dažniausiai, anot G.Neniškio, senus bilietus išsitraukia vyresnio amžiaus žmonės.
„Pasakoja, kad tvarkė stalčius, rado penkis ar 20 ir nusprendė išnaudoti. Geranoriškai žiūrime į tokius atvejus. Baudų neskiriame“, – komentavo vadovas.
Pagaminti užtrunka
G.Neniškis pasakojo, kad popierinių bilietų spausdinimas užtrunka. Jie, kaip ir pašto ženklai, turi pereiti saugumo procedūras.
„Dėl to praėjusiais metais ir kilo nesklandumų. Jų yra ir dabar. Kai kuriuose kioskuose jau baigėsi popieriniai bilietai, bet negalime jų pateikti, nes dar nepraėjo visų procedūrų. Tam reikia dar 3–5 dienų. Žinoma, didelės bėdos nėra. Žmonės gali įsigyti elektroninius kartinius bilietus, kurie yra net pigesni“, – sakė pašnekovas.
Būtent naudotis pastaraisiais ir skatinami klaipėdiečiai. Dėl to jų kaina ir mažesnė nei popierinių. Pasak G.Neniškio, pastaruosius penkerius metus uostamiestyje vyrauja tos pačios tendencijos.
Du trečdaliai keleivių naudojasi įvairiais – nuo dienos iki metų galiojančiais – terminuotais bilietais. Apie 30 proc. – kartiniais. Iš pastarųjų 45 proc. – elektroniniais, o 55 proc. – popieriniais.
Naujausi komentarai