Pakeliui į Lėbartų kapines ne vienerius metus buvo kasamas žvyras.
Panašu, ištekliai eina į pabaigą, ir dalis karjero parengta rekultivuoti, kai kurias duobes jau užlygina sunkioji technika.
Paprastai tam naudojama dar prieš eksploataciją nuo to paties paviršiaus, kur paskui buvo išgaunamas žvyras, nukasta velėna.
Tačiau klaipėdietis Rimvydas, važiuodamas pro šalį, pastebėjo prie pat karjero suverstas dideles krūvas statybinių atliekų ir senų padangų.
Jam kilo įtarimas, kad šias atliekas ketinama palaidoti buvusio karjero vietoje.
"Mano supratimu, tai yra nusikalstama. Žemės gelmių išteklius iškasė, už tai gavo pinigų, o toje vietoje palaidos šiukšles? O gal taip ir turi būti?" – stebėjosi klaipėdietis.
Aplinkos apsaugos agentūros Klaipėdos valdybos vadovas Alfredas Šepštas patvirtino, kad taip neturi būti.
Rekultivuojant karjerus, neleidžiama užkasti jokių atliekų, nes vienintelė legali jų vieta – sąvartyne.
Kai karjeras baigiamas eksploatuoti, dažnai jo vietoje susidaro vandens telkiniai.
Jei vanduo buvusiose žvyro duobėse nesusikaupia, karjeras turi būti rekultivuotas.
"Tam naudojamas augalinis sluoksnis žemių, kuris buvo nustumtas prieš eksploataciją į šoną. Apie jokį atliekų laidojimą toje vietoje negali būti nė kalbos. Visos atliekos turi atsidurti pas atliekų tvarkytojus. Čia – ne diskusinis klausimas. Šiukšlės yra didelė problema, jomis dabar atsikratoma visur, ne tik karjeruose", – pabrėžė A.Šepštas, patikinęs, jog aplinkosaugininkai ištirs šį atvejį.
Naujausi komentarai